„Figaras turi putoti scenoje kaip šampanas“, – juokavo L.Pautienius, kitą savaitę dainuosiantis LNOBT spektakliuose apsukrųjį G.Rossini herojų.
Nesvarbu, ar „Sevilijos kirpėjas" trykštų Ispanijos kaitra ir spalvomis, kaip šios šalies kūrėjų spektaklis LNOBT, ar nukeltų į keistą vabalų pasaulį – tokioje vokiečių režisieriaus Klauso Gutho operos versijoje „Deutsche Oper am Rhein" teatre Laimonas dainavo prieš porą metų.
Anot solisto, pati muzika lemia personažo charakterį.
Debiutas kainavo nervų
Po vokiškos „Sevilijos kirpėjo“ vizijos dainuoti klasikiniame ispano Emilio Sagi spektaklyje Vilniuje L.Pautieniui – didelis malonumas.
Mat Vokietijoje jo Figaras buvo judri kaip gyvsidabris musė. Visą pirmąjį veiksmą artistas tupinėjo po sceną sulenktomis kojomis, apsivilkęs kostiumą su sparnais – tokiais didžiuliais, kad užkulisiuose sunkiai prasilenkdavo su kolegomis.
„Vaidmuo man kainavo daug nervų. Nepaisydamas didelio fizinio krūvio, turėjau parodyti publikai, kad aukštojo vokalinio pilotažo reikalinga Figaro kavatina yra lengva arija.
Baimės buvo daug – visada prisibijojau šio vaidmens dėl kavatinos.
Tačiau norėjau peršokti per save, ir tai pavyko“, – prisiminimais dalijosi L.Pautienius.
Dainininkas tiki dabar jau galutinai subrandinęs šį vaidmenį ir džiaugiasi susitiksiąs spektakliuose ne tik su senais scenos partneriais. Tituluotas artistas pirmą kartą „Sevilijos kirpėjuje“ dainuos su kylančiu tenoru Tomu Pavilioniu, kuris atliks Almavivos vaidmenį.
Mėgsta dainuoti Lietuvoje
Pastaruoju metu L.Pautienius pasirodymais lepina lietuvių publiką, nes Vokietijos teatras leido solistui atsipūsti po sunkių darbo metų.
Pernai Laimonas „Deutsche Oper am Rhein“ padainavo per 40 spektaklių.
„Kai būnu laisvesnis Vokietijoje, susiplanuoju darbus Lietuvoje – smagu sugrįžti čia dainuoti“, – prisipažino dainininkas, jau šeštą sezoną dirbantis svetur.
Neseniai Laimonas sukūrė įtaigų grafo di Lunos personažą „Vilnius City Opera“ premjeroje, dainavo „Vokiškajame requiem“, o prieš „Sevilijos kirpėją“ dar įkūnys Enriką kauniečių „Liučijoje di Lamermur“.
Šiam solistui nebūna problemų kaitalioti amplua, ir vaidmenis jis kuria itin atsakingai.
Pavyzdžiui, Laimonas nesutiko pakeisti premjeriniuose spektakliuose Vokietijoje netikėtai susirgusio Figaro vaidmens atlikėjo, nors mokėjo šią partiją ir operos mizanscenas.
Tačiau jis nebuvo repetavęs veikalo su dirigentu, tad nerizikavo.
Užtat į „Don Žuaną“ Kopenhagos operoje L.Pautienius nepabijojo įšokti, atvykęs ten tik pora valandų prieš spektaklį, mat buvo dainavęs šį personažą daugybę kartų net penkiuose pastatymuose.
„Nusileidus uždangai nieko neprisiminiau – patyriau didelį stresą, – netolimus prisiminimus gaivino Laimonas. – Režisieriaus asistentas per vieną valandą mane supažindino su spektakliu ir po to padėjo iš užkulisių. Sakė, kad visas užduotis įvykdžiau 80 procentų.“
Kito darbo neieško
Šiuo metu L.Pautienius Vokietijoje yra užsiėmęs trijuose spektakliuose – kuria Žermoną „Traviatoje“, grafą Almavivą Wolfgango Amadeaus Mozarto „Figaro vedybose“ ir Alberą „Verteryje“.
„Dainuoju tai, ką galiu padainuoti geriausiai. Puikiai jaučiuosi Diuseldorfe ir kito darbo neieškau“, – kalbėjo Laimonas.
Nors Vokietija garsėja radikaliais muzikinio teatro eksperimentais, „Deutsche Oper am Rhein“, anot L.Pautieniaus, vyrauja nuosaikūs spektakliai. „Teatro beprotybėse man dar neteko dalyvauti“, – džiaugėsi solistas.
Vis dėlto suleisti šaknų Vokietijoje jis neketina. Spektakliai Diuseldorfe Laimonui taip ir liko savotiškos komandiruotės. Ilgesnes pertraukas tarp pasirodymų jis praleidžia Vilniuje su šeima.
Dainininko sutartis su „Deutsche Oper am Rhein“ baigsis 2016-aisiais.
Kitą sezoną jo ten laukia operų „Meilės eliksyro“ ir „Don Karlo“ premjeros.
Seni ir nauji partneriai
„Sevilijos kirpėjas“ LNOBT pastatytas praėjusį pavasarį. Tai bendras LNOBT ir San Fransisko operos projektas. Vilniuje parodyta jau 10 operos spektaklių.
Kitą savaitę Roziną dainuos J.Gedmintaitė, Grafą Almavivą – T.Pavilionis, Daktarą Bartolą – L.Mikalauskas, Don Bazilijų – E.Dauskurdis, Bertą – L.Jonutytė. Spektakliuose taip pat dalyvaus T.Tuskenis, R.Šveisteris ir E.Davidovičius, LNOBT choras (vadovas Č.Radžiūnas) ir šokėjai. Diriguos J.Geniušas.
„Sevilijos kirpėjo“ režisierius E.Sagi bei choreografė N.Castejon pastatė LNOBT ir W.A.Mozarto „Figaro vedybas“.
L.Pautienius dainuos Figarą G.Rossini „Sevilijos kirpėjo“ spektakliuose LNOBT sausio 28 ir 29 d. 18 val. 30 min. Bilietų kaina – 8–55 Eur.
KultūraLietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT)Laimonas Pautienius
Rodyti daugiau žymių