Geriausi orkestrai be socialinių tinklų – kaip be rankų

2014 m. gruodžio 30 d. 10:44
Asta Andrikonytė
Šiais laikais vos ne visi meno kolektyvai turi savo paskyras socialiniuose tikluose „Facebook“ ar „YouTube“ vien jau tam, kad pasivaržytų su kolegomis gerbėjų skaičiumi ar parduotų daugiau bilietų į savo renginius. Tačiau sukurti etatą profesionaliam interneto vadybininkui ryžtasi dar nedaugelis.
Daugiau nuotraukų (1)
O juk internetas, bendravimas socialiniuose tinkluose tampa vis svarbesne mūsų gyvenimo dalimi. Tie, kurie suprato, kad virtuali erdvė teikia unikalių galimybių plėsti auditoriją, jaukintis klausytojus, jau kraunasi pripažinimo dividendus.
Vienas įtakingiausių pasaulyje Berlyno filharmonijos simfoninis orkestras, vadovaujamas anglo Simono Rattle‘o, yra neabejotinas interneto lyderis. Jis turi apie 720 tūkst. gerbėjų „Facebook“ ir apie 100 tūkst. „YouTube“ tinklapiuose – ne ką mažiau už gerą kitokio verslo kompaniją. Melomanai gali sekti internete kiekvieną šio orkestro žingsnį, nes jam svarbu, kad interneto paslaugų kokybė atitiktų jo meninį lygį.
Berlyno filharmonijos orkestras pirmasis planetoje prieš beveik septynerius metus pakvietė interneto publiką į skaitmeninę koncertų salę savo tinklapyje, kurioje galima už nedidelį mokestį pasiklausyti beveik visų orkestro koncertų – per sezoną jų transliuojama per 40, susirasti norimus įrašus ar nemokamų interviu su garsiais orkestro dirigentais ir solistais. Visa tai prieinama ir mobiliuose telefonuose bei kituose įrenginiuose.
Aišku, apie skaitmeninę salę svajoja ir kiti orkestrai, bet tai – brangus privalumas. Berlyno filharmonijos kolektyvui ją įrengė mecenatas „Deutsche Bank“, parūpinęs moderniausią garso įrangą ir didelės raiškos filmavimo kamerų.
Vokietijos muzikos pažibą populiarumu virtualioje erdvėje vejasi Gustavo Dudamelio vadovaujamas Los Andželo filharmonijos orkestras. Beje, Seras S.Rattle‘as prisidėjo prie jaunojo kolegos iš Venesuelos G.Dudamelio karjeros.
Įdomu, kad 1919-aisiais įkurtas Los Andželo orkestras sėkmingai siekia piblikos palankumo moderniausiomis priemonėmis. Pavyzdžiui, jo teminės kampanijos „Twitter“ tinklapyje kartais populiarumu pranoksta diskusijas apie NBA, jis yra labiausiai įgudęs tarp orkestrų „Instagram“ vartotojas.
Nenuostabu, kad kone šimtametis kolektyvas pelnė XXI amžiaus orkestro reputaciją ir novatoriškomis muzikos programomis.
Taigi lietuvių dirigentei Mirgai Gražinytei, šiemet tapusiai G.Dudamelio asistente, muzikos pasaulio dėmesys garantuotas.
Pasak tyrimų, geriausiai socialinius tinklus savo veikloje išnaudoja JAV ir Jungtinės karalystės orkestrai. JAV socialinių tinklų reikšmė yra apskirtai išskirtinė, nes tenykščių meno kolektyvų neremia valstybė, jie turi patys susirasti pragyvenimo išteklių. Taigi internetas jiems – nepakeičiamas pagalbininkas.
Kadangi panašios tendencijos ryškėja ir Europoje, matyt, ilgainiui ir čia meno kolektyvai neišsivers be interneto vadybininkų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.