Druskininkuose žiūrovai spektaklį žiūrėjo užmerktomis akimis

2014 m. rugpjūčio 6 d. 16:36
lrytas.lt

Ar teko kada nors dalyvauti garsų spektaklyje? Spektaklyje, kuris

Daugiau nuotraukų (1)
Garsų spektaklyje būtina absoliuti tyla. Ir speciali erdvė. Spektaklio kūrėjai klausytojus pakvietė į nedidelę apskritimo formos erdvę, sukurtą iš tamsaus audinio. Spektaklio dalyviai sėdėjo ratu, o spektalio veiksmas vyko jiems už nugarų. Dar tiksliau – kiekvieno žmogaus vaizduotėje.
Siužetų čia buvo ne vienas ir ne du. Jie atsirado klausantis įvairių garsų – nuo šiuolaikinio pasaulio chaoso, kuriame skamba reklaminiai tekstai, iki visiškos ramybės, kai girdisi lietaus lašų muzika ar lietuvių liaudies dainų motyvai.
Vienus garsus spektalyje keitė kiti : už nugarų jautei prabėgant vilkus su šunimis, piktąsias dvasias, vokietį, grubiai keiksnojantį kaimo žmogų. O paskui stojo ramybė – ir garsai sukūrė nuostabaus „Ryto kaime“ vaizdą.
Būtent garsų spektaklyje suvoki, jog užmerktomis akimis mes matome daugiau nei aktoriai galėtų parodyti.
„Norime pažadinti žmonių vaizduotę, norime, kad jie pasivaikščiotų po savo smegenų kambarius. Įdomiausia, kad išėję iš to paties spektaklio žmonės pasakoja visiškai kitus dalykus, kuriuos jie girdėjo ir įsivaizdavo“, – sakė spektaklio „Kelionė be bagažo“ kūrėjai. Jie pridūrė, kad šis spektaklis neturi analogų Lietuvoje ir tinkamas akliesiems.
Viena kalbintų spektaklio klausytojų - maskvietė Galina Rikovič, kuri Maskvoje dirba su aktorinio meistriškumo studentais, - sakė: „Man labai patiko kaip garsų pagalba galima išreikšti įvykius ir net visą istoriją. Mes girdėjome kaip atėjo vakaras, kaip varlės išėjo vakarienės. O kai jos pasisotino, atskrido kamanė, kurią netyčia prarijo varlė. Tada prasidėjo tikras varlių džiazas, kurį nutraukė tik atskridęs gandras. Ši istorija buvo papasakota nuo pradžios iki pabaigos. Kaip multiplikacinis filmas. Kaip vaikiška pasaka.“
Tarp spektaklio žiūrovų, o tiksliau – klausytojų, buvo ir teatrologė Galina Gubanova, kuriai yra tekę dirbti su unikaliu garsus imituojančiu žmogumi – Genadijumi Tkačenka Papižu. Po spektaklio ji ne tik nešykštėjo komplimentų Lietuvos aktoriams, bet ir papasakojo jiems apie Genadijų, kuris galėtų būti jų įkvėpimo šaltinis ir mokytojas.
Tarptautinis R.Tumino teatro festivalis „Vasara 2014“ tęsiasi – trečiadienį Druskininkuose rodomi du Klaipėdos jaunimo teatro spektakliai, režisuoti Valentino Masalskio: vienas jų – „Kopėčios“ – vyko 14 val. miesto centre prie Druskonio ežero. Pasitelkdami muziką, ritmą, netikėtą estetiką, aktoriai kūrė išraiškingą metaforą, kurios centre – nuolatinė žmogaus kelionė ir jo pastangos pakilti aukščiau kasdienybės.
O trečiadienį vakare Klaipėdos jaunimo teatro trupė „Eglės“ sanatorijos salėje parodys valandos trukmės judesio ir muzikos spektaklį „Batų istorijos“ . Batuose gyvena žmonių istorijos, kurias aktoriai pasakos žiūrovams, galbūt nesusimąstantiems, kiek daug gali atskleisti kiekviena batų pora. Batai spektaklyje – tai personažai. Šokdami ir dainuodami aktoriai sukuria scenas, kurios leidžia įsivaizduoti, kaip toli gali keliauti batai. Kiek daug jie žino: kur ir kodėl mes ėjome, nuo ko bėgome, kada sustojome, kokius žingsnius padarėme savo gyvenime.
Druskininkaifestivalis VasaraTeatras
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.