Asmeninės visatos kūrimas
Pirmą festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ dieną – gegužės 9-ąją, be
svečių iš Belgijos – trupės „Ultima Vez“, Auksinio scenos kryžiaus
laureato – Menų spaustuvės spektaklio „Contemporary?“, šiuolaikinio
šokio gerbėjams savo ir naujojo šokio centro „Zodiak“ (įsikūrusio
garsiojoje Helsinkio Kabelių gamykloje) darbą WORK pristatys ir
Suomijoje gyvenantis šokio menininkas A. Katinas.
„Tai asmeninis portretas, tuo pačiu jis išlieka struktūrų peizažu. Tarp
darbo kaip reiškinio ir darbo kaip asmeninės patirties tuo pačiu metu
egzistuoja lūžis ir sintezė. Abu įsikūniję asmenyje jie primena apie
išnaudojimą, asmeninius prisiminimus, efektyvumą ir savirefleksiją. Kaip
koncepcija darbo idėja yra labai plati. Šioje sceninio kūrinio versijoje
norėjau sutelkti dėmesį ties tingaus kūno ir tapatybės konstravimo
aspektais, kurie per darbą sukuria asmeninę visatą“, - apie spektaklį
sakė teatro bei šokio menus Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bei
Suomijos teatro akademijoje studijavęs ir jau daugiau negu keturiolika
metų kaip atlikėjas ir choreografas dirbantis A. Katinas.
„Mis pasaulis 2014“ Lietuvoje?
Belgijoje gyvenanti ir dažnai Prancūzijoje darbo reikalais viešinti V.
Pitrinaitė Lietuvoje dirbo šokio teatre „Aura“. Būdama devyniolikos
išvyko į Prancūziją studijuoti choreografijos. Mathilde‘os Monnier
vadovaujamame Nacionaliniame choreografijos centre Monpeljė ji sukūrė
solo spektaklį apie Mis Lietuvą, kuris buvo pristatytas Prancūzijoje,
vėliau – šiuolaikinio meno festivalyje „Gogolfest“ Kijeve, Ukrainoje.
Neįprastos koncepcijos šokio spektakliu Vilma kviečia žiūrovus
įsivaizduoti, kad konkursas „Mis pasaulis 2014“ vyks Lietuvoje. Mūsų
šalis turės puikią progą prisistatyti pasauliui, o šis – ją pamatyti ir
pažinti. Mis Lietuvos scenos talentas yra etninis šokis. Spektaklio
kūrėjams – atlikėjai Vilmai ir dramaturgui Thomui Pondevie – rūpi
etninio ir primityviojo šokių skirtumai.
„Įsivaizdavome savo spektaklį kaip didėjančio pasaulio polinkio į
kraštutinumus, paradoksus ir nestabilumą atspindį. Žaidžiame televizijai
ir šou verslui būdingais metodais, siekdami juos iškreipti ir
deformuoti. Savo choreografinius tyrimus pradėjome etniniais /
primityviaisiais šokiais, nes jų jėga nepripažįsta civilizuoto proceso,
jo kodo ir vyraujančių Vakarų civilizacijos pretenzijų“, - sakė
choreografė ir šokėja V. Pitrinaitė, savo ironiškos savirefleksijos
spektaklį „Mis pasaulis 2014“ festivalyje pristatysianti gegužės 10 d.
Tarp virtualaus pasaulio ir tikrovės
Vilniaus dailės akademijoje studijuodamas architektūrą buvęs jonavietis
A. Mulokas susipažino su Loreta Juodkaite, tuo metu ten dėsčiusia šokio
teatrą. Padrąsintas jos, kad 22-eji – dar ne riba ir galima mokytis
šokti, Andrius nesnaudė. Vieną dieną susikrovė lagaminą ir išvyko į
Suomiją studijuoti šiuolaikinio šokio. Vėliau šokti mokėsi ir
Graikijoje, o galiausiai atsidūrė Amsterdame, kur atvyko studijuoti
choreografijos.
Savo naujausią darbą „Criseless“ A. Mulokas pristatys būtent „Naujajame
Baltijos šokyje“ gegužės 10 d. Ir tai bus pirmasis jo susitikimas su jo
visiškai iki šiol nepažinojusia Lietuvos publika, kurio pats Andrius
nekantriai laukia.
„Savo darbe „Criseless“ pateikiu keletą spalvotų įvairialypio gyvenimo
modelių, kurie kartais prieštarauja vienas kito grožio supratimui, bet
niekada nesikėsina į paties grožio prigimtį. Susidūrimas su nuopuoliu
dar nereiškia, kad įvyko krizė, tai labiau primintų kelionę permainingo
oro sąlygomis, kai prireikia tinkamos amunicijos, kad išgyventum.
Ritualiniu būdu ieškau pusiausvyros tarp virtualaus pasaulio ir
tikrovės“, - apie savo darbą pasakojo A. Mulokas.
Jos kalba kūnų kalba
Ispanijoje gyvenanti U. Dievaitytė savo darbe tyrinėja kūno kaitą,
neįprastus judesius ir alternatyvius požiūrius į šiuolaikinį šokį, į
šokį apskritai. Ji dirbo su įvairiomis trupėmis ir menininkais iš
Lietuvos, Jungtinės Karalystės ir Ispanijos: šokio teatru „Aura“, Vyčiu
Jankausku, Aira Naginevičiūte, kolektyvu ARCO, Poliana Lima ir kitais.
Madride Ugnė dirba trupės „Babiruza danza“ projekte ¿M.R.U.M.? ir jau
keletą metų puikiai bendradarbiauja su visa ispanų šokio bendruomene.
Koncepciją, režisūrą, interpretaciją ir kostiumus spektakliui „Kūnai“,
kuris „Naujajame Baltijos šokyje“ bus parodytas gegužės 10 d., Ugnė kūrė
su brazile Poliana Lima. Kaip sakė pačios autorės, „Kūnai“ yra
šiuolaikinio šokio kūrinys, suteikiantis fiziškumo dramatiškumui. Gimęs
tiriant galvos judesių galimybes: galvos kaip varomosios jėgos judėjimą,
kaip atskirą kūno dalį, galvos nebuvimą, dviejų galvų jungtį, du kūnus
be galvos ir pan. Dvilypumas kaip pagrindinė kūrinio idėja išsivystė iš
kūno ir jo judėjimo simbolikos.
Nepraleiskite itin retos progos artimiau susipažinti su šių talentingų
tautiečių kūryba!