Apžvelgę 2024-uosius, kultūros įstaigos komanda nudžiugo – išaugęs teatro lankomumas motyvuoja dar didesniais žingsniais šuoliuoti į priekį.
Rudenį prasidėjęs sezonas pagrindinei Šiaurės Lietuvos kultūros institucijai išties išskirtinis – generaliniu rėmėju tapusi „Norfa“ Šiauliams dovanojo dar daugiau galimybių atsiskleisti.
„Pirmiausia, šios paramos vaidmuo yra moralinis. Smagu, jog esame įdomūs, aktualūs ir žmonės mato prasmę invertuoti bei remti kultūrą.
Taip pat pastatymai arba sumanymai, kuriuos norime įgyvendinti, niekada nėra finansuojami valstybės lėšomis.
Dėl šios priežasties „Norfos“ pinigai 99 proc. atitenka būtent kultūrinių projektų įgyvendinimui“, – apie gražią draugystę su prekybos tinklu yra pasakojęs įstaigos vadovas Aurimas Žvinys.
Aktyviai kultūrą remiančios „Norfos“ indėlis iš tiesų neeilinis. Prakalbusi apie naujoves teatro Meno vadovė Nomeda Šatkauskienė atvira – dėl rėmėjų pagalbos pavasarį auditorija išvys itin aukšto lygio pasirodymus.
„Visi yra nusiteikę labai entuziastingai ir darbingai“, – naujienų portalui Lrytas šypsojosi Nomeda sutikusi pasidalinti tuo, kuo kultūros įstaiga gyvens ateinantį pusmetį.
– Kaip šio pavasario sezonas skirsis nuo rudens sezono? Ką naujo ruošiate auditorijai?
– Nors, kaip žinoma, teatras planuoja savo darbus nuo rudens iki rudens, nauji metai, mums savotiškai taip pat, kaip naujas sezonas.
Tai yra tas tarpsnis, kai mes susiskaičiuojame, ką nuveikėme per metus, suvedame statistiką, matome savo pasiekimus.
Po Naujųjų tęsiame jau suplanuoto sezono darbus ir, žinoma, žiūrovams pasiūlysime naujas premjeras.
– Gal galėtumėte įvardyti, ką auditorija galės pamatyti šioje sezono pusėje?
– Darbai vyksta intensyviai – jau vasario mėnesį pradėsime naujo spektaklio repeticijas. Tai bus jauno, labai perspektyvaus režisieriaus Jokūbo Bražo spektaklis pagal Ovidijaus „Metamorfozių“ septintą giesmę „Dedalas ir Ikaras“.
Nors premjera yra numatyta dar tik gegužės mėnesį, visą tą pavasarį skirsime pasiruošimui.
Taip pat birželio mėnesio pradžioje lauks ypatinga sakyčiau, šiaulietiška premjera. Tai spektaklis pagal Rimanto Kmitos pjesę, kurią jis specialiai rašo šiam projektui.
Teatre pasirodysianti „Šok, Edita, Šok“ – tarsi jo romano „Pietinia Kronikas“ vienos iš personažų, merginos Editos istorija. Tai šiek tiek išplėtotas romano epizodas atskleidžiantis, ką 90-aisias išgyveno mergina.
Tai bus labai įdomus spektaklis, kurį teatre planavome jau keletą metų. Tiesa, jo įgyvendinimas užtruko, nes reikėjo ne tik tinkamų aplinkybių, bet ir pakankamos paramos.
Šis spektaklis sutelks iš Šiaulių kilusių kūrėjų pajėgas. Tiek R. Kmita, tiek projekto režisierė Eglė Vertelytė, tiek aktoriai – Vaidilė Juozaitytė ir Tautvydas Galkauskas yra kilę iš šio krašto.
– Ar pastebite specifinių tendencijų žiūrovų lankomume ar interesuose pavasarį? Gal galėtumėte palyginti, kada į teatrą žmonės renkasi labiau – iki Naujųjų ar po jų, o gal lankomumas nesiskiria?
-Labai stebime, kaip publika lanko teatrą ir reikia pasakyti, kad lankomumas nėra tolygus. Bandome ieškoti, su kuo gi tai yra susiję.
Spontaniškai man kyla mintis, kad žmonės vis dėlto teatrą renkasi tokiais momentais, kurie yra ypatingesni žmogaus gyvenime.
Teatre visada sulaukiam daugiau žiūrovų per šventes, arba tada, kai jie kultūrinio gyvenimo yra pasiilgę, sugrįžta į darbo ritmą po vasaros.
Pavyzdžiui, kalėdinis laikotarpis yra tikrai labai svarbus. Tai rodo, kad teatras vieta, kur žmonės nori ieškoti gilesnių dalykų, ateina susikaupti ir mes tai priimame, kaip savo misiją.
Labai jaučiame sezoniškumą, bet suskaičiavus bendrus pusmečio rezultatus džiaugiamės, kad 2024-aisias mūsų salių užimtumas, lankomumas buvo didesnis.
Mūsų repertuare nėra labai lengvo turinio komedijų, pramoginių dalykų, todėl esame laimingi dėl susidomėjimo.
– Nors sakote, kad ruduo yra aktyvesnis, kaip stengiatės auditorijos susidomėjimą išlaikyti pavasarį?
– Kovas, balandis, gegužė – teatre yra gana aktyvūs, tačiau visi teatrai žino, kad atšilus orams tada žmonės dėmesį kreipia į gamtą, jau svajoja apie atostogas, todėl intensyvumas sumažėja.
Šiuo laikotarpiu visada stengiamės pasiūlyti naujų premjerų, o žmonėms kažkas naujo visuomet įdomu.
Pastebime, kad susidomėjimas naujais pastatymais, premjeromis yra didžiulis. Jeigu turėtume galimybes, per metus išleistume dar daugiau premjerų.
Deja, teatras nėra mašina, galime išleisti, sakykime, tris, keturias premjeras dėl ilgo repetavimo periodo.
Tačiau, kad žmonėms nebūtų liūdna, sezono pabaigoje, birželį Šiauliuose rengiame festivalį, kuris vyksta ne teatro scenoje, o atvirose miesto erdvėse. Tokiu būdu žiūrovą išlaikome iki pat sezono pabaigos..
– Prasidėjus naujiems metams daugelis išsikelia naujus tikslus. Su kokias tikslais 2025 m. pradėjo Valstybinis Šiaulių dramos teatras?
– Šiais sieksime didinti teatro matomumą miesto žmonių tarpe. Taip pat labai norime kuo daugiau bendradarbiauti su kitomis kultūros įstaigomis, su verslu.
Šį sezoną pradėjome sėkmingai bendradarbiauti su „Norfa“ – tai, tai mus labai džiugina. Dirbant kultūros srityje svarbu neužsidaryti teatro pasaulyje, o ieškoti ryšio su aplinka, daugiau bendradarbiauti.
– Kaip naujojo sezono pusę pasitinka kūrybinė teatro komanda – ar jaučiamas naujų idėjų pliūpsnis?
– Darbinė atmosfera yra visai gera ir tikrai aukštos temperatūros. Visada naujus metus pradedame bendru susitikimu su teatro kūrėjais, aktoriais, žmonėmis, kurie prisideda prie kūrybinio proceso teatre.
Neseniai rengėme tokį susitikimą, kalbėjomės, ko galima tikėtis šį pusmetį, ko mes sieksime, ką statysime.
Visi yra nusiteikę labai entuziastingai ir darbingai. Jau esame įpratę, kad sezono metu mums reikia dirbti itin intensyviai ir atiduoti visas savo jėgas.