Žaidimų kultūroje kompiuterius ir konsoles keičia telefonai: „Per 5 minutes pasikrauni dopamino visai dienai“

2024 m. gegužės 17 d. 19:19
Laura Bakanauskienė, Comic Con Baltics
Interviu
Įprasta manyti, jog skaitmeninių žaidimų („geimingo“) kultūra ir geriausios jos patirtys susijusios tik su kompiuteriais bei konsolėmis. Visgi per pastaruosius metus žaidimų aplinka stipriai pasikeitė.
Daugiau nuotraukų (3)
Anksčiau laikyta gana nišine, šiandien dominuojančia skaitmeninių žaidimų pasaulio jėga tampa mobilieji įrenginiai. Žaidimai išmaniuosiuose jau sudaro daugiau nei pusę („Statista“ duomenimis – 51 proc.) pasaulio žaidimų rinkos pajamų.
Anot vieno garsiausių Lietuvos žaidimų bendruomenės narių ir populiariausio šalies „streamerio“ Karolio Jankausko („LTU Republic“), kurio transliacijas vien „Twitch“ kanale seka daugiau nei 130 tūkst. sekėjų, gyvename transformacijos laikotarpyje.
Vartotojų įsitraukimas bei žaidimų parsisiuntimų skaičiai iliustruoja, kad „geimingo“ kultūra gana sparčiai migruoja į telefonus. Kaip manote, ar ir tarp tikrų žaidimų entuziastų ji pradeda vytis įprastąją?
Lietuvoje žaidimų su mobiliaisiais įrenginiais renginiai dar tik pradedami organizuoti, tačiau susidomėjusių dalyvių skaičius ir jų įsitraukimo lygis sparčiai auga. Stebint šį aktyvumą galime daryti prielaidą, jog „geimingo“ kultūra telefonuose gali ne tik prilygti, bet tam tikrais atvejais ir pralenkti įprastąją.
Anksčiau turėjome daug įvairių populiarių konsolių ir kitų įrenginių – nuo „GameBoy“ iki „PSP“. Dabar jų kuriamos patirtys pasiekiamos ir telefone. Ar kokybe žaidimas išmaniajame telefone prilygsta žaidimų praktikoms konsolėse? Kaip į šiuos technologinius pokyčius reaguoja „geimerių“ bendruomenė?
Telefoninius žaidimus ir žaidimą konsolėse ar kompiuteriuose lyginti gana sunku. Sakyčiau, jog tai tas pats, jei lygintumėme automobilį su motociklu. Abu važiuoja, bet vienas siūlo daugiau pramoginio, azartiško pobūdžio patirčių ir emocijų, o kitas – daugiau praktiškumo.
Panaši situacija yra ir su įrenginiais žaidimams. Galima sakyti, jog išmanieji turi prastesnę grafiką ar paviršutiniškesnę žaidimo eigą, tačiau jų paprastumas ir tempas atveria visai kitą žaidimo patirtį. O kartu, jie pasiekiami bet kur ir bet kada. Žaisti gali ne tik namuose.
Dabar tikrieji „geimeriai“, kurie žaidžia su konsolėmis ar kompiuteriais, dar nestatys savęs į tą pačią lentyną su mobiliųjų įrenginių žaidėjais. Visgi, manau, kad šis nusistatymas su laiku keisis.
Gegužės pabaigoje savo bendruomenę kviečiate susitikti mobiliojo žaidimo „Brawl Stars“ turnyre „Gaming tournament by Samsung Galaxy S24 Ultra“. Ar tiesa, jog tai žaidimų fenomenas? Jau dabar skaičiuojama, kad „Brawl Stars“ parsisiuntimų skaičius perkopė 500 mln. Kokia jo populiarumo paslaptis? Kaip šis telefoninis žaidimas šiandien jau turi ir savo e-sporto komandą?
„Brawl Stars“ išsiskiria genialiai sukurta kombinacija. Žaidimas itin paprastas, jo konceptas – itin elementarus. Nugalėk priešininką ir būsi geriausias. O mačai – super greiti. Žaidime per 5 minutes galima sužaisti 3–5 mačus ir pasikrauti dopamino visai dienai. Tai turbūt ir yra svarbiausia žaidimo sėkmės paslaptis. O kur dar įvairūs žaidimo priedai ir aksesuarai bei specialūs įvykiai. Visa tai – labai įtraukia.
Kartu, tai ir atsakymai, kodėl šis mobiliesiems įrenginiams skirtas žaidimas turi savo e-sporto komandą. Jis konkurencingas ir lengvai suprantamas plačiajai auditorijai.
Kuo išsiskirs artėjantis šio žaidimo turnyras iš kitų?
Žaidėjų bendruomenei šis „Gaming tournament by Samsung Galaxy S24 Ultra“ turnyras – aktualus, nes galime susidaryti įspūdį kiek žmonių yra įsitraukę į žaidimus su išmaniaisiais įrenginiais. Pirmą kartą Lietuvoje „Brawl Stars“ žaidėjai turi unikalią galimybę save išsibandyti prieš geriausius žaidėjus. Dalyvauti motyvuoja ir tai, jog laimėtojo lauks įspūdingas prizas – „Samsung Galaxy S24 Ultra“.
Kvalifikacijose bei atrankose žaidėjai žais komandoje po du, o finale komandos bus pakeistos – patekusiems žaidėjams bus priskirtas vienas iš dalyvausiančių šalyje garsių turinio kūrėjų. Tai turėtų įnešti daug intrigos ir įdomumo, nes čia atsiskleis kaip geriausi žaidėjai sugebės komunikuoti su turinio kūrėjais, kurie galbūt nėra tokie geri žaidime kaip jie.
Rinkoje pristatoma vis daugiau į „geimingą“ orientuotų telefonų. Pavyzdžiui, naujasis „Samsung Galaxy S24 Ultra“. Kaip jie padeda augti žaidimų telefone kultūrai? Ar telefonas apskritai gali daryti įtaką žaidimo rezultatams?
Kaip sportininkams ar lenktynininkams reikalinga geriausia ekipuotė ar įranga, taip ir čia – galingas telefonas žaidėjui suteikia pranašumą. Kuo mažiau žaidime strigsi dėl techninių problemų, tuo greičiau galėsi progresuoti.
Susitiks garsiausi „geimeriai“
Pažinti geriausias „geimingo“ patirtis visi norintys žaidimų entuziastai ir profesionalai galės gegužės 24–26 d. Vilniuje – didžiausiame populiariosios kultūros renginyje Baltijos šalyse „Comic Con Baltics powered by Samsung Galaxy S24 Ultra“.
„Gaming tournament by Samsung Galaxy S24 Ultra“ turnyras vyks įspūdingo dydžio „Galaxy AI“ stende. Čia lankytojų lauks ir K. Jankauskas („LTU Republic“), Simas Anužis („Svarbeuse dariti“), Edvisss bei kiti šalyje garsūs žaidėjai.
Bus galimybė iš arti susipažinti su pažangiausiais išmaniaisiais „Samsung“ įrenginiais, atrasti naujas galimybes, kurias žaidimams atveria inovatyviausios „Galaxy AI“ dirbtinio intelekto funkcijos.
Šių metų pradžioje „Samsung“ pirmieji savo vartotojams pasiūlė išmanųjį telefoną su dirbtinio intelekto funkcijomis. Jos keičia daugelį telefono naudojimo bei valdymo būdų ir įpročių, kuriuos vartotojai taikė iki šiol.
Gyvai renginyje bus galimybė susipažinti su ir išbandyti tokias dirbtinio intelekto funkcijas kaip „Paieška apibraukiant“, „Nuotraukų redagavimas“, „Užrašų pagalba“, „Tiesioginis vertimas“, „Pokalbių pagalba“ ir kitas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.