„Džiaugiamės, kad daugelis jūsų šiemet save įtraukė į programą, – perfrazuodamas vieną šio festivalio šūkių kalbėjo „Kino pavasario“ vykdomasis direktorius Konradas Kazlauskas. – Festivalį aplankė virš 100 000 žiūrovų ir tikiu, kad kiekvienas jų surado filmą, pakeitusį į gera.“
„Dėkoju visiems, panorusiems išbandyti ar prisiminti kino poveikį, – sakė festivalio direktorius Algirdas Ramaška. – Buvo gera matyti pilnas sales, iš vieno seanso į kitą skubančius draugus ir nepažįstamuosius, mielas diskusijas apie tai, kurie filmai paliko didžiausią įspūdį ir yra verti brangaus jūsų laiko. Lai geras kinas jums tik į gera – lauke prasideda pavasaris, o mes jau laukiame kito – jubiliejinio mūsų visų „Kino pavasario“.
Pavasariu apdovanojimų ceremonijoje suskambo ir muzika: kūrinį „Pavasaris“ atliko grupės „Abudu“, jau visai netrukus išleisiančios albumą „Vietos Pasauly!!“, lyderis Domantas Starkauskas ir pianistas Giedrius Nakas.
Konkursinės programos laimėtojas – filmas, užfiksavęs visos tautos likimą
Paskutinį vakarą festivalis tradiciškai skyrė konkursinių programų apdovanojimams ir įdomią autorinio kino ateitį žadantiems Europos kūrėjams, kuriuos vertino tarptautinės žiuri.
Šių metų „Kino pavasario“ Konkurse, į kurį buvo atrinkti Europos režisierių pirmieji arba antrieji ilgametražiai, dalyvavo 10 filmų. Iš jų festivalio žiuri – lenkų režisierius Pawełas Łozińskis, kino žurnalistė Marta Bałaga, aktorė Elit ??can, Berlyno kino festivalio „Perspective Deutsches Kino“ skyriaus vadovė ir žurnalistė Jenni Zylka bei prodiuserė Klementina Remeikaitė – išrinko geriausią. Piniginius prizus šiemet konkursinių programų nugalėtojams tradiciškai įsteigė Vilniaus miesto savivaldybė.
Geriausiu festivalio konkursinės programos filmu paskelbtas Maciek Hamela filmas „Iš kur į kur“ (In the Rearview). „Vienas automobilis, vienas kelionės tikslas, vienas skausmas, kuriuo dalijasi daugelis: idėja filmuoti žmones, bėgančius iš karo nuniokotos šalies, ir išsaugoti jų istorijas yra labai žmogiška. Galinio vaizdo veidrodėlyje matosi ne tik sugriauta šalis – jame atsispindi ir visos tautos likimas“, – sakė žiuri. Geriausiam festivalio filmui buvo įteiktas 8000 eurų prizas.
Specialiu paminėjimu pagerbtas kino kūrėjos Lunos Carmoon debiutas „Kaupikai“ (Hoard). „Ypatingas paminėjimas Saurai Lightfoot Leon už bebaimį, savalaikį ir labai taktišką nepaprastai sudėtingos jaunos moters vaidmenį“, – pažymėjo žiuri.
Rankomis tapytai dramai „Kaimiečiai“ – net du apdovanojimai
Festivalis ypač sėkmingas buvo DK Welchman ir Hugh Welchman filmui „Kaimiečiai“ (The Peasants), pelniusiam net du apdovanojimus. Susumavus žiūrovų balsus, jis buvo paskelbtas daugiausiai simpatijų surinkusiu festivalio ilgametražiu filmu, o „Kino pavasaryje“ akredituotų žurnalistų ir kino kritikų žiuri „Kaimiečius“ išrinko geriausia lietuviška premjera festivalyje, kurios kūrėjams audiovizualinių kūrinių autorių teisių asociacija „AVAKA“ skyrė apdovanojimą ir 3000 eurų prizą.
Trumpo konkurso geriausieji
Šiemet trumpametražių filmų konkurse dalyvavo 33 vaidybiniai, dokumentiniai, animaciniai ir eksperimentiniai trumpametražiai filmai iš visos Europos. Tarptautinės žiuri, kurią sudarė programos sudarytojas, Kanų „La Fabrique Cinéma“ programos koordinatorius Thibaut Bracq, estų režisierius Sander Joon ir lietuvių scenaristas, režisierius ir operatorius Eitvydas Doškus, vertinimu, nugalėtoju tapo režisieriaus Glebo Osatinski „Nusivylimas“ (Resentment).
Pasak žiuri, šis filmas įvertintas už įspūdingą kinematografiją, stiprią atmosferą, meistriškai perteikiančią gyvenimą dešimtojo dešimtmečio Ukrainoje ir vaizduojančią vidinę sumaištį bei pagrindinio veikėjo, kovojančio su smurtaujančia aplinka, katastrofą. Filmas apdovanotas 3000 eurų prizu.
Specialiu paminėjimu pagerbta ir režisierė Leila Basma. Pasak žiuri, jos filmas „Jūros druska“ (Sea Salt) – nuostabus ir kūrybingas montažas, galintis keisti realybę ir susidoroti su galingais simboliais.
Žiuri rinko ir geriausią festivalio lietuvišką trumpametražį filmą, kuriuo paskelbtas Eglės Davidavičės kūrinys „Ta, kuri žino“ (The One Who Knows). Prizą – 2000 eurų – įsteigė lietuvišką kiną festivalyje palaikanti turinio platforma „Telia Play“.
Po pasaulį keliaujančios „Smart 7“ programos startas
„Kino pavasaryje“ startavo ir šiemetinė „Smart 7“ programa – septynių Europos kino festivalių tinklo, jungiančio panašias vizijas turinčius festivalius, kasmetinė per 7 šalis keliaujanti filmų programa. Šioje konkursinėje programoje kasmet įtraukiama po vieną filmą iš kiekvienos šalies, o Lietuvai šiemet atstovauja Tomo Vengrio „5 ½ meilės istorijos viename Vilniaus bute“ (Five and a Half Love Stories in an Apartment in Vilnius, Lithuania). Vėliau, programai baigiant kelionę per visus 7 festivalius, žiuri išrinks geriausią jos filmą, nugalėtojas paaiškės lapkritį Salonikų kino festivalyje Graikijoje.
„Kino pavasaris“ tęsiasi: 17 miestų ir 15 populiariausių festivalio filmų
Dvi savaites kino teatrus žiūrovais pripildęs ir ne vienam nerimą kažką svarbaus praleisti sukėlęs Vilniaus miesto kino festivalis „Kino pavasaris“ turi gerų naujienų: žiūrimiausi festivalio filmai ne tik trumpam lieka didžiuosiuose miestuose, bet ir praplečia geografiją. Populiariausi festivalio filmai nuo šiandien rodomi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Ukmergės, Gargždų, Utenos, Varėnos, Tauragės, Šilutės, Anykščių, Pasvalio, Visagino ir Vilkaviškio kino teatrų repertuaruose.
„Šiemet ypač dažnai teko girdėti, kad „Kino pavasario“ programa kaip niekad gausi filmų, kurių svarbu nepraleisti – tą jautėme viso festivalio metu, matydami, kaip gausiai žiūrovai renkasi į kino sales ir kaip intensyviai diskutuoja po vienų ar kitų seansų gyvai arba socialinėje erdvėje, – sako „Kino pavasario“ vykdomasis direktorius Konradas Kazlauskas. – Tačiau kaip visuomet, festivalio dienos bėga pernelyg greitai, kiekvieno žiūrovo dienotvarkė dėliojasi itin kruopščiai ir natūralu, kad laiko viskam pamatyti neužtenka. Todėl mėgstamiausi žiūrovų filmai kuriam laikui dar lieka kino teatrų repertuaruose – tiesa, ilgai delsti nereikėtų, nes seansų skaičius bus ribotas.“
Iš viso pratęsime lieka 15 populiariausių festivalio filmų, tarp kurių – ir vienas tituluočiausių, režisierės Justine Triet teismo drama „Kryčio anatomija“ (Anatomy of a Fall). Dar kurį laiką žiūrovai kino salėse galės pamatyti ir dviejų kino meistrų iš Azijos filmus: festivalio žiūrovų numylėtinio, „Vagiliautojų“ režisieriaus Hirokazu Kore-eda naująją drama „Monstras“ (Monster) ir „Oskaru“ apdovanoto kino kūrėjo Ry?suke Hamaguchi filmą „Blogis (ne)egzistuoja“ (Evil Does Not Exist).
Vienas filmų, kurį dar bus galima pamatyti didžiuosiuose ekranuose – daug žiūrovų simpatijų festivalyje pelnęs Lunos Carmoon debiutas „Kaupikai“ (Hoard), pasakojantis įtaigią vienatvės ir seksualumo istoriją.
Repertuare lieka ir milžinišką ažiotažą Lenkijoje sukėlęs kino meistrės Agnieszkos Holland filmas „Žalia siena“ (Green Border), italų kino grando Marco Bellocchio pasakojimas apie tikėjimą, netektį ir šeimą „Šventasis pagrobimas“ (Kidnapped) bei „Oskarui“ nominuota, Venecijos kino festivalyje „Sidabriniu liūtu“ už geriausią režisūrą apdovanota M. Garrone drama „Aš čia kapitonas“ (Io Capitano).
Nespėjusieji dar turės galimybę pamatyti prancūzų režisieriaus Xavier’o Legrand naujausią kūrinį „Įpėdinis“ (The Successor), režisieriaus Ira Sachs audringą meilės, netekties ir vidinių atradimų kelionę „Labirintai“ (Passages) ir debiutuojančios režisierės Molly Manning Walker filmą „How to Have Sex“ (How to Have Sex).
Komedijų ir lengvesnio turinio gerbėjų lauks vieno visų laikų populiariausių „Kino pavasario“ filmų „Neliečiamieji“ režisierių naujas darbas „Metai buvo sunkūs“ (A Difficult Year) ir Argentinos režisieriaus Rodrigo Moreno komedija „Delinkventai“ (The Delinquents). Dar kurį laiką muzikos gerbėjus džiugins ir paskutinis Ryuichi Sakamoto koncertas „Ryuichi Sakamoto | OPUSAS“ (Ryuichi Sakamoto | OPUS), užfiksuotas jo sūnaus, režisieriaus Neo Sora.
Pratęsime bus galima pamatyti ir festivalį atidariusią, Kanuose Didžiuoju prizu apdovanotą bei 2 „Oskarus“ pelniusią britų režisieriaus Jonathano Glazerio istorinę Holokausto dramą „Interesų zona“ (The Zone of Interest) bei sudėtingos technikos ir daugybės dailininkų darbo valandų pareikalavusius DK Welchman ir Hugh Welchman „Kaimiečius“ (The Peasants).
Žiūrimiausius festivalio filmus nuo kovo 28 d. bus galima pamatyti kino teatruose Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Ukmergėje, Gargžduose, Utenoje, Varėnoje, Tauragėje, Šilutėje, Anykščiuose, Pasvalyje, Visagine ir Vilkaviškyje.