Šalies gyventojų laukia įspūdžiai, dėl kurių verta mesti visus kitus planus, todėl 28-ąjį sezoną festivalis pasitinka su šūkiu „Kai šaukia kinas – tu eini“. Didžiausią duoklę kino menui, jo kūrimui ir žiūrėjimo malonumui festivalis šiemet atiduos su temine kino klasikos programa „Pati gražiausia apgaulė“.
Orsono Welleso, Alfredo Hitchcocko, Krzysztofo Kieślowskio ir kitų pasaulio kino meistrų filmai kvies tyrinėti kino ir tikrovės santykį. Kalbės apie kino vietą žmonių gyvenime bei leis tirti ir patirti kino teatro portaluose atsiveriančius pasaulius.
„Tikime, kad festivalis, sudarantis sąlygas su kiekvienu filmu vis iš naujo ieškoti rezonanso ekrane, turi galią atitraukti nuo kasdienybės. Tas atsitraukimas visada yra prasmingas, nes suteikia naują požiūrį į pasaulį. Taip pat tai ir proga susiburti, leisti laiką tarp bendraminčių, dalytis įspūdžiais, diskutuoti, išgirsti netikėtas rekomendacijas, kurios gali keisti planus ar net nuomonę apie vieną ar kitą filmą.
Norisi priminti, kad festivalis – tai ne tik filmai, jo dalimi tampa kiekvienas žiūrovas. Tad kviečiame pasiduoti kino apžavams ir bent 11-ai dienų pasinerti į nepaprastą žiūrėjimo malonumą“, – sakė festivalio programos vadovė Aistė Račaitytė.
Kritikų numylėtiniai, pripažinti meistrai, prestižiniams kino leidiniams rašančių kino kritikų favoritai tradiciškai nuguls programoje „Kritikų pasirinkimas“. Tarp jų – tiek garsūs, tiek pradedantirji kino kūrėjai, įvairaus žanro bei temų pasakojimai.
Vienas ryškiausių šios programos filmų – net 6 „Oskarams“ nominuota Toddo Fieldo psichologinė drama „Tár“ su genialia Cate Blanchett. Tai – Berlyno filharmonijos orkestro muzikos persmelkta istorija apie fenomenalią dirigentę ir galią, kuri ilgus metus išskirtinai priklausė vyrams. Muzikos pasaulio ikonos vaidmenį sukūrusi C.Blanchett už šį vaidmenį šluoja geriausios aktorės apdovanojimus visame pasaulyje.
Kino mylėtojų šiemet lauks ir specialus įvykis – vienintelis britų kino žurnalo „Sight and Sound“ išrinkto visų laikų geriausio filmo „Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis“ seansas. Šis sąrašas atspindi besikeičiantį balsuojančių kritikų iš viso pasaulio skonį bei vertybes.
„Penkiasdešimt metų pirmąja vieta dalijosi tik Orsonas Wellesas ir Alfredas Hitchcockas. 2022-aisiais įvyko tektoninis lūžis – aukščiausioje vietoje pirmą kartą atsidūrė moters režisuotas filmas. Nutarėme tai atšvęsti, dar kartą parodydami šį Chantal Akerman šedevrą“, – pasakojo A.Račaitytė.
„Meistrų“ programoje festivalio žiūrovus prie didžiųjų ekranų kvies naujausi gerai žinomų ir kino pasaulyje pripažintų režisierių darbai, pasižymintys atpažįstamu autoriniu stiliumi, profesine meistryste bei už tai apdovanoti prestižiniuose kino festivaliuose.
Tarp jų – ir geriausio režisieriaus apdovanojimą Kanų kino festivalyje pernai pelniusio Park Chan-wooko mistiškas detektyvas „Metas išeiti“. Šis naujausias Pietų Korėjos meistro filmas pasakoja apie nemigos kankinamą detektyvą, įsimylintį narpliojamo nusikaltimo pagrindinę įtariamąją. Gerai „Kino pavasario“ žiūrovams pažįstamas režisierius 2016 m. sukūrė ir festivalyje populiarumo nestokojusią „Tarnaitę“.
Festivalio pradžios nesulaukiantys žiūrovai šį didžiausio ekrano vertą reginį kovo 11 d. galės išvysti ir Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT), kur vyks išankstinė „Metas išeiti“ premjera.
Didžioji dalis programos – jau festivalio interneto svetainėje
Festivalio žiūrovai jau gali susipažinti ir su dar trijų artėjančio „Kino pavasario“ programų filmais. Tai – „Panorama“, pristatanti įvairialypį šiuolaikinį kiną iš viso pasaulio, „9 salė“, stebinanti kino žanrų bei formų ribas trinančiais filmais, bei „Paaugau vieną filmą“ – mažųjų žiūrovų smalsumą skatinantys lietuviškai įgarsinti filmai.
Susipažinti su didžiąja dalimi programos jau galima www.kinopavasaris.lt, taip pat specialiame „Kino pavasario“ stende Vilniaus knygų mugėje, kur rekomendacijas vasario 23–26 d. dalins programos sudarytojos ir kiti festivalio komandos nariai.
Vilniaus miesto kino festivalis „Kino pavasaris“ žiūrovų kinuose lauks kovo 16–26 dienomis.