Tris savaites Kaune ir Kauno rajone trunkančiame festivalyje bus parodyta šimtas keturiasdešimt įvairaus žanro aukščiausio lygio scenos menų pasirodymų, kurie vyksta ne tik įprastose scenose, bet netikėtose erdvėse tiek Kaune, tik mažesniuose Kauno apylinkių miesteliuose.
Festivalis tęsis ki rugpjūčio 21 d., o jo uždarymui jau ruošiamas įspūdingas šiuolaikinės operos šou Palemone, prie Kauno marių, kurį atliks garso menininkai Strijbos ir Van Rijswijk iš Olandijos. Pasak festivalio „ConTempo“ vadovės Gintarės Masteikaitės „Signal prie Kauno marių“ kūrinys neturėtų palikti abejingų, šiuo metu erdvėje yra montuojami 24 garsiakalbiai, per kuriuos skambės keturių soprano balsų atliekami garsai, o net 120 žmonių eisena kurs reginį ant marių kranto.
Festivalis lankytojams liepos viduryje pristatytas apšilimo savaite, o pagrindiniu atidarymo renginiu rugpjūčio 1 d. tapo Prancūzijos trupės „Rhizome“ kūrinys „Spiralė“. Vienybės aikštėje susirinkę žiūrovai stebėjo įspūdingame septynių metrų aukštyje miesto dangų raižiusias pasirodymo „Spiralė“ akrobates. Gyva muzika lydėjo kiekvieną pavojingą ir tuo pat metu į miesto peizažą įsiliejantį judesį.
Žiūrovas tampa dalimi pasirodymo
Nuo 2019 metų Kaune vykstantis festivalis „ConTempo“ buvo sumanytas pristatyti būtent tokį scenos meną, kurio pamatyti vietinė publika neturėjo galimybės. „Programa subalansuota labai plačios auditorijos skoniams. Ir visiškai nesvarbu, kokio tu amžiaus, ar kokią kultūrinę patirtį esi sukaupęs – tai, ką siūlome, daugeliui yra labai šviežia, stebinanti patirtis“, sako G. Masteikatė.
Vieni ryškiausių festivalio pasirodymų - tai scenos meno žvaigždės Boris Gibé iš Prancūzijos kūriniai „Vėtrungė“, „L’absolu“ ir kitą savaitę prasidedantis perfomansas „Geismo anatomija“, kuris vyks prie „Žalgirio“ arenos.
„L’absolu“ pasirodymas įspūdingas dar ir tuo, kad Steigiamojo Seimo aikštėje specialiai jam pastatytas vadinamas „Silo“ bokštas, kuriame ir vyksta įspūdingas šou, per judesį, šokį, muziką ir akrobatinius triukus atskleidžiantis vienišo žmogaus – gyvenimo keliautojo sielos klodus.
Kūrinys nepalieka abejingų ne tik dėl intensyvaus ir sudėtingo savo elementais ir atlikimu kūrinio, bet ir netikėtos erdvės. Spiralės forma įrengtose žiūrovų vietose netrūksta ir asmeninio įsitraukimo į šou, kuomet atlikėjas B. Gibé galėjo tiesiog ranka būti paliestas žiūrovų atliekamų sudėtingų triukų metu.
„Siekiame sukurti išskirtines patirtis žiūrovui, kartais jį lengvai provokuojant ar pakviečiant tiesiog tapti pasirodymų dalimi“, – apie festivalio programą pasakoja G. Masteikaitė. Jos teigimu, festivalio tikslas ir yra sudaryti sąlygas kultūros patirtims skirtingose vietose, skirtingais būdais ir formatais. Scenos menų festivalio pasirodymų scena tampa pats Kauno miestas ir Kauno rajonas, o nuotaika priklauso nuo visų jame dalyvaujančių.
Dauguma renginių - anšlaginiai
Ypatingą tvyrančią festivalio atmosferą geriausiai galima pajusti bendraujant prieš ir po renginių su publika. Į daugumą nemokamų pasirodymų, kuriems reikia rezervuoti vietas, jų nelieka gerokai iš anksto. Iš anksto išpirkti ir daugumos mokamų pasirodymų bilietai. Žmonės lankose keliuose pasirodymuose per dieną, toks jausmas, kad publika čia gerokai susikristalizavusi ir jau žinanti, kur ateina ir, ko tikisi.
G. Masteikatę stebina ne tik scenos meno žvaigždžių pasirodymų populiarumas, bet ir gausiai lankoma eksperimentinio šokio programa, kuri pristatoma Kauno kamerinio teatro scenoje. Praėjusį šeštadienį joje pasirodė kaunietė menininkė Vilma Pitrinaitė, atlikusi performansą „Taine ne tavo sapnas“. Antrojoje dalyje žiūrovai išvydo menininko iš Liuksemburgo Sarah Baltzinger ir jo partnerio duetą.
Tačiau neabejotinai praėjusį savaitgalį viską „nušlavė“ Benjamin Kahn pasirodymas kino centre „Romuva“. Kaip sakė G. Masteikatė, jo metu norėjosi sau įsižnybti, kad tikrai patikėtum, kad nesi kažkur Berlyne, Briuselyje ar Paryžiuje. Ekstravagantiška ir drauge labai nuoširdi B. Kahn žiūrovams padovanojo ne tik puikų šokio, plastikos, scenos reginį, bet ir sukėlė stiprias emocijas, verčiančias permąstyti žmogaus būties ir egzistencinės filosofijos temas.
Pokalbio galimybė su humanoidu
Tiems, kuriems pritrūko emocijų, galima patarti dar užsukti ir į Nemuno salą, kur prie „Žalgirio“ arenos įrengtas betono kioskas, kurį nebus taip lengva rasti. Farmacijos kryželio ženklu pažymėtos vietos ryškiau pristatyti nenorėjo pats instaliacijos autorius Dries Verhoeven iš Olandijos.
Jo kūrinį „Happiness“ geriau išvysti gyvai, nei skaityti aprašymą. Visgi, humanoidės - roboto 20 minučių trunkantį pasakojimą apie psichotropinių medžiagų poveikį žmogaus kūnui ir smegenims verta išklausyti. Ir ne tik dėl informacijos, kuri gal net ne kiekvienai auditorijai yra prieinama, bet gal net labiau dėl drąsos, su kuria kalbama tabu tema. Jei gali robotas, gal gali ir žmogus?
Visą rugpjūtį kauniečių ir miesto svečių dar laukia išskirtiniai pasirodymai, pasaulinės premjeros ir į šalį sugrįžtantys kūriniai. Programoje susipina įvairūs scenos menai: šiuolaikinis šokis, cirkas, teatras, o juos papildo instaliacijos ir virtuali realybė. Festivalis „ConTempo“ yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programos dalis.