Kanų kino festivalis po dvejų pandemijos metų šiemet susigrįžo į įprastas vėžes. Dėl pandemijos 2020-aisiais Kanų kino festivalis buvo visiškai atšauktas, o 2021-aisiais vyko laikantis griežtų taisyklių. Šių metų festivalis taip pat vyko karo Ukrainoje fone, kuris išprovokavo protestų ant raudonojo kilimo ir paskatino dialogą apie kino reikšmę karo metu.
Kanų kino festivalio laureatai:
Auksinė palmės šakelė: „Liūdesio trikampis“, rež. Rubenas Ostlundas
Didysis prizas: „Žvaigždės vidurdienį“ (Stars At Noon), rež. Claire Denis; „Close“, rež. Lukas Dhontas;
Geriausias aktorius: Songas Kang Ho, „Brokeris“ (Broker);
Geriausia aktorė: Zar Amir Ebrahimi, „Šventas voras“ (Holy Spider);
Žiuri prizas: „EO“, rež. Jerzy Skolimowski; „Aštuoni kalnai“ (The Eight Mountains), rež. Felixas Van Groeningenas ir Charlotte Vandermeersch;
Geriausias režiserius: Parkas Chan-wookas, „Sprendimas išvykti“ (Decision to Leave);
Geriausias scenarijus: Tarikas Saleh'as, „Berniukas iš rojaus“ (Boy From Heaven);
Auksinė kamera (Camera d’Or): „Karo ponis“ (War Pony), rež. Riley Keough, Gina Gammell;
Auksinės kameros specialusis paminėjimas: „Planas 75“ (Plan 75), rež: Chie Hayakawa;
Geriausias trumpametražis filmas: „Vandens murmesys“ (The Water Murmurs), rež. Chenas Jianyingas;
Specialusis festivalio 75-mečio prizas: „Tori ir Lokita“, rež. Jeanas-Pierre'as Dardenne'as, Lucas Dardenne'as;
Anksčiau paskelbti „Golden Eye“ prizo laureatai:
Geriausia dokumentika: „All That Breathes“, rež. Shaunakas Senas
Specialusis žiuri prizas: „Mariupolis 2“, rež. Mantas Kvedaravičius
Ekumeninės žiuri prizas: „Brokeris“, rež. Hirokazu Kore-eda.
R. Ostlundo vizitine kortele tapusį nejaukaus humoro stilių perteikiantis filmas vaizduoja modelius ir turtuolius kruiziniame laive, staiga sužinančius, kad netikėtai susiklostę įvykiai sukėlė pavojų jų statusui.
„Iš tikrųjų turėjome vienintelį tikslą – sukurti jaudinamą filmą žiūrovams ir pateikti susimąstyti verčiantį turinį“, – priimdamas apdovanojimą per iškilmingą ceremoniją Prancūzijos Rivjeroje sakė režisierius.
„Suteikti jiems pramogą, paskatinti užduoti klausimų sau, išeiti po seanso ir turėti apie ką kalbėtis“, – pridūrė jis.
48 metų režisierius anksčiau bandė skverbtis į šiuolaikinio elito malonų gyvenimą – sukūrė meno pasaulio parodiją „Kvadratas“ (The Square“), pelniusią 2017 metų Kanų Auksinę palmės šakelę.
„Liūdesio trikampis“, pavadintas pagal veido sritį, kurioje suraukus antakius susidaro raukšlių, buvo minimas kaip vienas favoritų pelnyti pagrindinį apdovanojimą.
Anot režisieriaus, jo naujasis filmas turėtų būti suprantamas kaip kapitalizmo ir jo formų kritika.
Vienoje pagrindinių scenų prabangios jachtos kapitonas, kurį suvaidino JAV žvaigždė Woody Harrelsonas, ir rusų milijardierius, abu girti, cituoja filosofą Karlą Marxą ir velionį JAV prezidentą Ronaldą Reaganą, kapitalizmo ikoną.
Tačiau scenos, kurioje vaizduojami kruiziniame laive vemiantys arba viduriuojantys žmonės, žiūrovams kėlė tiek audringą juoką, tiek sukeldavo gumulą gerklėje, o po filmo premjeros išprovokavo karštų diskusijų.
Praėjusiais metais Auksinę palmės šakelę pelnė prancūzų siaubo trileris „Titanė“ (Titane). Jo kūrėja Julie Ducournau tapo vos antrąja moterimi, laimėjusia garbingąjį apdovanojimą.
2019 metais Kanuose triumfavo Pietų Korėjos režisieriaus Bong Joon-Ho filmas „Parazitas“ (Parasite), o po to ši juosta pelnė „Oskarą“ geriausio filmo kategorijoje.
Šiais metais didžiausi Holivudo filmai – „Elvis“, „Asas Maverikas“ (Top Gun: Maverick) ir „Trys tūkstančiai metų ilgesio“ (Three Thousand Years of Longing) – buvo rodomi ne Kanų konkursinėje programoje. Pastarąją sudarė 21 filmas.