Pavadinime baldai įvardijami kaip „nematomi“, nes tūno saugyklose ir neretai kartu su savo istorijomis yra prieinami tik saugotojams ir restauratoriams. Kuriant šią parodą saugykla pati savaime tapo įkvėpimo šaltiniu.
Greta reprezentatyvių istorinių baldų muziejų saugyklose atsiduria ir „užmiršti“ daiktai, kurie niekada nebūtų rodomi ar restauruojami, nes yra per daug sunykę ar laikomi nepakankamai vertingais. Parodos kuratoriai siūlo į daiktų vertės klausimą žvelgti kaip į Lietuvos istorijos refleksiją.
Dažnai objektus muziejų saugyklose lydėjo informacijos trūkumas, todėl kartu su istorike dr. Egle Bagušinskaite ir restauratoriais kuratoriai ieškojo įvairių istorinių faktų bei sąsajų, o šie, atrasti ir sujungti laiko, medžiagų bei technologijų perspektyvoje, leido pažvelgti į baldus ir jų kontekstus subjektyviai.
Atliktas tyrimas papildo muziejų saugyklų istorijas. Parodos tikslas – pristatyti šių „tyliųjų“ daiktų, įvairių laikotarpių kasdienybės dalyvių potencialą ir supažindinti žiūrovus su senosiomis baldų gamybos technologijomis bei restauravimo ypatybėmis, Lietuvos istorinio interjero kultūra.
Parodą „Nematomi“ lydi ir senų baldų pokalbius pertraukia šiuolaikinių kūrėjų dizaino ir meno kūriniai. Specialiai šiai parodai sukurtus kūrinius pristato dizainerė Kotryna Butautytė, medžio studija „Natyvai“, šviesos menininkė Rūta Palionytė ir architektė Ieva Baranauskaitė, tarpdisciplininio meno kūrėja dr.GoraParasit, fotografas Darius Petrulaitis, „Autotelic Objects“ kūrėjas Justas Silkauskas, menininkė Eglė Pilkauskaitė, architektūros studija „Išora x Lozuraitytė“, menininkas Vladas Suncovas bei užsienio dizainerės Audrey Large (Prancūzija), Delphine Lejeune (Belgija), Clara Schweers (Vokietija) ir Kurina Sohn (Pietų Korėja).
Šie menininkai interpretuoja Lietuvos muziejų saugyklų eksponatus kurdami šiuolaikinius dizaino kūrinius. Dizainas kaip objekto formavimas prasitęsia kaip mąstymo būdas ir tampa priemone vertinant istorinius objektus, atkreipiant dėmesį į mūsų santykį su baldais, aplinka bei daiktais šiandien.
Greta eksponatų iš muziejų saugyklų ir šiuolaikinių kūrėjų specialiai parodai sukurtų dizaino darbų čia pristatomi Lietuvos ir užsienio dizainerių bei prekinių ženklų Dirko van der Kooijaus (Nyderlandai), „Moustache“ (Prancūzija), Tadeáš Podracký (Čekija), Ines Sistiaga ir Luco Muñozo Muñozo (Ispanija), Tuomo Markunpoikos (Suomija), Manto Lesausko (Lietuva), „Jotjot“ (Lietuva), „Emko“ (Lietuva), Leo Maherio (Jungtinė Karalystė), Carolinos Sardal Jerhov (Švedija), Benjamino Motoco (Prancūzija), Luuko van Laarhoveno studijos (Nyderlandai) anksčiau sukurti arba tiražuojami dizaino objektai.
Šie kūriniai ir toliau papildo bei komentuoja iš Lietuvos muziejų saugyklų kuratorių atrinktus baldus.
Parodos architektūra, sukurta kartu su „IMPLMNT architects“ komanda, tampa dar vienu – didžiausiu – parodos baldu, kurtu interpretuojant ir dekonstruojant stelažo idėją. Juk būtent stelažuose stovi dauguma žiūrovams paprastai „nematomų“ muziejų saugyklų baldų.
Atsivėrus salės erdvei, stelažo struktūromis siūlomos įvairios judėjimo erdvėje trajektorijos ir istoriškai nelinijinės perspektyvos – seni baldai iš muziejų kolekcijų pristatomi iš šiuolaikinio dizaino perspektyvos.
Paroda veiks iki 2022 m. gruodžio 31 d.