Peržiūros sekmadienį planuojamos 10.30, 12.00, 13.30 ir 15.00 val. Renginių salėje.
Pagrindinė filmo figūra, Abiejų Tautų Respublikos atstovas, karo inžinierius, generolas, JAV karo už nepriklausomybę (1775–1783) dalyvis, 1794 m. sukilimo vadas, Apšvietos idėjų žmogus ir aktyvus kovotojas už žmogaus teises Tadas Kosciuška (1746–1817) vaizduojamas dinamiškoje XVIII ir XIX a. sandūroje. Politinės ir kultūrinės minėto laikotarpio įtampos tampa fonu, atskleidžiančiu šios istorinės asmenybės išskirtinumą ir visapusiškumą.
„T. Kosciuška – tipiškas XVIII a. bajorijos atstovas, nugyvenęs netipišką ir jo epochą peržengiantį gyvenimą. Jo patirtys ir idėjos tampa kelrodžiu, padedančiu suvokti reikšmingas istorines, politines ir kultūrines sankirtas, vedančias modernybės link“, – teigia režisierius P. Kornobis.
Renginio organizatoriai: VšĮ „Ketvirta versija“, LRT, Lenkijos institutas Vilniuje ir Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai.
Beje, sausio 16 d. – ir paskutinė istorinės tarptautinės parodos „KAD TĖVYNĖ GYVUOTŲ. Lietuva ir Lenkija 1791 m. konstitucijos epochoje“ diena. Todėl Valdovų rūmų muziejus kviečia paskubėti aplankyti parodą. Joje – per 200 vertingiausių Abiejų Tautų Respublikos epochos eksponatų, jie surinkti iš 40 institucijų, esančių Lietuvoje, Lenkijoje ir Ukrainoje.
Vien iš skirtingų valstybių, valstybinių institucijų ir privačių fondų vienu metu surinkti visus eksponatus – didžiulis iššūkis, todėl neaišku, kada tokio lygio parodą Lietuvoje išvysime kitą kartą.
Nuo atidarymo, spalio 19 d., parodą aplankė beveik 15 tūkst. žmonių. Pasak kuratorės dr. Ramunės Šmigelskytės-Stukienės, paroda – ir nūdienos aktualijų atspindys. Tada tautos susiskaldymas baigėsi valstybės kapituliacija.
Tačiau pasaulio istorijoje Abiejų Tautų Respublikos 1791 m. gegužės 3 d. konstitucija taip ir liko vienas svarbiausių istorinių dokumentų. Iš Varšuvos archyvų atvežtas Tarpusavio įžado įstatymo originalas – pavyzdys, kad mokėjome derėtis, sugyventi su sąjungininkais ir ieškoti išeičių išorės grėsmių akivaizdoje.