Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje surengtame forume „Kultūra ir švietimas“ filosofas Kristupas Sabolius priminė, kad būtent kultūra yra mokyklos kūrybingumo jėgainė. Filosofas apgailestavo, kad ugdant vaiko kritinį mąstymą šiandien kultūrai vis dar neteikiama reikšmės.
Kultūros organizacijų atstovai teigia, kad, norėdami kilstelėti pamokos kokybę, mokytojai galėtų semtis idėjų iš kultūros srityje dirbančių edukatorių. Tiesa, kultūros įstaigos ir pačios ieško būdų, kaip padėti mokykloms.
Šią savaitę Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai pasirašė strateginio bendradarbiavimo sutartį su Vytauto Didžiojo universitetu. Pasak muziejaus vadovo dr. Vydo Dolinsko, tai nuoseklaus muziejaus darbo – ryšių su pedagogais palaikymo – rezultatas. Valdovų rūmų muziejus siekia tapti akredituotu pedagogų kvalifikacijos kėlimo centru.
O Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos studentai, būsimieji mokytojai, bus kviečiami į muziejų, kad pradėję dirbti mokykloje jau žinotų, kaip gali pasinaudoti turtingomis ekspozicijomis, vaizdžiai pateiktais istoriniais pasakojimais savo pamokose. Potencialas, pasak Valdovų rūmų muziejaus vadovo, yra didžiulis.
Vytauto Didžiojo universiteto rektorius prof. Juozas Augutis tikisi, kad bendradarbiavimo sutartis atvers ir kitų galimybių, susijusių su mokslo tyrimais, kuriuose dalyvaus ir universiteto, ir muziejaus darbuotojai. Čia savo nišą ras ir biologai, chemikai – pavyzdžiui, muziejui reikalingi dendrochronologiniai tyrimai, kuriuos gali atlikti Vytauto Didžiojo universiteto mokslininkai.
Bet, pasak Valdovų rūmų muziejaus vadovo, svarbiausia užduotimi muziejus šiandien mato pagalbą pedagogams, bus ieškoma, kaip būsimiesiems mokytojams suteikti kultūros vartotojų įgūdžių, išmokyti juos be baimės žengti per kultūros įstaigos slenkstį.