Panašu, kad „MeToo“ judėjimas paliko pėdsaką kino industrijoje, ir tai atsispindi premjerose Venecijos kino festivalyje.
Festivalį uždaro konkursinėje programoje nedalyvaujanti juosta „Paskutinė dvikova“ (The Last Duel) – viduramžių kovinė drama, persmelkta temos apie istorinę neteisybę moterų atžvilgiu, kurioje pagrindinius vaidmenis atliko Mattas Damonas ir Benas Affleckas.
Panašią temą nagrinėja ir siaubo filmas „Paskutinė naktis Soho rajone“ (Last Night in Soho), kuriame suvaidino Anya Taylor-Joy.
Kiti festivalio filmai – pradedant prancūzų drama apie abortą „Happening“ (pranc. „L'événement“) ir baigiant Maggie Gyllenhaal žvilgsniu į motinystę filme „The Lost Daughter“, kuriame pagrindinį vaidmenį atlieka „Oskaro“ laureatė Olivia Colman, – pasiūlė daugiau istorijų apie moteris.
Kristen Stewart Venecijoje sužavėjo kritikus princesės Dianos vaidmeniu filme „Spenser“.
K. Stewart jau pranašaujamas „Oskaras“ – kaip ir Naujosios Zelandijos režisierei Jane Campion už jos emociškai sudėtingą vesterną „The Power of the Dog“.
Šio filmo žvaigždei Benedictui Cumberbatchui irgi žadami apdovanojimai už vidinių prieštarų apimto kaubojaus vaidmenį.
Prieš šio vesterno premjerą aktorius gyrė J. Campion ir moterų judėjimą. „Yra daugybė talentingų moterų, kurias reikia puoselėti ir kuriomis reikia džiaugtis. Jane yra svarbi to judėjimo ikona“, – sakė jis.
Kova dėl „Auksinio liūto“
Dėl pagrindinio Venecijos kino festivalio prizo – „Auksinio liūto“ – varžysis 21 juosta, o nugalėtojas paaiškės šeštadienio vakarą per uždarymo ceremoniją.
Šių metų festivalio komisijai pirmininkauja Pietų Korėjos režisierius Bong Joon-Ho, kurio filmas „Parazitas“ (Parasite, Gisaengchung) pernai pelnė „Oskarą“ geriausio filmo kategorijoje.
Pastarųjų ketverių metų „Auksinio liūto“ laureatai – „Klajoklių žemė“ (Nomadland), „Džokeris“ (Joker), „Roma“ ir „Vandens forma“ (The Shape of Water) – įvertinimo sulaukė ir Kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimuose.
Praėjusių metų Venecijos kino festivalis dėl pandemijos buvo kuklus, ir net nugalėtojai, „Klajoklių žemės“ kūrybinė komanda, negalėjo dalyvauti apdovanojimų ceremonijoje.
Tačiau šiais metais viskas pasikeitė. Holivudo svečių sąrašą vainikavo B. Afflecko pasirodymas su savo mergina Jennifer Lopez.
P. Almodovaras ir P. Sorrentino
Venecijos festivalis taip pat traukia nekomercinio kino pasaulio grietinėlę, o konkursinėje programoje savo juostas pristatė tokie kino elito atstovai kaip ispanų režisierius Pedro Almodovaras ir italų kino kūrėjas Paolo Sorrentino.
Abu režisieriai parodė įspūdingai asmeniškus ir nuoširdžius filmus: P. Almodovaras – dramą „Parallel Mothers“ (isp. „Madres Paralelas“), o P. Sorrentino – „The Hand of God“ (it. „E stata la mano di Dio“).
Programoje esama daugiau sukrečiančių dramų, pavyzdžiui, „The Box“ (isp. „La Caja“), kurioje gilinamasi į atšiaurų Meksikos fabrikų pasaulį, ir „Reflection“ (ukr. „Vidblysk“), siūlantis brutalų žvilgsnį į karą Ukrainoje.
Kiek lengvesnę juostą pristatė ispanų žvaigždės Penelope Cruz ir Antonio Banderasas. Retai drauge besifilmuojantys aktoriai suvaidino komedijoje „Official Competition“ (isp. „Competencia oficial“) apie filmų kūrimo užkulisius.
Venecijos kino festivalis šiemet, kaip ir pernai, vyksta laikantis tam tikrų suvaržymų dėl koronaviruso.
Premjerų salėse žiūrovai užpildo tik pusę ten esančių vietų, atvykstantieji į peržiūras turi pateikti dokumentą, kad jų testo dėl COVID-19 atsakymas yra neigiamas, jie yra pasiskiepiję arba neseniai persirgo koronavirusine infekcija. Uždarose patalpose reikalaujama dėvėti apsaugines kaukes.
Tuo metu Timothee Chalamet, Venecijoje pristatantis „Kopą“ (Dune) – naujausią Franko Herberto 1965-ųjų mokslinės fantastikos knygos ekranizaciją, turėjusią būti tarp svarbiausių praėjusių metų įvykių kino teatruose, – norėdamas trumpai pabendrauti su savo gerbėjais, užsilipo ant didžiulio užtvaro, skiriančio raudonąjį kilimą nuo smalsuolių.
Vis dėlto į Lido salą „Kopos“ pristatyti drauge su T. Chalamet atvykęs žvaigždžių būrys, įskaitant Zendayą, Oscarą Isaacą ir Javierą Bardemą, regis, rodo, jog festivalis tikrai susigrąžino savo ikipandeminį spindesį.