Pasak muziejaus vadovo Mindaugo Kavaliausko, per 50 metų muziejus nebuvo iš esmės atnaujinamas, patalpos yra nusidėvėjusios.
„Viena vertus, nebūsime tokio aptriušusio ar avarinio stovio, kita vertus, tikimės, kad ekspozicija bus kiek kita, lankytojai per svarbiausius aviacijos puslapius, jei įsivaizduotume, kad tai kaip knyga, kurią patirtume, galėtume kartais išbandyti kažkokiu kitu pavidalu ar interaktyviomis pusėmis“, – BNS sakė M. Kavaliauskas.
„Architektūrinėje pusėje galėsime išnaudoti stogą, bokštą, pažinti aplinką aplink muziejų, istorinį Dariaus ir Girėno aerodromą“, – pridūrė jis.
Muziejus praėjusią savaitę paskelbė rangos darbų konkursą – atnaujinant pastatą planuojama sujungti didžiąsias ekspozicijų sales, išplėsti dirbtuves, įrengti liftą, kavos barą, kur bus galima ne tik nusipirkti kavos, bet ir pašildyti atsineštų užkandžių.
Antrame aukšte taip pat numatoma įrengti apžvalgos balkoną, konferencijų salę, o trečiame – edukacinę patalpą, be to, bus galima užlipti ant bokšto stogo.
Anot muziejaus, pastatas yra stilistiškai išraiškingas, tačiau daug jo erdvių, patalpų, funkcinių elementų yra nenaudojami ar apleisti, be to, pastatas menkai pritaikytas žmonėms su negalia.
M. Kavaliausko teigimu, muziejus veikia paskutines savaites, o iki uždarymo dar tikimasi pateikti vieną kitą staigmeną lankytojams.
„Tikimės, kad šių dienų neaiškumas dėl Europos muziejų nakties mums nesutrukdys surengti eilinio paprasto lankymo be didelių renginių, galimybę lankytojams susipažinti su tuo, ko dar niekada nesame rodę. Kalbu apie gegužės vidurį, kai minėsime muziejininkystės šventes“, – sakė M. Kavaliauskas.
Pasak jo, muziejaus patalpos statybų aikštele turėtų virsti vasarą, o vėl duris atverti 2023 metų rudenį. Kiek kainuos rekonstrukcija, M. Kavaliauskas neatskleidė.
Muziejaus fonduose saugoma virš 20 tūkst. eksponatų, tarp jų – per 40 skraidymo aparatų. Didelių gabaritų orlaiviai bei Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos technika eksponuojama 2 hektarų ploto lauko aikštelėje. Specializuotoje muziejaus bibliotekoje yra apie 19 tūkst. leidinių.
Populiariausias eksponatas – skraidymams tinkanti legendinės „Lituanicos“ replika, sukonstruota ir pagaminta žinomo aviatoriaus Vlado Kensgailos 1982 metais, kuriant filmą „Skrydis per Atlantą“.
Lietuvos aviacijos muziejus įsteigtas 1990 metais, iki 1995-ųjų jis vadinosi Lietuvos technikos muziejumi ir įsikūrė Kaune, Veiverių gatvėje – nuo 1915 metų veikiančio S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo teritorijoje.