Sausio 10 d. Giuseppe Verdi „Kaukių balius“. Opera, kurią žiūrovai išvys jau šį sekmadienį, paremta tikru įvykiu: XVIII a. pab. Stokholme kaukių baliaus metu buvo nužudytas karalius Gustavas III. Operoje kompozitorius sukūrė universalią alegoriją apie teisingą valdovą, garbę, kerštą, moralinę atsakomybę ir atleidimą.
Prabangiame 2008 m. Madrido Karališkojo teatro (Teatro Real) režisieriaus Mario Martone pastatyme pagrindinį Amelijos vaidmenį atlieka lietuvių solistė Violeta Urmana, šalia kurios žiba tarptautinis žvaigždynas: Marcelo Álvarezas, Marco Vratogna ir Jelena Zaremba. Diriguoja Jesús López-Cobos.
Opera per LRT PLIUS bus transliuojama nuo 21 val., o prieš ją laukia speciali „Žiemojimas su opera“ diskusija. Joje nuo 19 val. 30 min. susitiks kultūros politikos tyrinėtoja Skaidra Trilupaitytė ir teatro režisierius Gintaras Varnas. Pokalbio tema – „Opera, quo vadis (Opera, kur (kurlink) eini?)“.
Sausio 17 d. Dmitrijaus Šostakovičiaus „Ledi Makbet iš Mcensko apskrities“. Tai – skandalingiausia Stalino laikų opera, 30 metų uždrausta kaip pornografinė.
Ji sukurta pagal XIX a. rusų literatūros klasiko Nikolajaus Leskovo apysaką, kurioje pasakojama sukrečianti meilės istorija: turtingame ūkyje nuobodžiaujanti jauna pirklio žmona Katerina Izmailova pamilsta lengvabūdį samdinį Sergejų. Ilgus metus giliai viduje gniaužusi jausmus, Katerina visa siela ir kūnu atsiduoda nuodėmingai meilei ir pražūtingai aistrai. Siekdama išsaugoti Sergejaus meilę, ji ryžtasi žmogžudystėms...
2016 m. režisieriaus Dmitrijaus Černiakovo Liono operoje sukurtame spektaklyje Katerinos vaidmenį talentingai atliko lietuvių operos solistė Aušrinė Stundytė, policijos viršininko vaidmenį sukūrė Almas Švilpa, Katerinos mylimojo Sergejaus – Johnas Daszakas. Dirigentas – Kazushi Ono.
Kaip tapo įprasta, sekmadienio vakarą opera bus rodoma LRT PLIUS kanale nuo 21 val. Diskusijoje „Žiemojimas su opera. Geidulinga žudikė sovietinėje operos scenoje“ nuo 19 val. 30 min. dalyvaus poetas, rusų literatūros profesorius-emeritas T.Venclova ir kompozitorius, radijo laidų autorius Šarūnas Nakas.
Sausio 24 d. Richardo Strausso „Salomėja“. Ši opera – didžioji XX a. pradžios sensacija, metusi iššūkį tradiciniam moters vaizdavimui scenoje.
„Salomėja“ sukurta pagal Oscaro Wilde'o dramą, grįstą epizodais iš Evangelijų pagal Matą ir Morkų. Erodas Antipas, Galilėjos tetrarchas, už jo palaidą gyvenimą smerkiančias kalbas įkalino Joną Krikštytoją. Erodas geidžia savo podukros Salomėjos, o ši savo bundantį moteriškumą nukreipia į Joną Krikštytoją. Už patėvio trokštamą šokį Salomėja pareikalauja Jono Krikštytojo galvos.
2018 m. Romeo Castellucci režisuotas spektaklis Zalcburgo festivalyje atnešė šlovę lietuvių solistei Asmik Grigorian, už Salomėjos vaidmenį tarptautiniuose operos apdovanojimuose pelniusiai geriausios operos dainininkės titulą.
Įspūdingą operos pastatymą stebėti žiūrovai kviečiami 21 val. per LRT PLIUS. Diskusiją su muzikologe Rūta Stanevičiūte ir psichoanalitiku Tomu Kajoku apie R.Strausso kūrybos temas, apimančias sužalotų vaikų ir demoniškų moterų konstruktus, žiūrovai jau gali peržiūrėti LRT.lt mediatekoje.
Iki šiol ciklo „Žiemojimas su opera“ metu jau parodytos keturios operos: „Vanesa“, „Elektra“, „Rigoletas“ ir „Halka“. Trisdešimt dienų po parodymo televizijos eteryje, pastatymus žiūrovai peržiūrėti gali ir LRT.lt mediatekoje. Čia galima rasti ir specialiai kiekvienai operai skirtą diskusiją su meno, kultūros, psichologijos sričių atstovais.