Ištikimiesiems meno mėgėjams neverta nusiminti, nes naujų kūrybinių formų nuolat ieškantis ir pastaraisiais metais naujomis programomis klausytojus džiuginantis pučiamųjų instrumentų orkestras „Trimitas“ artėjančių švenčių progą paruošė staigmeną – Birutės Mar knygelę „Vėjelis Trimito mieste“, kurią pamils mažieji ir jų bičiuliai, ir tėveliai su kitais šeimos nariais.
Beliks tik šiltai įsitaisyti priešais židinį ar savo pamėgtame kampelyje ir pasinerti į muzikinės pasakos kerus, vartant knygą su nuotaikingais dailininkės Astos Puikienės piešiniais.
Leidinio atsiradimą lėmė itin populiaria tapusi teatralizuota muzikinė pasaka visai šeimai „Trimito miestas“, pristatyta jau beveik trisdešimt kartų ir spėjusi sužavėti bene septynis tūkstančius orkestro gerbėjų.
Knygos sumanytoja ir muzikinės pasakos režisierė – gerai žinoma aktorė ir rašytoja Birutė Mar, su orkestru sėkmingai įgyvendinusi jau ne vieną kūrybinį sumanymą. Ji prisimena, kaip siužetas muzikinei pasakai gimė stebint orkestro repeticijas ir klausantis įvairiaspalvės pučiamųjų instrumentų paletės.
Būtent orkestro instrumentai pasufleravo nepakartojamus pasakos veikėjus – autorė sužmogino instrumentus, jų formas susiejo su personažų jausmais. Mažuosius smalsuolius knygelė supažindins su muzikos instrumentais, atskleis jų žmogiškuosius „charakterius“, savybes ir nuotaikas, parodys dirigento bei kitų orkestro narių vaidmenis.
Tėveliai ir vyresnieji skaitytojai irgi nenuobodžiaus – pasakos siužetas orkestrą metaforiškai pateikia kaip visuomenės modelį, kuriame perteikiamos būdingos valstybės aktualijos, keliami klausimai apie individo laisves, pareigas ir atsakomybes.
Pasakoje esama ir subtiliai išreikšto didaktinio motyvo, kuris „Trimito mieste“ keliamas klausimu: ar skirtingi žmonės gali darniai sugyventi vardan bendro tikslo – muzikos ir harmonijos? Tai bandoma išsiaiškinti simboliškai susiejant orkestro instrumentų grupes su tam tikrais visuomenės sluoksnių atstovais.
Pasakoje dirigentas tampa eismo reguliuotoju, klarnetai – eiliniais miestelėnais, saksofonų grupė atstovauja miesto mušeikoms, o tūbos gina turtuolių interesus...
Orkestro „Trimitas“ vadovas prof. dr. Antanas Kučinskas teigė, kad siekiant sudominti klausytojus šiandien vis dažniau ieškoma žanrų sąveikos ir medijų įtraukimo. Anot profesoriaus, tik siaurai specializuoti meno kolektyvai rizikuoja tapti nepatraukliais.
Pasakodamas apie knygos atsiradimą, A. Kučinskas prisiminė kino filmų muzikos praktiką: „Prieš vadovaudamas „Trimito“ orkestrui, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos kino katedroje dėsčiau kino muzikos kursą studentams. Per paskaitas su studentais pastebėdavome, jog istoriškai kino filmų garso takeliai neretai būdavo išleidžiami dideliais tiražais ir po filmo premjeros.
Remiantis statistika, kino kompanijos neretai gauna didesnes pajamas jau iš antrinio produkto: įvairios filmų atributikos, garso takelių ir pan. Kadangi pagrindinė muzikinės pasakos „Trimito miestas“ auditorija yra mažieji klausytojai, manau, kad vaikams po spektaklio norėsis išlaikyti patirtus įspūdžius, tad mums, kūrėjams, belieka pasiūlyti pratęsti tą pažintį.
Galiausiai ši spalvinga knyga ne tik pratęs orkestro ir klausytojų bendrystę, bet ir kvies interaktyviai prisijungti prie specialiai sukurto internetinio puslapio. Jame mažieji ras įvairių klausimų apie muzikos instrumentus, atpažins spektaklio veikėjus, tad nuobodžiauti tikrai neteks.“
Knyga bus vertinga ir tiems, kurie jau spėjo apsilankyti muzikinėje pasakoje ir pamatyti „Trimito miestą“ gyvai, ir tiems, kurie dar tik ketina ją išvysti.
„Galbūt pažintis su „Trimito miestu“ mažiesiems taps pirmuoju paskatinimu domėtis gyva muzika, orkestro instrumentais?“, – svarstė orkestro vadovas prof. dr. Antanas Kučinskas.
Informaciją, kaip įsigyti Birutės Mar knygą „Vėjelis Trimito mieste“, galite rasti www.trimitas.lt paspaudus nuorodą