Kūrinio tema – šviesos reiškinių fiksavimas modernistinėje Lietuvos miestų architektūroje.
Projekte fotografijos būdu tyrinėjamas natūraliai susidarantis camera obscura vaizdas interjere, kaip išorinio pasaulio sukuriama projekcija, kuri nušviečia vidinę erdvę. Tai XX a. architektūrinio palikimo santykio su šviesa stebėjimas, pasiremiant vienu iš pačių seniausių fotografijos principų. Fiksuojama natūrali Saulės šviesa, kuri kasdien slinkdama per pastatų vidų ir išorę, projektuoja laikinus abstrakčius piešinius.
Egzistuoja teorija, teigianti, jog natūraliai susidaręs camera obscura efektas (pro mažas skylutes palapinėse ar plyšius uolose) įkvėpė paleolito laikotarpio uolų piešinius. Išsikraipiusios gyvūnų formos ir abstrakčios figūros daugelyje ankstyvųjų uolų piešinių galėjo būti pastebėtos, kai šviesa projektavosi ant nelygaus ar tam tikru kampu pasvirusio paviršiaus.
„Obscura naturale“ šviesos paradoksas pasąmoningai pasėjo abstraktaus meno idėją, kurią žmogus tyrinėja iki šių dienų. Tai sąsaja tarp vizualaus meno atsiradimo ir šviesos, liudijanti kaip šviesa natūraliai paskatino vizualias meno išraiškas.
Oskaro Armono paroda šeštadienį vyks Laisvės alėjoje esančiame bare „Godo“. Parodos pradžia – 19 val.