Operos solistės pokalbių su įžymybėmis raktas – nuojauta

2020 m. sausio 28 d. 12:28
Nomedai Kazlaus svarbu, kad jos kuriamos TV laidos turėtų išliekamąją vertę. Interviu su režisieriumi Eimuntu Nekrošiumi (1952–2018) tapo žiūrimiausias LRT mediatekoje po jo mirties. Nieko nuostabaus – solistę ir režisierių siejo išskirtinė pažintis.
Daugiau nuotraukų (2)
Laidos „Skambantys pasauliai su Nomeda Kazlaus“ – operos atlikėjos autoriniai pokalbiai su pasaulinio garso kultūros ir meno asmenybėmis, plačiau pristatant jas ir jų kūrybą Lietuvai.
Nuo 2014-ųjų rodomos valandos trukmės laidos vizitine kortele jau tapo tik šiai laidai akredituoti pokalbiai su garsiausiomis žvaigždėmis, tokiomis kaip Sarah Brightman, Andrea Bocelli, Montserrat Caballe, Placido Domingo, Jeanas Michelis Jarre’as.
Kai kurie pašnekovai jau iškeliavo amžinojo atilsio, palikę LRT Aukso fonde tik šiai laidai Lietuvoje duotus ilgos trukmės interviu (2018 metų rudenį mirus ispanų operos legendai M.Caballe buvo parodytas dviejų dalių pokalbis, kuris yra paskutinis pasaulyje ilgas TV pokalbis su ja).
– Ar yra daugiau, bent Europoje, televizijos laidų, kurias vestų operos atlikėjas? Ar muzikinis išsilavinimas jums daug pagelbėja kuriant autorinę laidą?
– Įdomu, kad 2001-aisiais dalyvavau vokiečių ir prancūzų televizijos ARTE TV laidoje „Caballe prasentiert Stars von Morgen“ („Caballe pristato rytdienos žvaigždes“), kurią vedė pati M.Caballe, o 2015 metais jau aš ėmiau iš jos interviu.
Tiesą sakant, abu kartus labai mėgavomės šiais pokalbiais.
Man tikrai labai padeda, kad tuometėje M.K.Čiurlionio meno mokykloje mokiausi fortepijono ir muzikologijos specialybių, o į Muzikos ir teatro akademiją pirmiausia įstojau į muzikologiją ir tik antrame kurse – į solinį dainavimą.
Puikus muzikinis pasirengimas, instrumento valdymas, muzikos istorijos bei teorijos žinios, straipsnių, referatų, pokalbių rengimas ir, žinoma, mano, kaip operos solistės, ilgametė bei įvairiapusė patirtis suteikia tvirtą pagrindą bendraujant su kolegomis ir imant iš jų interviu.
Beje, kai dar buvau moksleivė, pirmą kartą LRT televizijoje vedžiau laidą moksleiviams ir jaunimui „Noriu mokytis Amerikoje“.
– Kaip prisikviečiate pokalbio pasaulinio garso muzikus? Kiek ilgai užtrunka derinti susitikimą?
– Suderinti pokalbį kartais galiu per kelias minutes, nes dažnai mano kalbinamos asmenybės su manimi susijusios kūrybiškai, kaip M.Caballe ir daugelis kitų. Bet kartais tenka labai sunkiai derinti metus ar pusę metų.
Mano laidų ciklo sumanymas toks ir buvo, kad pašnekovus kalbina jų kolegė, tai yra meno kūrėjas kviečia pokalbio kitą meno kūrėją.
Šis aspektas dažnu atveju ir lemia labai garsaus pašnekovo sutikimą duoti interviu savo kolegei.
Juk dažnai atlikėjai tiesiog neturi motyvacijos kalbėti per televiziją, o sužinoję, kad kalbėsis su operos soliste, labai maloniai nustemba ir sutinka.
Kalbinant kūrėjus nutiko daug įdomių istorijų, kada nors sudėliosiu tai į memuarus.
– Kalbinote ne tik žinomus muzikus, bet ir rašytojus. Kuo literatūra gali būti artima muzikos pasauliui?
– Esu pakalbinusi ir šiuolaikinio meno kūrėjus, kuratorius, choreografus, teatro vadovus, režisierius. O su rašytojais man visada labai malonu bendrauti, nes jie valdo ne tik plunksną, bet ir mintį kalbėdami.
Parodėme pokalbius su bestselerio „Šokoladas“, pagal kurį pastatytas žymusis filmas „Šokoladas“, autore Joanne Harris.
Ji groja bosine gitara ir dainuoja savo įkurtoje grupėje.
Labai turiningi pokalbiai buvo su žinomais norvegų rašytojais Josteinu Gaarderu ir Roy Jacobsenu, kurie labai mėgsta operinę muziką. Visi menai glaudžiai tarpusavyje susiję, todėl visada randame ką nors bendra.
– Laidose daugiausia pakalbinote užsienio garsenybių, tarp jų buvo įsiterpęs bene tik vienas garsiausias lietuvių teatro režisierius, dabar jau šviesaus atminimo E.Nekrošius. Kodėl padarėte šią išimtį?
– Esu pakalbinusi mūsų garsiąją aktorę Rutą Lee bei Miunchene gyvenančią operos solistę Liliją Šukytę (Lilian Sukis), kuri buvo pirmoji lietuvė, dainavusi „Metropolitan Opera“ Niujorke.
O su maestro E.Nekrošiumi mane siejo labai gražus darbas Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, kai atlikau pagrindinį Brunhildos vaidmenį Richardo Wagnerio operoje „Valkirija“, o maestro režisavo šią operą.
Iki pat jo mirties draugavome, galėdavome susitikę ar telefonu labai ilgai kalbėtis apie daugybę svarbių ir nesvarbių dalykų.
Jis buvo su manimi, beje, labai kalbus.
Kai pradėjau vesti savo autorinę laidą, E.Nekrošius vienas pirmųjų man paskambino ir labai mane palaikė. Jis visada nuoširdžiai domėjosi ne tik mano kūryba ir gyvenimu, bet ir pašnekovais, dažnai su juo aptardavome jų išsakytas mintis.
Kai pasakiau, kad turiu idėją jį pakalbinti apie jo darbą operos srityje, jis iš karto sutiko, tik dėl įvairių priežasčių prašė atidėti pokalbį.
Turbūt turiu stiprią nuojautą, nes paprašiau jo neatidėti.
Gaila, kad šis pokalbis irgi tapo jo paskutiniu ilgos trukmės TV pokalbiu.
– Neplanuojate pokalbio kviesti daugiau lietuvių menininkų?
– Turime įvairių vizijų ir planų, tikimės, kad pavyks.
– Kurie pokalbiai pritraukė daugiausia žiūrovų prie televizoriaus ekranų?
– Kaip ir minėjau, po E.Nekrošiaus mirties mūsų pokalbis LRT mediatekoje pagerino visus rekordus – jis buvo žiūrimesnis net už „Panoramą“. Labai daug susidomėjimo sulaukė interviu su S.Brightman, Ezio Bosso, P.Domingo, M.Caballe, A.Bocelli.
– Kokių vertinimų sulaukė „Skambantys pasauliai su Nomeda Kazlaus“?
– Visa kūrybinė komanda esame laimingi, kad 2019 metais Lietuvos radijo ir televizijos komisijos konkurse „Pragiedruliai“ buvome įvertinti kaip geriausia 2018-ųjų pokalbių laida.
Dirbome su dideliu atsidavimu ir užsidegimu, todėl nelikome nepastebėti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.