2019-aisiais buvo galima džiaugtis išaugusiu lietuviškų premjerų skaičiumi – kino teatruose jų įvyko net 23 (2018 m. buvo 21). Filmus žiūrovams pristatė ir daugelį metų kuriantys režisieriai tarp kurių Algimantas Puipa, Raimundas Banionis, Šarūnas Bartas ir debiutuojantys kūrėjai Ernestas Jankauskas, Tomas Vengris, Aistė Žegulytė ir kiti.
Tačiau nepaisant didžiulės pasiūlos nacionalinio kino dalis tarp visų kino teatruose rodytų filmų pernai sudarė 19,64 proc. rinkos (2018 m. šis procentas siekė 27,9 proc.). Tuo tarpu europietiškų filmų dalis rinkoje sudarė 15,77 proc. (2018 m. buvo 11,8 proc.), o amerikietiškų filmų – net 60,88 proc. (2018 m. buvo 58,7 proc.)
Nacionalinio kino produktyvumas išliko stabilus, pernai buvo sukurti 52 nauji filmai (2018 m. – 54), iš jų 17 vaidybinių ir 16 dokumentinių.
Praėjusiais metais šiek tiek kilo vidutinė kino teatrų bilietų kaina – nuo 5,26 iki 5,43 euro. O filmų žiūrimumas liko stabilus – per metus parduota daugiau nei 4 mln. bilietų, o už parduotus bilietus surinktų pajamų dydis siekė 22,5 mln. eurų.
Lietuvos kino centro duomenimis, šalies kino teatrų žiūrovai lietuviškus filmus vertina ir jų laukia. Populiariausiu 2019-ųjų filmu Lietuvoje tapo spalio mėnesį pasirodžiusi Tado Vidmanto komedija „Pats sau milijonierius“. Šį filmą pernai spėjo pamatyti 204 860 žiūrovai. Lietuviškas filmas populiarumu pralenkė net pasauliniu kino teatrų hitu tapusį filmą „Džokeris“ (rež. Todd Phillips), kuris Lietuvoje sulaukė 155 986 žiūrovų ir liko antroje Lietuvos kino teatruose rodytų filmų dešimtuko vietoje.
Į dešimtuką populiariausiųjų pateko dar du lietuviški filmai – penktoje vietoje komedija „Ir visi jų vyrai“ (rež. Donatas Ulvydas), sulaukusi 120 707 žiūrovų, ir devintoje vietoje įsitvirtinusi kriminalinė drama „Pasmerkti. Kauno romanas“ (rež. Ramūnas Rudokas), į kino sales pritraukusi 88 763 žiūrovus.
Pažymėtina, kad 2019-ieji buvo ne tik produktyvūs, bet ir sėkmingi du filmus pristačiusiam režisieriui Donatui Ulvydui. Jo dokumentika „Valstybės paslaptis“ surinkusi 40 040 žiūrovų pernai tapo populiariausiu dokumentiniu filmu Lietuvoje.
Praėjusieji metai žiūrovų nestokojo ir autorinio kino kūrėjams. Raimundo Banionio dramą „Purpurinis rūkas“ pernai pamatė 33 038 žiūrovai, Marijos Kavtaradzės filmą „Išgyventi vasarą“ – 26 328, o Ernesto Jankausko „Čia buvo Saša“ – 22 413.
Pasak Lietuvoje didžiausio kino teatrų tinklo „Forum Cinemas“ vadovo Gintaro Plytinko, 2019 m. repertuare didėjo įvairovė, bet sumažėjo pelningų filmų skaičius, kurių žiūrovų srautai sutraukdavo arba net viršydavo 100 000 ribą. Dažniausiai sulaukta apie 30 000 žiūrovų. G. Plytniko teigimu, ryškėjo tendencija, kad žiūrovams renkantis filmus vis svarbesnis jo režisierius, aktoriai ar net prodiuseriai.
„Rezultatų prasme 2019-ieji „Forum Cinemas“ kino teatrams buvo labai panašūs į 2018-uosius: bendras žiūrovų skaičius išliko lojalus ir nekrentantis, bet pagrindinio 2018-ųjų metų variklio – nacionalinių, pramoginių filmų – galios pernai kiek sumenko (apie 10%).
2018-aisiais TOP-20-tuke dominavo lietuviška kino produkcija bei dubliuota animacija, o 2019-ieji ryškiau suspindo nedubliuotais Holivudo grandais. 2020-uosiems prognozuotume šiokį tokį augimą, lyginant su praėjusiais. Ypatingai nacionalinio kino baruose. Privačios kino gamybos rinkoje atsirado naujų, perspektyvių žaidėjų, darbus tęsia jau įsitvirtinę, nemažai naujienų žada pažerti Valstybės remiami autoriniai filmai. Laukia įdomūs metai“, – teigia G. Plytnikas.
Visą kino teatrų lankomumo statistiką galite rasti Lietuvos kino centro interneto svetainėje: https://www.lkc.lt/faktai-ir-statistika/