Režisierius Tomas Vengris: „Atskridęs į Vilnių, jaučiuosi grįžęs į savą vietą“

2020 m. sausio 10 d. 15:32
Video
Kino teatras „Pasaka“ ir prancūziška kava „L’OR“ tęsia pokalbių ciklą „Kava ir kinas“. Penktoje laidoje žurnalistas ir režisierius Karolis Kaupinis kalbino režisierių Tomą Vengrį, kurio debiutinė juosta „Gimtinė“ pripažinta geriausiu Baltijos šalių filmu.
Daugiau nuotraukų (1)
Amerikoje ir Lietuvoje kuriantis režisierius ne tik atskleidė Amerikos kino industrijos užkulisius, bet ir pasakojo apie darbą su vienu žymiausių režisierių Terrence'u Malicku.
– Po to, kai pradėjote važinėti į Lietuvą, ar vis dar jaučiatės svetimas tarp savų?
– Aš labai daug laiko leidau Lietuvoje vaikystėje ir paauglystėje, todėl šiek tiek teko subręsti tarp lietuvių. Kai atskrendu į Vilnių, jaučiuosi grįžęs į savą vietą.
– Pagrindinis „Gimtinės“ filmo veikėjas esate jūs? Ar tai personažas?
– Kai pirmą kartą rašiau scenarijaus traktuotę, tai buvo trys veikėjai – brolis, sesė ir mama. Berniukas buvo linkęs visur dalyvauti, o sesė labiau atsitraukusi. Galiausiai aš tuos vaidmenis sudėjau į vieną.
Manęs ten yra šiek tiek, bet, rašydamas scenarijų, savęs negali ištrinti iš vaidmens. Turiu draugų Lietuvoje, kurie pažiūrėjo filmą ir pažinojo mane tokio paties amžiaus kaip filmo veikėjo. Jie sakė, kad čia labiau jaučiamas mano sesės požiūris, nes aš buvau linkęs visur dalyvauti.
Daugiau – laidoje „Kava ir kinas“:
– Vienas iš šokiravusių dalykų JAV buvo, kai Los Andžele dalyvavome filmų mokyklos baigiamųjų darbų peržiūrose. Vienas vaikinas, dirbantis režisieriaus asistentu nuo ankstaus ryto iki vėlaus vakaro su nedidele alga, buvo minimas kaip pavyzdys. Ar tai, ką Lietuvoje traktuojame kaip savaime suprantamą dalyką, dėl didžiulės konkurencijos Amerikoje laikoma laimėjimu?
– Tiek Niujorke, tiek Los Andžele filmavimo komandą rasti nesunku. Nori surasti komandą, kuri viską poryt galėtų nufilmuoti nemokamai? Nesunku, nes yra tiek daug žmonių, kurie to nori.
Kadaise su draugu atsitiktinai sugalvojom pafilmuoti ir į vieną tinklalapį įkėlėm skelbimą, kad reikia poros aktorių. Ten įdėjome ir savo aprašymus, ką jau esame sukūrę. Staiga parašo iš kažkokios grimo akademijos, kad prie filmavimo komandos nori prisidėti tos akademijos studentai ir viską darys nemokamai.
Komandą surinkome be jokių pastangų ir tada supranti, kad gauti apmokamą darbą kine, baigus studijas, yra laimėjimas.
– Kai pasakojate apie tai, kaip pradėjote dirbti su režisieriumi T.Malicku, sakote, kad jo komanda atvažiavo į Amerikos filmų institutą ieškoti žmonių. Kodėl jie taip daro, kai aplink yra krūvos profesionalų, konkuruojančių tarpusavyje?
– Iš dalies galima pasakyti ciniškai. Pirmiausia šešias dienas per savaitę dirbdavome mažiausiai po 12 valandų. Joks „Oskaro“ laimėtojas nedirbtų tokiomis sąlygomis. Visi norėjome įrodyti, ką galime.
Amerikos kino industrija yra pastatyta ant ambicijų tų jaunų žmonių, kurie dirbs daugybę valandų, atiduos visą save, kad tik išsiskirtų iš tos minios žmonių.
Kai turi vardą kaip T.Malickas, ateis visi dirbti, nes jis yra Amerikos kino dievas. Kakaise vienas praktikantų atėjo pas prodiuserę ir paprašė, kad jam mokėtų, o juk eilė į nemokamą praktikos vietą didžiulė.
– Į tą pačią nemokamą vietą?
– Jam atsakė, kad pažiūrės, ką gali dėl to padaryti. Po savaitės jį pakeitė kitas ir už nugaros dar laukė šimtai kitų.
 
 
Tomas VengrisKinas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.