„Visi šeši kompozitoriai, kiekvienas savaip, tarsi mėgina pajungti sau neaprėpiamo masto idėjas ir muzikinę medžiagą. Rezultatas jus nustebins“, – teigiama leidinio įžangoje.
„Dabartinė kultūros terpė dažnai orientuota į trumpalaikį dėmesį ir lengvai pasiekiamą malonumą, todėl vis vertingesni tampa tokie kūrybiniai aktai, kuriais siekiama gelmės ir daugiaprasmiškumo. Šiame rinkinyje skambančią Lietuvos jaunosios kartos kompozitorių muziką galima vadinti gyvastinga kūrybos apraiška, kurioje girdėti aukščiausios palaimos aidai“, – apie rinktinę rašė britų šiuolaikinės muzikos kritikas Neilas Luckas.
Pasak jo, E.Medekšaitė kompozicijoje „Sattva“ kuria absoliučiai tektonišką garsovaizdį, į vieną visumą jungdama akordeoną ir elektroniką. Akordeonas tampa kone fiziologišku instrumentu – jo kvapsniai ir švokštimas rezonuoja su nepaprastai turtingu garsu – tokiu visaapimančiu, kad jį, regis, net sudėtinga suvokti.
G.M.Gužauskaitės „Perseidų lietus“ irgi pagrįsti banguojančiu kvėpavimu: garsas nesustodamas juda ir, priartėjęs sąlyginio horizonto, kaskart nuo jo nutolsta. Gali būti, kad visa tai vyko dar gerokai iki mums pradedant klausytis ir tęsis per amžius...
Tam tikrą orbitą brėžia ir R.Motiekaičio „Katabasis“, tačiau čia archetipinis nuolydis – tai ne tiek nevaldomas krytis, kiek nuolatinė krypties paieška.
A.Navicko muzika kartais vadinama tykiai melancholiška. Tai beveik apčiuopiamai galima pajusti klausantis jo „Vakarų saulėtekio“, kur ištaigingame ir visomis spalvomis tviskančiame garso debesyje pasigirdęs neįtikėtinai grynas Eglės Sirvydytės vokalas veda nušvitimo link. O R.Vitkauskaitės ir Ž.Martinaitytės kompozicijos, atvirkščiai, transliuoja laukinę jėgą, jų užmojai intuityvūs ir nežabotai ambicingi.
R.Vitkauskaitė savo kūrinyje perkusijai „Chrysalis“ tarsi mėgina išlukštenti instrumentų kolektyvinės pasąmonės gelmėse glūdinčius fantastiškus nežemiškos kilmės garsus. O Ž.Martinaitytės „Millefleur“ mėginama ieškoti prasmių, vibruojančių „kiekviename šios visatos atome“: klausytojams tarsi siūloma prisiliesti prie smulkiausių trapaus ir plonyčio pirmapradžio muzikinio peizažo detalyčių.
Rinktinė „Zoom In 13“ šiemet pirmąkart išleista dviem formatais. Greta tradiciškai išleidžiamos ir daugiausiai užsienyje platinamos kompaktinės plokštelės, kurios leidybą remia Lietuvos kultūros taryba, visų kūrinių galima legaliai klausytis ir „mic.lt“ grotuve, kurį finansuoja asociacija LATGA.