Komisijos siūlymu, išrinktoms įstaigoms trejų metų laikotarpiui, pagal jų veiklą suteikti reikšmingi vardai: Vilniaus miesto ansamblio vardo nusipelnė šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“, Vilniaus miesto teatro vardas suteiktas Meno ir mokslo laboratorijai bei teatrui „Atviras teatras“, o Vilniaus miesto urbanistinio šokio teatro vardą pelnė šokio teatras „Low Air“.
„Vilnius – kūrybos sostinė. Tai rodo sostinėje sparčiai augantis įvairių meninių renginių, projektų ir iniciatyvų skaičius. Džiaugiuosi, kad kasmet Vilniaus vardą garsinančioms organizacijoms skiriame vis daugiau dėmesio ir finansinio palaikymo.
Profesionalieji scenos menai yra neatsiejami nuo Vilniaus miesto kultūrinio gyvenimo: pritraukiantys ne tik pilnas sales žiūrovų, bet ir prisidedantys prie vaikų ir jaunimo edukacijos ir pirmųjų pažinčių su menais, suaugusiųjų savišvietos. Turime ką parodyti ne tik nacionaliniu, bet ir tarptautiniu lygmeniu – Vilniaus miesto trupės Vilniaus vardą garsina nuo Islandijos iki Kinijos“, – sako vicemerė Edita Tamošiūnaitė.
Konkurse dėl miesto trupės vardo varžėsi 12 organizacijų: teatrai, koncertinės įstaigos, trupės, ansambliai ar kitos įstaigos, kurios yra įsikūrusios sostinėje.
Konkurso dalyviai buvo vertinami pagal pastarųjų trejų metų veiklą, viešus pasirodymus, ateinančių trejų metų suplanuotą repertuarą, siūlomas ir numatomas veiklas, kurios bus skirtos moksleiviams, studentams bei šeimoms. Daug dėmesio komisija skyrė kultūrinei edukacinei programai ir darbui su įvairiomis socialinėmis grupėmis.
Kiekvienais metais sostinės savivaldybė visoms konkursą laimėjusioms trupėms bendrai skiria apie 120 tūkst. eurų metinį finansavimą – tai Vilniaus pastiprinimas profesionalumo aukštumų siekiančioms trupėms.
Už šią sumą konkurso laimėtojai parengia profesionaliųjų scenos menų kūrinių, repertuarą, kuris būtų aktualus Vilniui ir prieinamas įvairių socialinių grupių gyventojams, taip pat atstovauja Vilnių tarptautiniuose festivaliuose ir kituose renginiuose, įgyvendina edukacines programas.
Skirdama papildomą finansavimą, savivaldybė siekia paremti profesionaliųjų scenos menų įstaigas, didinti jų konkurencingumą, reprezentuoti Vilnių įvairiuose tarptautiniuose konkursuose ir kituose renginiuose.
Teatras „Atviras ratas“ ir urbanistinio šokio teatras „Low Air“ miesto trupės vardą „nešioja“ jau ne pirmus metus. Abu šie kolektyvai yra laimėję ir ankstesnį konkursą. Pasak Lauryno Žakevičiaus, šokio teatro „Low Air“ įkūrėjo, Vilniaus miesto trupės vardas yra be galo didelis įvertinimas bei pripažinimas.
Menininkas pasakojo, kad apie miesto trupės vardą jie net nesvajojo, kai pradėjo „Low Air“ veiklą, sukūrę pirmąjį savo spektaklį „Feel-Link“, tiesiog norėjosi sukurti urbanistinį šokį pristatantį spektaklį ir taip atstovauti, tai, kuo labai tiki.
„Tapę Vilniaus miesto trupe galime atstovauti ir garsinti savo miestą. Tai ir didelė atsakomybė – visose mūsų veiklose išlaikyti aukštą kokybę, atliepti miesto bendruomenės socialinius, laisvalaikio ir kultūrinius poreikius. Būtent tai ir stengiamės daryti būdami miesto trupe ir su dideliu užsidegimu tęsime projektus ir veiklas.
Gaunant kasmetinį finansavimą, atsiranda ir daugiau galimybių, kurios suteikia laisvės kurti naujas edukacines programas, visus spektaklius reguliariai rodyti Menų spaustuvės repertuare, taip formuojant vienintelį reguliarų šokio spektaklių repertuarą Vilniaus mieste.
Džiaugiamės galėdami miestiečiams dovanoti ne vieną nemokamą kultūrinę veiklą. Siekiame sistemingai ugdyti šokio profesionalus, kurie ir toliau garsintų savo miestą, Vilnių“, – pasakojo L. Žakevičius.
Ansamblis „Synaesthesis“: Vilnius yra mūsų tapatybės dalis
Sostinės savivaldybė priėmė sprendimą Šiuolaikinės muzikos ansambliui „Synaesthesis“ suteikti miesto trupės vardą už ypatingą Vilniaus miesto vardo garsinimą. Intensyviai septintajam sezonui besiruošiančiam kolektyvui tai labai svarbus įvertinimas toliau vystant savo kūrybinę veiklą.
Pasak ansamblio pianistės Martos Finkelštein, šis titulas atliepia autentišką ansamblio tapatybę: „Vilniaus kultūrinis kontekstas yra mūsų ansamblio žiūros taškas, iš aplinkos sugeriame ir į ją paleidžiame mus labiausiai dominančius vyksmus ir naratyvus, taigi tampame miesto kultūrinės apytakos dalis, o taip pat miestą reprezentuojame atsidūrę už jo ribų. Vilniaus miesto trupės vardo suteikimas mums tarsi patvirtinimas, kad savo namuose esame vertinami ir skatinami veikti, o tai jaunai organizacijai yra nepaprastai svarbu“.
Savo naująjį sezoną ansamblis simboliškai pradės būtent Vilniuje, jau ketvirtąjį kartą bendradarbiaudamas su aktualiosios muzikos festivaliu „Gaida“, kurio metu Nacionalinėje dailės galerijoje bus pristatomos dvi programas – „Waves“ ir „Shivers“.
Spalio 11 dieną programoje „Waves“ skambės Olandijoje gyvenančio amerikiečių kilmės kompozitoriaus Peter Adriaansz ilgos trukmės kompozicija ansambliui ir sinusinėms bangoms. Iš pažiūros itin lėtais tonais judanti muzika tarsi sustabdo laiką, tačiau dėl autoriaus meistriškai valdomos harmoninės kalbos, elegantiškai formuoja netikėtus judesio ir ramybės, siekiamybės ir pasidavimo pojūčių kontrastus. Pasak muzikologo Bobo Gilmoro Adriaansz, kūrinys sugeba sukurti „muzikinį didžiųjų temų tyrimą: laiko ir begalybės, egzistavimo ir nebūties“.
Antroje „Gaidos“ festivalyje pristatomoje programoje „Shivers“, bus pristatomi autorių Chaya Czernowin (Izraėlis), Mirela Ivičev (Kroatija), Jagoda Szmytka (Lenkija) ir Brigitta Mutendorf (Vokietija) kompozicijos.
Koncerte pristatomas kompozicijas vienija autorių vystomos tapatybės paieškų ir savivokos dabartyje temos. Ekspresyvumu ir ritminiu kompleksiškumu pasižyminti programa reikalaujanti ypatingo meistriškumo iš atlikėjų bus pristatyta spalio 13 dieną.
Vis dažniau užsienio kultūros organizacijų pastebimas ansamblis plečia savo kelionių geografiją ir lapkričio mėnesį leisis į dvi keliones. Kipro Muzikos informacijos centro kvietimu, mėnesio pradžioje yra kviečiami surengti koncertą Nikosijos mieste, kur ansamblis dirbs su vietiniais kūrėjais ir atliks specialiai ansambliui parašytus kūrinius.
Lapkričio 17 dieną tarptautiniame muzikos festivalyje „Eufonie“ Varšuvoje „Synaesthesis“ pristatys audiovizualinį projektą „...prieš, tarp ir po...“, kuriame menininko Vėjo Aliuko šviesos instaliacija apjungs Lietuvos ir Lenkijos jaunosios kartos kompozitorių Juliaus Aglinsko, Dominyko Digimo, Jagodos Smytkos ir Piotro Bednarczyko kūrinius.
Projekte pristatomos garso kompozicijos ir šviesos instaliacija – tai tarsi aplinką ir save aptariantys komentarai, kalbantys apie vienoje didelėje bendrybėje veikiančius mikro-procesus, kurių santykis, paremtas tarpusavio kontaktu, kuris gali būti aktyvus arba pasyvus, bet neišvengiamai darantis vienas kitam įtaką.
Tokiu būdu programoje veiks visų keturių kompozitorių kūriniai, vienas kitą papildantys vis kitu požiūrio tašku į esamą laiką ir būvimą jame.
Kiekviename kūrinyje veikianti šviesos instaliacija sudarys sąlygas klausytojui pasiklysti esamajame laike prarandant jo pojūti ir tuo pačiu pažvelgti į tai kas buvo prieš, kuo tapo po ir kas įvyko tarp jų.
Sezono eigoje „Synaesthesis“ pristatys ansamblio klarnetininko Artūro Kažimėko solinį projektą „The Art of Metal“, kurio pagrindinis tikslas supažindinti Lietuvos muzikos kūrėjus, atlikėjus ir publiką su dar mažai žinomu, bet įspūdingas galimybes turinčiu kontrabosiniu klarnetu.
Pirmojoje projekto dalyje Lietuvos kompozitorių sąjungoje klarnetininkas surengs dviejų dalių kūrybines dirbtuves kompozitoriams, kuriuose supažindins su instrumento specifika ir galimybėmis, o tuomet paskatins išbandyti savo kūrybines idėjas.
Gruodžio mėnesį atlikėjas pristatysi meninį projekto apibendrinimą – du koncertus Vilniuje ir Kaune, kur atliks originalias Yann Robin, John Mccowen ir Jesper Pederson kompozicijas kontrabosiniam klarnetui.