Visą savaitę nuo gegužės 10 iki 16 d. švieži ir išlaisvinantys festivalio koncertų skambesiai lydėjo įvairias Vilniaus centro vietas, kur gausiai pritraukė smalsios ir naujų meninių patirčių išalkusios publikos. Nuo penktadienio iki sekmadienio „Druskomanija” persikėlė ten, kur 1985 metais ir gimė – į Druskininkus, kur taip pat laukė intensyvi ir įvairiažanrė programa.
24 – tiek renginių šiemet įvyko festivalyje, bet įspūdinga ne tik jų gausa, o ir žanrų pasiūla: „Druskomanijoje” įprastai vyravusią akademinę muziką šiemet gausiai papildė elektroninės ir eksperimentinės muzikos pasirodymai, improvizacinė muzika, džiazas, tarpdisciplininis menas, garsinės instaliacijos, pokalbiai su kūrėjais.
Festivalio rengėjos siekė publikai atverti kuo didesnę naujos muzikos įvairovę ir pakviesti patirti laisvę – laisvę laviruoti tarp žanrų, laisvę patirti dar neatrastą muziką, laisvę būti savimi ir išsivaduoti nuo kūrybinių ir minčių gniaužtų, o elektroninės-eksperimentinės muzikos vakarėliuose – išlaisvinti ir kūną.
Didžiulės sėkmės sulaukė pirmąjį festivalio savaitgalį vykę koncertai, Kompozitorių namuose vos sutalpinę publiką: charizmatiškomis improvizacijomis „Druskomaniją” atidarė Berre / Mikalkėno / Mockūno trio, o po jų scenoje suskambo originalūs ir išjudinantys Monikaze elektronikos garsai bei MEKASDUo noise-punk-džiazas. Šeštadienį toje pačioje erdvėje koncertavo lenkų šiuolaikinės muzikos įžymybė, fleitininkė Ewa Liebchen, o vakarą pratęsė elektroninės muzikos kūrėjas Brokenchord.
Ne mažesnė sėkmė laukė ir stygininkų dueto „Twenty Fingers Duo”, į vidurnaktį Švč. M. Marijos ėmimo į dangų bažnyčioje vykusį tylios muzikos koncertą klausytojai vos tilpo, nepaisydami stingdančio bažnyčios šalčio.
Savaitės pradžioje „Druskomanija” siūlė iš naujo atrasti choro muziką kaip įdomią, inovatyvią ir įspūdingą: pirmadienį vyko merginų choro „Melos” koncertas, kuriame netrūko naujų garsynų, performanso elementų ir nekonvencinių muzikavimo būdų, o antradienį kultūros bare „Kablys” choras „Vilnius” parengė tris įspūdingas jaunų kompozitorių premjeras, naudojant netradicinį išsidėstymą erdvėje, elektroniką ir šviesas.
Trečiadienį festivalis dedikavo džiazui, pasiūlydamas LMTA bigbendo ir grupės „Castor Stetson” koncertus, o ketvirtadienį įvyko tradicinis koncertas Šv. Kotrynos bažnyčioje su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru (dir. Donatas Katkus), atlikusiu LMTA kompozicijos bakalaurų ir jau įsitvirtinusių jaunų kūrėjų premjeras styginių orkestrui.
Po klasiška nuotaika dvelkusio koncerto veiksmas persikėlė į Kompozitorių namus, kur vyko „nurautas” išsilaisvinimas su garso menininku Arma Agharta, kuris tarsi šamanas hipnotizavo fantasmagoriškais skambesiais.
Penktadienį, gegužės 17 d., programą Druskininkuose pradėjo koncertas „Muzika akims” su šiuolaikišką akordeono „veidą” rodžiusiu akordeonų ansambliu „ContemporACCO”, kurio atliekamą muziką lydėjo vizualiniai sprendimai. Podarbiniam penktadienio vakaro išsilaisvinimui publika rinkosi į galeriją-barą „VY: Sofa”, kur hipnotizuojantį analoginį skambesį iš magnetinių juostų ir vokalo išradingai kūrė Nina Guo & Augustė Vickūnaitė, o po jų tikrą vakarėlio atmosferą įžiebė Jaroška, savo muzikoje sujungęs 80-ųjų post-punk, EBM, electro, 90-ųjų reivo bei eksperimentinių įrašų garsynus.
Renginių ypač gausus šeštadienis klausytojams siūlė ir susitikimus-pokalbius su kūrėjais, ir pasiklausyti atviroms Druskininkų miesto erdvėms (Druskininkų Muziejaus bokštui, Švč. Mergelės Marijos Škaplierinės bažnyčiai, Druskininkų muziejaus terasai ir Druskonio ežero pakrantei) sukurtos Ričardo Kabelio kompozicijos „Šaukiniai”, taip pat – pasmalsauti, ką kuria patys jauniausi, dar mokyklose besimokantys talentingi kūrėjai: ryškiausias Lietuvos šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“ atliko moksleivių kūrinius, sukurtus festivalio inicijuotų kompozicijos kursų metu.
World muzikos gūsių į „Druskomanijos” sceną įnešė tarptautinis ansamblis „NB8 ART“, gyvai jungiantis muziką su videoprojekcijomis ir panardinęs į melancholiškos Šiaurės ir Baltijos šalių kultūros būvį.
Po intensyvios dienos į eksperimentinės elektronikos vakarėlį kvietė DJ Extended feat. Kazimieras Jušinskas, saksofoną su įvairiais elektronikos žanrų skambesiais charizmaiškai jungęs Sheep Effect (Simonas Šipavičius) ir skirtingus stilius nuo drum’n’bass, hiphopo iki house’o, EBM ir latino miksavęs bei savo setu kūnus smarkiai išjudinęs DJ Extended.
Po šeštadienio nurimti kvietė sekmadienį vykę paskutiniai festivalio koncertai. Po jau Vilniuje skambėjusios programos „Young for Strings“ su Šv. Kristoforo orkestru festivalio svečiai tradiciškai plaukė garlaiviu į Liškiavoje esančią Švč. Trejybės bažnyčią, kurią meditatyviais elektroninės muzikos garsais pripildė duetas „Forgotten Plants“.
Laisvės fluidus daugiau nei savaitę skleidusi „Druskomanija“ į Vilniaus ir Druskininkų erdves įnešė šviežių skambesių, meninių idėjų ir žadino šiuolaikinėms meno formoms atvirų žmonių smalsumą.