„Open to the World“ koncertuose choras „Bel Canto“ pasirodė kartu su garsiausiais pasaulyje šiuolaikiniais kompozitoriais Ericu Whitacre'u (JAV) ir Ola Gjeilo (JAV / Norvegija), geriausiais Švedijos chorais „Svanholm Singers“ ir „Sofia Vokalensemble“, elitiniu vokaliniu ansambliu „Voces8“ (JK) ir šveicarų choru „Männerstimmen Basel“.
Pasak choro „Bel Canto“ meno vadovo ir dirigento Egidijaus Kavecko, tai buvo didžiausias ir ambicingiausias muzikinis projektas choro istorijoje.
„Esame Lietuvos patriotai ir chorinės muzikos fanai, todėl norėjome pristatyti publikai geriausius pasaulyje, kartu su jais švęsti mūsų šalies jubiliejų ir, žinoma, muzikuoti, mokytis, tobulėti. Lietuvos chorinės muzikos rinka vis dar gana archajiška, konservatyvi ir uždara, čia retai lankosi geriausi ir populiariausi pasaulyje chorinės muzikos kūrėjai ir atlikėjai.
Todėl savo kukliu indėliu siekėme prisidėti keičiant šią situaciją, parodyti kokia įvairi, skirtinga, įtaigi yra chorinė muzika, kaip ji keičiasi ir vystosi. Mūsų patirtys su svečiais neabejotinai suteikė mums įkvėpimo, naujų idėjų ir žinių toliau tobulėti ir keistis. Tikiu, kad ir mūsų šalies publika, chorinės bendruomenės atstovai gavo naujų patirčių ir įspūdžių“,- kalbėjo E.Kaveckas.
Choro „Bel Canto“ prodiuserio Audriaus Valatkevičiaus teigimu, „Open to the World“ projektas buvo ne tik didžiausias, bet ir brangiausias choro muzikinis projektas.
„Projekto biudžetas siekė beveik 132 000 eurų, daugiau nei pusę šios sumos gavome iš finansinių projekto rėmėjų: tarptautinės nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“, statybos kompanijos „Mitnija“, draudimo bendrovės „Seesam“, Lietuvos kultūros tarybos ir Vilniaus miesto savivaldybės. Neįkainojamos pagalbos sulaukėme ir iš bičiulių - reklamos agentūros „Ogilvy“, naujienų portalo „Delfi“ ir LRT televizijos.
Jų indėlis teikiant reklamos paslaugas ir užtikrinant projekto viešinimą buvo ypatingai reikšmingas. Be rėmėjų nieko panašaus nebūtume sukūrę. Esam laimingi, kad mums pavyko patenkinti ir klausytojų, ir rėmėjų lūkesčius“,- džiaugėsi A.Valatkevičius.
Choras nusprendė pateikti visuomenei projekto finansinę ataskaitą. „Nors esame nepriklausomas kolektyvas ir neprivalome to daryti, nusprendėme parodyti savotišką pavyzdį. Valstybinės koncertinės įstaigos ir valstybės finansuojami kolektyvai to nedaro, o mūsų manymu – privalėtų, nes yra finansuojami iš mokesčių mokėtojų pinigų“, - aiškino „Bel Canto“ administracija.
Pagrindinės „Open to the World“ projekto išlaidos:
Honorarai projekto svečiams: Lietuvos ir užsienio šalių atlikėjai - 61 200
Organizavimo kaštai: salių nuoma, autorinės teisės, LATGA, bilietų platinimas - 14 350
Organizavimo kaštai: svečių apgyvendinimas, maitinimas, transportas - 28 100
Video, audio, šviesų scenografija, techninis personalas - 20 900
Reklamos priemonės, natos, smulkios organizavimo išlaidos - 7 200
Iš viso išleista 131 750
„Bel Canto“ žada tęsti „Open to the World“ projektą ir jį toliau populiarinti. 2018-aisiais choro „YouTube“ kanale, taip pat „Spotify“, „Amazon“, „Apple Music“, „GooglePlay“ buvo publikuoti 9 koncertuose skambėjusių kūrinių vaizdo ir garso įrašai, dar mažiausiai 7 bus paskelbti šiais metais.
Choro „YouTube“ kanale esančius vaizdo įrašus kas mėnesį vidutiniškai peržiūri 50 000 žiūrovų, daugiausia - iš JAV, Vokietijos, Prancūzijos, kitų Vakarų valstybių. Choro kūrinius „Spotify“, „Apple Music“ vidutiniškai per mėnesį perklauso 1 400 klausytojų.
Choro „Bel Canto“ prodiuseris A. Valatkevičius juokavo, kad choro veikla šiek tiek prisideda ir prie turizmo skatinimo. Specialiai į choro „Open to the World“ koncertus pernai atvyko 32 žiūrovai iš Latvijos, Norvegijos, Švedijos, Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir JAV.