Menininko įvairialypis fotografinis palikimas aprėpia tiek Vilniaus ir Kauno gatvių kasdienio gyvenimo akimirkas, tiek poetišką, autoriaus sąmoningai virš realybės pakylėtą kaimo žmonių pavasario kasdienybę, fiksuojamą jų kiemuose bei laukuose.
Vertintojų nuomone, R. Rakausko architektūros bei gamtos fotografijos liudija autoriaus sugebėjimą pajusti ir vizualiai suvokti fotografuojamą objektą. Jo vaizduose juntamas jautrumas ir lyrizmas, kuriuo fotografas vadovavosi, net ir sulaukęs kritikos. Šis jo bruožas galiausiai tapo išskirtiniu ne tik to meto fotografijos kontekste, bet ir Lietuvos fotografijos istorijoje.
R.Rakauskas kone keturiasdešimt metų dirbo žurnale „Nemunas“, kuris sovietmečiu garsėjo kaip nepriklausomas, laisvą mintį skleidžiantis leidinys. Fotomenininkas – daugelio tarptautinių parodų autorius ar dalyvis, iki šiol pelnęs ne vieną reikšmingą apdovanojimą.