„Išmaniojoje eroje, kai pasaulis pilnas robotų ir kitokios elektronikos, klasikinė muzika ir ypač opera man reiškia emocijas ir jausmus – universalius dalykus, kurie išlieka amžinai aktualūs“, – ateidamas deklaruoja naujasis teatro vadovų komandos narys.
Sesto Quatrini 1984 m. gimė Romoje, pasiturinčioje šeimoje, kurioje niekas neabejojo, kad vaikus muzikos mokyti būtina. Nuo penkerių metų amžiaus Sesto mokėsi pūsti trimitą ir būdamas septyniolikos kaip trimitininkas baigė Akvilos muzikos konservatoriją. Tuomet pasirinko teisės studijas, bet kartu nepamiršo muzikos: paraleliai studijavo kompoziciją, o gavęs kompozitoriaus diplomą apsisprendė tapti dirigentu ir tuo tikslu baigė Milano Claudio Abbado muzikos mokyklą.
“Nuo mažens buvau lyderis. O tai svarbu, nes dirigentas turi toks būti. Privalai pasitikėti savimi, kad išeitum prieš kelis tūkstančius žmonių ir įtikintum orkestrantus, solistus ir publiką sava kūrinio interpretacija. Kita priežastis, kodėl tapau dirigentu, yra ta, kad po dvylikos kompozicijos studijų metų galiausiai įsitikinau, kad niekada neturėsiu galimybės kontroliuoti savo parašytos muzikos.
Tai, ką girdėjau atliekant, iš tiesų net nebebuvo mano muzika – tik kažkieno interpretacijos, kurios man atrodė svetimos. Netgi klausydamasis Riccardo Chailly ar Wolfgango Sawallischo diriguojamų Johanneso Brahmso kūrinių galvodavau, kad muzika skamba nuostabiai, bet kartu žinodavau, kad pats diriguočiau juos visiškai kitaip. Tai buvo problema, kurią išspręsti tebuvo įmanoma vieninteliu būdu: pačiam tampant dirigentu”, – pasakoja S. Quatrini.
Dirigentas neslepia daug kartų bandęs laimę dirigentų konkursuose Italijoje, tačiau tėvynėje, kaip dažnai būna, jam prasimušti nepavyko. Tuomet išvyko į JAV ir jau 2013 m. laimėjo tarptautinį dirigavimo meistriškumo kursų konkursą Džordžijoje, o netrukus pelnė trečiąją premiją ir tarptautiniame Solono Michaelideso jaunųjų dirigentų konkurse Nikosijoje (Kipras). S. Quatrini taip pat yra Ettore Petrolini meno premijos laureatas.
2014 m. rugsėjį S. Quatrini pirmą kartą dirigavo Giuseppe‘s Verdi „Traviatą“ Paryžiaus Atėnų teatre, 2015 m. – Flavijaus Vaspasiano teatre Riečio mieste Italijoje. Tais pačiais metais Paryžiuje dirigavo G. Verdi operą „Rigoletas“ ir Maurice‘o Ravelio operą „Vaikas ir stebuklai“, o Niujorke – Enrique Granados operą „Gojeskos“.
2015–2016 m. sezoną S. Quatrini buvo italų dirigentų Fabio Luisi ir Maurizio Benini dubleris Niujorko Metropolitan operos teatro Giacomo Puccini „Manon Lesko“ ir Gaetano Donizetti „Robertas Deverė“ pastatymuose. S. Quatrini taip pat buvo F. Luisi asistentas jam statant operas Valle d’Itria festivalyje. Pastaraisiais metais jau pats šiame festivalyje dirbo kaip G. Verdi operos „Karalius vienai dienai“ ir Nicola Vaccai operos „Džuljeta ir Romeo“ pastatymų muzikos vadovas.
Savo duris užsienyje pripažintam tautiečiui pagaliau plačiai atvėrė ir Italijos teatrai: S. Quatrini diriguoja spektaklius ir koncertus garsiajame Venecijos La Fenice teatre, Veronos arenoje, Florencijos Teatro del Maggio Musicale Fiorentino.
„Repeticijose nebūnu labai tolerantiškas. Netgi, sakyčiau, tampu griežtas sau ir orkestrui, nes siekiu tobulybės. Žinau, kad ji nepasiekiama, bet toks yra mano tikslas. Taigi repetuodamas būnu susikaupęs ir reikalauju precizikos – tiek iš saves, tiek iš orkestrantų.
Kitoks būnu spektaklių metu: tada turiu šypsotis, turiu pulsuoti, kad savo emocijomis pavergčiau auditoriją. Publika moka už stiprias emocijas, o ne už drungną spektaklį. Kaskart klausydami „Bohemą“ privalote išgyventi mirtį kartu su Mimi, o dirigento pareiga – leisti jums tai patirti“, – įsitikinęs S.Quatrini.
Jis yra dirigavęs Danijos, Latvijos, Lietuvos nacionaliniams simfoniniams orkestrams, Abrucų, Kipro, Meikono ir Gvineto simfoniniams, Claudio Monteverdi ir Atlantos kameriniams, Orchestra Verdi, Filarmonica Centro d’Italia, Malaizijos filharmonijos, Rusijos nacionalinės filharmonijos, ICO della Magna Grecia, Internazionale d’Italia, Milano Orchestra dei Pomeriggi Musicali ir Accademia Teatro alla Scala, Paryžiaus Les Voix Concertantes orkestrams.
LNOBT S. Quatrini pirmąkart išvydome 2016 m. diriguojant latvių operos žvaigždės Kristine‘s Opolais Gala koncertą. 2017 m. dirigentas sugrįžo į teatrą kaip Vincenzo Bellini operos „Kapulečiai ir Montekiai“ pastatymo muzikos vadovas.
„Pastaraisiais metais buvau Abrucų simfoninio orkestro pagrindinis kviestinis dirigentas, taip pat dirbau su dviem operos trupėmis – Bare Opera Niujorke (kaip vyriausiasis dirigentas) ir Les Voix Concertantes de Paris Paryžiuje (kaip muzikos vadovas). Abi – nedidelės eksperimentinės trupės, pristatančios spektaklius netradicinėse erdvėse. LNOBT yra visiškai kitų galimybių ir kito masto teatras, formuojantis operos įvaizdį savo šalyje“, – pabrėžia S. Quatrini.
Spalio 25 d. vyksiančiame teatro simfoninio orkestro koncerte „Dedikacija“, skirtame lietuvių tenoro Virgilijaus Noreikos (1935-2018) atminimui, italų dirigentas pirmąkart pasirodys publikai kaip LNOBT operos meno vadovas. Jis sudarė ir šio koncerto programą. Pirmoje dalyje nuskambės Piotro Čaikovskio Penktoji simfonija e-moll, op. 64.
Antroje koncerto dalyje scenoje pasirodys trys V. Noreikos išugdyti ir šiuo metu žymiuose pasaulio teatruose dainuojantys lietuvių tenorai – Kristian Benedikt (Vaidas Vyšniauskas), Algirdas Drevinskas ir Merūnas Vitulskis. Jie atliks gražiausias G. Verdi, G. Puccini ir P. Čaikovskio operų arijas.