A. Hitchcockas nusprendė įsigyti teises į Roberto Blocho romaną, nes jį patraukė aprašomos scenos duše netikėtumas. Filmą iki šiol supa legenda, kad perskaitęs knygą, režisierius liepė supirkti kuo daugiau romano egzempliorių, jog potencialūs žiūrovai nesužinotų istorijos pabaigos.
Pats autorius savo romane rėmėsi tikra istorija apie žudiką iš Viskonsino valstijos, kurio aukomis tapo 11 moterų. Normano prototipas realybėje ne tik žudė moteris, bet ir supjaustydavo savo aukas gabalais bei nudirdavo joms odą, iš kurios siūdavo baldų apmušalus. Tokia tikrovė pasirodė pernelyg bauginanti net ir pačiam A. Hitchcockui. Vis dėlto Davidas Thomsonas, knygos „Psichopato akimirka: kaip A. Hitchcockas išmokė Ameriką pamilti žudiką“ autorius, yra įsitikinęs, kad scena duše iki šiol išlieka viena žiauriausių kino istorijoje.
Šią sceną taip pat galima drąsiai vadinti viena labiausiai atpažįstamų per visą kino istoriją. Nepaisant to, kad ji trunka vos 45 sekundes, filmuojama buvo net septynias dienas, kas šiais laikais atrodo visiškai neįtikėtina. Buvo panaudoti net 78 planai įvairiais kameros rakursais ir 52 kadrų sandūros. Britų kino kritikas Rogeras Clarkas taikliai pabrėžia, kad ji padarė milžinišką įtaką visai tolesnei kino raidai.
Vėliau pasirodė trys, skirtingų autorių kurti, tęsiniai (1983, 1986 ir 1990), beveik tikslus Guso Van Santo režisuotas perdirbinys (1998) ir „A&E“ televizijos serialas „Beitsų viešbutis“ (Bates Motel, 2013–2017), kuriame rodoma savotiška istorijos priešistorė. Daugelis režisierių kurdami siaubo filmus, trilerius ar net kitų žanrų juostas, kartais netgi nebūtinai sąmoningai perima kai kurias „saspenso“ meistro idėjas.
Tuometiniame A. Hitchcocko karjeros etape sprendimas kurti nespalvotą filmą buvo labai netikėtas. Tokį režisieriaus pasirinkimą sąlygojo keletas priežasčių. Visų pirma, tų laikų cenzoriai nebūtų leidę didžiuosiuose ekranuose rodyti ryškiai raudono kraujo ant sienų ir lubų. Tuo tarpu spalvų atsisakymas leido sušvelninti natūralistines detales.
Kita priežastis lėmusi, kad 1960 m. pasirodęs „Psichopatas“ nebuvo spalvotas, noras sumažinti biudžeto, kuris siekė vos 800 tūkst. dolerių, išlaidas. Kino studijos vengė rizikuoti ir skirti lėšų tais laikais labai kontroversiško projekto filmavimui, todėl režisierius buvo priverstas pats finansuoti didesniąją biudžeto dalį.
Interviu, vienam žymiausių prancūzų Naujosios bangos kūrėjų, Francois Truffaut, A. Hitchcockas prisipažino: „Labai knietėjo mesti iššūkį sau pačiam bei patikrinti, ar sugebėsiu sukurti filmą, neviršydamas televizijos filmams įprastų biudžetų.“ Dėl to jis netgi pasikvietė filmavimo komandą, turėjusią darbo televizijoje patirties, kuriai buvo įprasta dirbti greitai. Vėlavimai buvo susiję tik su minėta garsiausia filmo scena, o likusią dalį pavyko nufilmuoti televiziniams projektams būdingais tempais.
A. Hitchcocko siaubo trilerio „Psichopatas“ seansai vyks rugsėjo 26 d. „Forum Cinemas“ kino teatruose Vilniuje, didžiausioje salėje, ir Kaune.