Steigia pianistų klubą
Oficialus „Steinway & Sons“ atstovas Lietuvoje uždarosios akcinės bendrovės „Organum“ vadovas Dainius Sverdiolas pripažino, kad legendinės firmos savininkai steigdami salonus nori išplėsti privačių klientų tinklą, nes su koncertinėmis organizacijomis bendraujama tiesiogiai – joms nuolat reikia „Steinway“ instrumentų. Tačiau salono reikia ne vien tam.
„Steinway“ – ne tik prekės ženklas, bet ir kultūros reiškinys. Todėl norime, kad naujame salone vyktų muzikos vakarai, koncertai, edukaciniai renginiai. Tai galėtų būti puiki vieta pianistų seminarams ir paskaitoms, koncertinių programų ir kompaktinių diskų pristatymui bei aptarimui.
Turime ne tik visų modelių „Steinway“ instrumentus, bet ir kokybišką muzikos ir vaizdo aparatūrą. Salone netgi galėtų veikti savotiškas fortepijoninės muzikos profesionalų ir mėgėjų klubas“, – dalijosi idėjomis D.Sverdiolas.
Jaukus „Stenway & Sons“ salonas įsikūrė lengvai surandamoje ir pasiekiamoje sostinės vietoje. Jame telpa maždaug pusšimtis žmonių.
Čia jau numatyti Balio Dvariono jaunųjų atlikėjų konkurso laureatų pasirodymai, savo naują albumą pristatys pianistas Daumantas Kirilauskas. O užsukti kasdien, tarp 12-18 val., kviečiami visi, norintys pačiupinėti elitinius instrumentus, gauti informacijos apie juos.
Saugo šimtametę tradiciją
Pasak D.Sverdiolo, „Steinway“ salonai yra visose pasaulio šalyse, išskyrus vargingiausias. Salono Vilniuje atidaryme dalyvavo ir šio verslininko bei muziko kolegos iš Latvijos ir Estijos. Rygoje „Steinway“ salonas įsikūrė prieš metus, o Taline atsiras šiemet arba kitąmet.
„Steinway & Sons“ yra bene garsiausias muzikos instrumentų prekės ženklas, gyvuojantis jau 163 metus. Net 98 proc. pianistų savo koncertams renkasi „Steinway“ fortepijonus dėl jų nepakartojamo garso ir techninio tobulumo. Neturėdami „Steinway’aus“, nepasikviesite koncertams tarptautinių žvaigždžių.
Kas lėmė tokį pripažinimą? Masinės gamybos eroje „Steinway“ fabrikai išliko rankų darbo meistrystės oazė. Fortepijonų meistrai čia naudoja tuos pačius įrankius ir technologijas kaip ir prieš šimtmetį. Tuo metu kiti gamintojai iškepa per vieną dieną po šimtą instrumentų, pasitelkę fabrikinę įrangą.
Instrumentas gimsta per metus
„Steinway“ fortepijonas gaminamas maždaug vienerius metus. Jam naudojama daugelio rūšių mediena – pušis, eglė, klevas, raudonmedis, riešutmedis, Indijos rožmedis ir kitokia. Vienas instrumentas yra sudarytas iš maždaug 12 tūkst. detalių, jo konstrukcija pagrįsta daugiau kaip 100 patentų.
Nuo XIX amžiaus pabaigos „Steinway & Sons“ fortepijonai gaminami Niujorke ir Hamburge: Niujorko gamykla aprūpina Šiaurės ir Pietų Ameriką, Hamburgo – visą likusį pasaulį. Vokietijoje per metus pagaminama maždaug 1200 instrumentų.
Per 163 metus iš viso parduota 602.325 „Steinway“ fortepijonų ir pianinų. Lietuvą nuo 2000-ųjų (tiek laiko „Steinway & Sons“ atstovauja „Organum“) pasiekė devyni koncertiniai šios firmos fortepijonai ir tiek pat mažesnių.
Sąraše – ir lietuvių menininkai
Pati „Steinway & Sons“ kompanija buvo jau ne kartą parduota, paskutinį sykį (2013 metais) – nesusijusiai su muzikos verslu „Paulson & Co“ įmonei (už 512 mln dolerių). Tačiau šlovingų instrumento gamybos tradicijų tai nepakeitė.
„Steinway & Sons“ 1853 metais Niujorke įkūrė vokiečių baldžius ir fortepijonų meistras Heinrichas Engelhardas Steinwegas. Jis emigravo į JAV 1850-aisiais ir pasikeitė pavardę į „Steinway“. Savo pirmąjį fortepijoną Steinwegas pagamino dar Vokietijoje, savo namų virtuvėje 1836 metais. „Steinway“ fortepijonų gamykla Hamburge buvo įkurta 1880 metais.
Šiandien „Steinway & Sons“ menininkų sąraše yar 1800 pianistai, tarp jų – lietuviai Mūza Rubackytė ir Edvinas Minkštimas.