„Chimeros karoliai“ – vilniečiams ir Kinijos šokio mėgėjams

2016 m. vasario 26 d. 11:56
Praėjusiais metais atidarius Lietuvos kultūros atašatą Kinijoje, pasirodė ir pirmieji rezultatai – sausio mėnesį Lietuvos teatruose lankėsi LR kultūros atašė Agnės Biliūnaitės lydimi Kinijos teatro ekspertai, o šiuolaikinio šokio teatro „Airos“ spektaklis „Chimeros karoliai“ (choreografė Aira Naginevičiūtė) jau kovo viduryje pakviestas atidaryti prestižinės Šendženo eksperimentinio teatro bienalės (Shenzhen Futian) programą. Prieš gastroles Kinijoje spektaklis „Chimeros karoliai“ kovo 3 d. bus parodytas „Menų spaustuvėje“ Vilniuje.
Daugiau nuotraukų (5)
Anot Šendženo eksperimentinio teatro bienalės vykdomosios direktorės Guo Qi, delegacijos narės, spektaklis „Chimeros karoliai“ patraukė dėmesį šokio, muzikos, ritmo, garso bei scenografijos vienove. Jau penketą metų su kompozitoriumi Vladu Dieniniu eksperimentuodama garso ir šokio sandūroje, šiame spektaklyje A.Naginevičiūtė tęsia judesiu ir šokiu kuriamos muzikos kryptį. Pasitelkdamos įvairias konstrukcijas, objektus, aplinką ir savo kūnus, šokėjos kuria garsines skulptūras čia ir dabar. Šokėjai siekia transformuoti akustinius erdvės signalus į optines struktūras, nematomą paversti matomu.
Spektaklyje penkios skirtingų patirčių ir amžiaus šokėjos įkūnija galingus moteriškus archetipus, siejamus su mitine pabaisa. Ugnimi alsuojanti moteriško prado būtybė gali būti nenuspėjama, pavojinga, švelni, mylinti ar motiniška. Šokėjos lyg karolius veria savo troškimus ir iliuzijas, ant išgyventos patirties augina naują odą, taip kaupdamos išmintį ir tvirtybę. Spektaklio „moteris“ netelpa į įprastus mūsų amžiaus moters grožio sampratos rėmus. Kostiumų dailininkės ir choreografės pastangomis moterų kūnai deformuojami ir keičiami, tačiau neįprastos estetikos kūno transformacijos sykiu žymi jų stiprybės ir moteriško gaivalo išraišką.
„Visas spektaklis buvo nuolatinis ieškojimas, kaip sukurti nematomą muziką, išdėstyti choreografiją erdvėje nepririšant šokėjo prie tiesioginio sąlyčio su daiktais. Eksperimentuojant tarp kitų garso išgavimo būdų, atsirado grojimas valais, kurie savo garsu artimi styginiams instrumentams, su balsų prieskoniais.
Taip pat labai netikėta, kai scenografija tampa išskirtinio garso instrumentais – kai tikimasi vieno garso, o išgaunamas (kaip buvo mums) obertonas, ir tai yra vienas iš atsitiktinumų. Buvo labai įdomu, kaip surasti vaizdo, garso, šokio, personažų vienovę ir suvesti viską į vieną bendrą partitūrą, nes kiekviena šokėja ne tik kuria savarankišką personažą, bet turi ir atskirą muzikinę liniją, kurios metu atsiranda polifonija“, – pasakojo choreografė A.Naginevičiūtė.
A.Naginevičiūtė – Lietuvos šiuolaikinio šokio choreografė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentė, pirmoji Lietuvos šiuolaikinio šokio kūrėja, apdovanota aukščiausiu teatro apdovanojimu – Auksiniu scenos kryžiumi. Per savo kūrybinę karjerą subūrusi ir vadovavusi ne vienai trupei, prieš daugiau nei dvejus metus A.Naginevičiūtė įkūrė profesionalų šokio teatrą „Airos“, debiutavusį spektakliu „Chimeros karoliai“.
Spektaklis „Chimeros karoliai“. Kovo 3 d. 19 val. „Menų spaustuvė“, Vilnius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.