Muzikos titano V. Bacevičiaus kūrybą įamžino „Naxos“

2015 m. balandžio 6 d. 16:44
lrytas.lt
Tarptautinė klasikinės muzikos įrašų kompanija „Naxos“ išleido autorinę kompozitoriaus Vytauto Bacevičiaus kompaktinę plokštelę. Šia proga balandžio 18-ąją Nacionalinėje filharmonijoje skambės V.Bacevičiaus Ketvirtasis koncertas fortepijonui ir simfoniniam orkestrui, atliekamas įrašiusių šį kūrinį pianisto Gabrieliaus Aleknos bei Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro, diriguojamo brito Christopherio Lyndon-Gee.
Daugiau nuotraukų (1)
Šio tarptautinio leidybos projekto idėja kilo G. Aleknai. Įvairiuose pasaulio taškuose koncertus rengiantis, sukaupęs didžiulį ir įvairų repertuarą pianistas yra tikras V. Bacevičiaus muzikos ekspertas.
2012 metais jis įrašė britų kompanijai „Toccata Classics“, bendradarbiaudamas su dukart „Grammy“ apdovanota prodiusere Juditha Sherman bei keturis kartus „Grammy“ apdovanojimui nominuota pianiste Ursula Oppens, šio kompozitoriaus visus „Žodžius“.
G.Aleknos daktarinė disertacija apie V. Bacevičiaus nespausdintus kūrinius fortepijonui buvo apdovanota Richardo F. Frencho prizu kaip geriausia Niujorko Juilliardo mokyklos metų disertacija ir pasirodė kartu su jo paties parengtu anksčiau nespausdintų V.Bacevičiaus kūrinių fortepijonui dvitomiu, išleistu Lietuvos muzikos informacijos centro.
Pianisto iniciatyva į V.Bacevičiaus įrašų leidybos projektą įsitraukė triskart „Grammy“ apdovanojimams nominuotas britų dirigentas ir kompozitorius Ch.Lyndon-Gee, nesenai įrašytas į 300 geriausių pasaulio dirigentų sąrašą. Pastarąjį sudarė „Naxos“, išleidusi 600 puslapių knygą ir CD kompiliaciją „Dirigentai nuo A iki Z“, kuri aprėpia visą dirigavimo istoriją – nuo Hanso von Bülowo ir Arthuro Nikischo iki šių dienų.
Pats Ch. Lyndon-Gee parašė ir naujosios kompaktinės plokštelės brošiūros tekstą, kuriame V.Bacevičiaus vizionierišką „kosminės muzikos“ koncepciją panardino į A.Skriabino, B.Bartóko, A.Jolivet, E.Varèse’o ir vėlyvojo K.Stockhauseno idėjų kontekstą.
Nepaisant to, kad V. Bacevičius (1905–1970) yra titaniška istorinė Lietuvos muzikos kultūros asmenybė po M.K.Čiurlionio, dėl įvairių, ypač istorinių priežasčių, jo muzikos atlikimas ir įrašai vis dar nepakankamai atspindi jo rangą kultūrinėje sąmonėje netgi vietiniame kontekste, nekalbant apie tarptautinį.
Šiuo leidybos projektu siekta tęsti V.Bacevičiaus kūrybinio palikimo fiksavimą, viešinimą ir įtvirtinimą. Honkonge būstinę įkūrusi ir 15-koje valstybių filialus turinti „Naxos“, klasikinės bei šiuolaikinės kompozicinės muzikos įrašų leidybos, pardavimų ir platinimo lyderė, šiam tikslui – ideali partnerė.
Kompaktinėje plokštelėje „Vytautas Bacevičius. Orchestral Works“, be minėto Koncerto fortepijonui Nr. 4 („Symphonie Concertante“, 1962), pristatomos dvi pasaulinės įrašų premjeros: Koncertas fortepijonui Nr. 3 (1946/1949) ir „Pavasario siuita“ (1958) simfoniniam orkestrui.
Pasak dirigento, įrašo turinys atskleidžia skirtingas kompozitoriaus kūrybos fazes, nuo „prancūziškojo lyrizmo“ Koncerte Nr. 3 iki Koncerto Nr. 4 „kosminės muzikos“ vizijos.
Šio tarptautinio leidybos projekto koprodiuseris – Lietuvos muzikos informacijos centras, sumanymą įgyvendinęs kartu su Lietuvos nacionaline filharmonija, LR atstovybe prie JT biuro ir kitomis tarptautinėmis organizacijomis Ženevoje, bendradarbiaudamas su Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, Sauliaus Karoso labdaros ir paramos fondu, padedant privatiems rėmėjams Renatai Beržanskienei bei Kęstučiui Švirinui.
Projektas nebūtų įgyvendintas be solidžios Lietuvos kultūros tarybos paramos.
KultūraMuzikaVytautas Bacevičius
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.