Prieš metus užsienio džiazo portaluose ir spaudoje L.Mockūnas buvo linksniuojamas kaip britų improvizacinės muzikos legendos kontrabosininko Barry Guy partneris – duetas išleido įspūdingą albumą „Lava“.
Naujausias L.Mockūno pasididžiavimas – spontaniško projekto su legendiniu amerikiečių būgnininku Williamu Hookeriu 2013-ųjų „Vilnius Jazz“ festivalyje įrašas. Jį tarp geriausių 2014-aisiais įtraukė amerikiečių žurnalai „Jazz Right Now“ ir „Burning Ambulance“, išliaupsino italų ir norvegų leidiniai.
„Jazz Right Now“ pripažino, kad praėję metai buvo dosnūs novatoriškų ir revoliucingų improvizacinės muzikos albumų, tad išrinkti 15 geriausių nebuvo lengva. Tačiau Vilniuje įamžintas projektas atsidūrė tarp išrinktųjų.
„Burning Ambulance“ šis įrašas priminė būgnininko Maxo Roacho ir pianisto Cecilo Tayloro 1979-ųjų albumą. Vertintojus sužavėjo „Vilnius Jazz“ scenoje gimusio dueto muzikos grožis ir mintis.
Pasak „Burning Ambulance“, W.Hookeris, kaip viesulas griaunantis sienas tarp laisvojo džiazo, avangardinio roko ir metalo, šiame albume groja neįprastai subtiliai, o L.Mockūnas darbuojasi teritorijoje tarp Peterio Brötzmanno ir Evano Parkerio pūsdamas ilgas, nuožmias, kupinas pakartojimų frazes. W.Hookeris nekonkuruoja su juo jėga, bet maksimaliai išnaudodamas savo minimalų instrumentarijų palaiko ir skatina partnerį judėti pirmyn, kur tik jis nori. Tai intensyvi, bet netriukšminga muzika.
Ir šį albumą, ir „Lavą“ išleido lietuviška kompanija „No Business Records“. Ji veikia Vilniuje nuo 2008-ųjų, padovanojo melomanams jau daug įspūdingų pasaulio avangardinio džiazo ir improvizacinės muzikos korifėjų įrašų.
„Jazz Right Now“ tarp 15-kos geriausių 2014-aisiais įtraukė dar du „No Business Records“ albumus – „Live in Lisbon“, įrašytą Rodrigo Amado Motiono trio ir saksofonininko P.Evanso, bei solinį kontrabosininko Maxo Johnsono „The Prisoner“.
Kompozitoriaus A.Bumšteino naujausia kompaktinė plokštelė „Different Trains“ pateko į „Radio France Musique“ geriausiųjų penketuką „Musicus politicus“ kategorijoje. Ją išleido lenkų kompanija „Bolt Records“.
Svarbiausia šio albumo kompozicija „Wielka improwizacja“ yra sukurta radijo pjesei pagal Adomo Mickevičiaus dramos „Vėlinės“ trečios dalies monologo archyvinį įrašą. Kūrinio didžiąją dalį autorius įrašė buvusiame bazilijonų vienuolyne Vilniuje. Mat XIX amžiuje jis buvo paverstas carinės Rusijos kalėjimu, kuriame kalėjo A.Mickevičius ir jo dramos herojus.