Tokių R.Juškelio darbų žinomumą ir populiarumą paskatino jų neatitikimas vyraujančiomis fotografinės raiškos tendencijomis, nes autorius yra sukūręs ir atvirai į žmogiškąją aplinką orientuotų darbų. „Prospekto“ fotografijos galerijoje pristatomoje parodoje „Tarp formos ir turinio. Marionetės“ lankytojai galės išvysti šį autoriaus dvilypumą.
Ciklas „Žmonės ir manekenai“ (1987–1992) yra vienas geriausių šio fotografo siurrealistinių formos paieškų ir technologinių fotografijos eksperimentų pavyzdžių.
Antrasis parodos ciklas – „Rezervistai“, sukurtas 1983–1985 metais. Jame R.Juškelis atsiskleidžia kaip socialinę aplinką tyrinėjantis autorius. Ekspozicija tarsi sufleruoja, kad ir akivaizdus dualizmas gali turėti bendrą vardiklį. Geometrinės abstrakcijos trykšta spalvų pasažais ir anekdotiška, o kartais graudžia „eilinio“ kasdienybe. Ir tik pradėję lyginti skirtingų ciklų darbus pastebime, kad abiejuose vyrauja karnavalo nuotaika.
Dar ilgiau stebint svarbus tampa tikrumo aspektas. Kai iškyla klausimas, kuri tikrovė yra tikresnė, tai „Žmonės ir manekenai“ bei „Rezervistai“ tampa tarsi broliais dvyniais. Tuomet galima nagrinėti ir kario kasdienybės beprasmiškumą, ir žmogiškumo imitaciją parduotuvių vitrinose.
R.Juškelis gimė 1946 m. Kaune. Nuo 1979 m. Lietuvos fotomenininkų sąjungos narys, ilgametis Kauno skyriaus mokymo dalies vedėjas.
Svarbiausi fotografo darbai: „Atspindžiai“ (1980–1985); „Žmonės ir manekenai“ (1987–1992); „Rezervistai“ (1983–1985); „Diskoteka“ (1986–1989); „Apleista tvirtovė“ (1993); „Krišnaitų šventė“ (1997); „Kauno fortai“ (2000); „Vilties namai“ (2001).
Jo kūrinių yra įsigiję Lietuvos fotomenininkų sąjunga, Modernaus meno centras ir Lietuvos dailės muziejus. O taip pat FIAP kolekcija Lozanoje (Šveicarija).
R.Juškelio paroda „Tarp formos ir turinio“ veiks iki 2014 m. rugpjūčio 16 dienos. Lankymas nemokamas.