Brangiausių Prancūzijos fotografų šedevrais kauniečiai gali mėgautis nemokamai

2013 m. gruodžio 12 d. 13:19
Emilija Lapė
Kažkada juoko sprogimą sukėlusi reklama „Ir Kaune galima gyventi“ nebeatrodo laužta iš piršto, kai girdi kiek draugų savaitgalį ar net paprastomis dienomis bent trumpam buvo nulėkę į Kauną. Yra ką nuveikti Laikinojoje sostinėje ir šį ketvirtadienį. Gruodžio 12 d.17.30 val. Kauno fotografijos galerijoje (Vilniaus g. 2) prasideda dokumentinių filmų apie prancūzų fotografijos legendą Henri Cartier-Bressoną bei paties menininko režisuotų filmų seansas. Dviejų valandų trukmės malonumas – nemokamas.
Daugiau nuotraukų (1)
Lietuva – paradoksų šalis. Už visokį kinišką šlamštą, vienadienius batus ir akimirksniu išaugamus vaikų rūbelius mokame beveik dvigubai daugiau nei į Vakarus nuo mūsų plytinčiose Europos šalyse. Tačiau už galimybę pamatyti Vakarų kultūros šedevrus, kurie ten rodomi specialiose parodose, o bilietai į jas kainuoja penktadalį minimalios lietuvio algos, mes dažniausiai mokame tik kelis litus. O dar dažniau meno brangenybėmis mėgaujamės visiškai už dyką.
Į Kauno fotografijos galeriją galima drąsiai užsukti net tuomet, jei nykų priemiestį primenančioje Laisvės alėjoje jums kas nors nukniauks piniginę. Įėjimas – nemokamas. O vos įžengus į parodos salę nesunku pasijusti paryžiečiu, kuriam nė motais visi Eliziejaus laukų kišenvagiai, kai yra galimybė pasimėgauti pirmo ryškumo fotografijos žvaigždžių darbais.
Jau savaitę šioje galerijoje veikia prancūzų humanistinės fotografijos klasikų paroda, kurioje eksponuojami Willy Ronio, Robert'o Doisneau, Edouardo Boubat, Jeano-Philippe'o Charbonnier, Izio, Edith Weiss, Edith Gerin bei Williamo Kleino darbai. Ir šį sykį tai nėra šeštas vanduo nuo kisieliaus – pažintine prasme įdomūs, tačiau nelabai vertingi šiuolaikinėmis technologijomis sukurti atspaudai. Ne, tai tokie dalykai, dėl kurių verta į Kauną važiuoti ne tik iš Vilniaus, bet ir iš Talino ar Krokuvos – originalūs, daugiausia vintažiniai atspaudai iš privačių kolekcijų.
Willy Ronis, Robert'as Doisneau, Edouardas Boubat, Jeanas-Philippe'as Charbonniere, Izis, Edith Weiss – prancūzų fotografijos klasikai ir vieni žymiausių XX a. fotografijos meistrų. Williamas Kleinas – amerikietis, bet kaip menininkas ir jis susiformavo būtent Prancūzijoje. Daugelis šių fotografų priklausė legendinėms fotoagentūros „Rapho“ ir „Magnum“. Menininkai dirbo ir svarbiausiuose to meto žurnaluose, tokiuose kaip “Life” ar “Vogue”. Jau tuomet už savo darbus jie gaudavo nemažus pinigus, o šiandien tos fotografijos – ne vieno kolekcininko svajonė.
Šių fotografų darbai 1955 m. eksponuoti vienoje reikšmingiausių fotografijos parodų istorijoje – Edward Steicheno “Žmogaus šeima”. Ne vienas humanistinės fotografijos meistrų kūrinys buvo žinomas ir Sovietų Lietuvoje, taigi, tiesiogiai ar ne visai tiesiogiai, darė įtaką Lietuvos fotografijos mokyklai.
Humanistinės fotografijos atstovų dėmesys miestui, jo žmonėms, kasdieniam jų gyvenimui ir iš pirmo žvilgsnio nereikšmingoms aplinkos detalėms tiesiog neleidžia žiūrovams likti abejingiems. Nenuostabu, kad ir pati humanistinė fotografija jau senokai yra tapusi geros fotografijos sinonimu, nors tarp jos atstovų būta įvairaus lygio fotografų. Tiesa, šį kartą dėl meninio lygio netenka sukti galvos, nes Kauno fotografijos galerijos parodoje – tik šedevrai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.