Toks pat klausimas (vėliau paaiškėjo, kad toks ir buvo choreografų tikslas) mano mintyse iškilo ir per šiuolaikinio šokio spektaklio „Contemporary?“ premjerą.
Spektaklio pradžia nieko gero nežadėjo. Žiūrovams renkantis į salę ant sienos projektoriumi buvo rodomas vaizdelis iš užkulisių: trys šokėjai mankštinosi, bandė susikaupti prieš spektaklį.
Salės šviesoms užgesus tie patys šokėjai, pasipuošę tik apatiniais, susirangė gemalo poza ant scenos grindų. Skambant ne kiek muziką, kiek triukšmą primenantiems garsams jie ėmė judėti taip, tarsi juos tąsytų traukuliai. Ausį erzinanti muzika vis garsėjo, o traukuliai vis dažnėjo. Šokėjai jau beveik stovėdavo ant kojų, tačiau ir vėl susmukdavo ant grindų. Atrodė, jog ši scena neturi pabaigos ir ši idėja tapo kančia žiūrovams.
Jau tada buvo galima numanyti, kad šis jaunųjų choreografų Pauliaus Tamolės, Agnės Ramanauskaitės ir Manto Stabačinsko šiuolaikinio šokio spektaklis bus tradicinis lietuviškas eksperimentas: jokio pasakojimo, jokio šokio, tik nevykęs bandymas ištransliuoti kažkokią tik patiems autoriams suprantamą idėją.
„Stop! Nuobodu!“ - atsistojęs sušuko P.Tamolė ir pažadino iš žiemos miego visus žiūrovus.
Tuomet tampa aišku, kad „Contemporary?“ yra visai kitokio žanro eksperimentas. Trys jauni šokėjai išdrįso su ironija pažvelgti į savo profesiją. Jie „nuleidžia“ į kiekvienam žiūrovui suprantamą lygmenį savo profesijos kasdienes kūrybines kančias, nepasitikėjimą savo pasirinktais sprendimais ir lūkesčius. Tai mažytė, bet įžūli autobiografija, galinti įžeisti ne vieną choreografą.
„Contemporary?“ akivaizdžiai parodo, kas yra jau mirę šiuolaikiniame šokyje. Pavyzdžiui, spektaklio pradžioje minimi ir bandomi parodyti „daigeliai“. Anksčiau tai buvo laikoma avangardu, o dabar šis „daiginimas“ tesukelia juoką. Panašių motyvų, šiuolaikinio šokio klišių spektaklyje apstu, tad stebint trijų talentingų šokėjų menamą repeticiją pro akis praslenka jau matytų šokio spektaklių scenos.
Padedami dramaturgės Sigitos Ivaškaitės kūrybinga šokėjų trijulė visai nepersistengdami žaidžia ir su žiūrovais, ir su vienas kitu. Viskas spektaklyje „Contemporary?“ yra kruopščiai apgalvota, tad jis suteikia puikios nuotaikos kiekvienam žiūrovui.
Vis dėlto spektaklio autoriai nusipelnė daugiausiai pagyrų dėl to, kad jų kūrinys žymi naują etapą Lietuvos šiuolaikinio šokio istorijoje. Tai pirmas kartas kai trys žinomi šokėjai su ironija žvelgia į iki šiol po uždanga laikytą šiuolaikinio šokio kūrimo temą.