„Kūrinį baritonui, altinei fleitai, perkusijai ir elektronikai įvardijau kaip vokalinį ciklą su klaustuku. Klaustukas – žiūrovams. Koncerte bandysime pažaisti su jais atviro teatro principu“, - atskleidė kompozitorė.
R.Mačiliūnaitė 2010-aisiais baigė profesoriaus Osvaldo Balakausko kompozicijos klasę Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, o šiuo metu rašo doktorantūros darbą apie postdraminį teatrą. Tai Ritos kūrybos stichija.
„Lietuvoje yra daug postdraminio teatro užuomazgų, bet jo principai dar neišplėtoti. Perskaičiusi vokiečių teatrologo Hanso Thieso Lehmanno knygą „Postdraminis teatras“, supratau, kad turiu to imtis, -- aiškino kompozitorė. – Šiame teatre muzika labai svarbi – lygiavertė kitiems komponentams.“
Kaip vieną šio žanro pavyzdžių Rita įvardijo savo pernai sukurtą elektroakustinį vokalinį ciklą „Raidės“ pagal Jono Meko eiles.
„Tai mano mėgstamas žanras, todėl šiemetė teatrinė „Gaida“ - ypač palanki pristatyti savo idėjas“, - sakė kompozitorė.
R.Mačiliūnaitė panaudojo J.Meko eiles ir naujajame kūrinyje. „Menininkas man leido elgtis su jo tekstais, kaip noriu – smagiai pabendravome su juo šia tema, - prisiminė „Feedbacks of Poetry“ autorė. – Man labai artima J.Meko poezija. Jau trečią kartą įpinu ją į savo muziką.“
R.Mačiliūnaitė džiaugėsi, kad „El Cimarron“ muzikantai pritarė jos idėjoms ir pagyrė už įdomų kūrinį.
Menininkė yra pristačiusi jau 11 tarpdisciplininių projektų ir 7 performansus, per 30 akustinių ir elektroakustinių kompozicijų, 5 operas. Ji parašė muziką 18 teatro ir šokio spektaklių, 7 eksperimentiniams filmams, laimėjo savo darbais ne vieną prizą.
Tik praėjusį savaitgalį Menų spaustuvėje įvyko R.Mačiliūnaitės kartu su režisiere Loreta Vaskova sukurto smagaus ir ironiško koliažų spektaklio „59‘Online” premjera.
„Ruduo man -- visada derliaus nuėmimo metas“, - juokavo kompozitorė.
Po „Gaidos“ premjeros R.Mačilūnaitė padės režisieriui Jonui Vaitkui apipavidalinti „Eugenijų Oneginą“ Rusų dramos teatre, vėliau tęs pernai su olandais pradėtą šokio projektą „3Women“.