A.Puškino apysaką "Kapitono duktė" skaitytojai dažniausiai skaito tik pagal mokyklos programą, dar mokydamiesi vidurinėje mokykloje. Po mokyklinės kūrinio analizės daugelis šios apysakos personažų ir vaizdinių taip ir lieka atmintyje "ryškiai išreikštais atstovais" ir "tipiškiausiais meniniais vaizdais". Ir štai į Vilnių iš Maskvos atvežama iš esmės dar vaikystėje pamiršta "Kapitono duktė". Tai ne dramos spektaklis, baletas ar opera, o roko opera.
Roko operos muziką parašė žinomi autoriai - tėvas ir duktė Andrejus ir Olga Petrovai. Jeigu šie vardai būsimam žiūrovui ne iš karto kelia susidomėjimą, verta pateikti keletą jų kūrybos pavyzdžių. A.Petrovas sukūrė daugybę nuostabios muzikos kino filmams "Žmogus amfibija", "Aš vaikštau po Maskvą", "Saugokis automobilio", "Tarnybinis romanas", "Rudens maratonas", "Dviese stotyje". Kompozitoriaus duktė Olga išgarsėjo kurdama operas ir baletus vaikams. Ji yra operos "Mikė Pūkuotukas" ir baleto "Bjaurusis ančiukas" autorė. Kartu šeimos duetas parašė muziką itin mėgstamam Rusijoje TV serialui "Peterburgo paslaptys". Antras jų bendros kūrybos bandymas - roko opera "Kapitono duktė".
Roko operos idėja kilo A.Petrovui, kai Brodvėjaus prodiuseriai pakvietė jį dalyvauti Rusijos ir Amerikos projekte "Vaidiname miuziklą kartu". Jis kaip koncertas pirmą kartą buvo pristatytas 2001 metais Bostono konservatorijos salėje. Paties miuziklo premjera įvyko 2004 metais Sankt Peterburgo teatre "Rok opera", jis buvo pavadintas "Kur traukiate, jūsų šviesybe?"
Praėjusį sezoną teatras "Na Basmanoj" supažindino Rusijos sostinę su naująja roko opera "Kapitono duktė", o dabar pasirengęs tai padaryti Lietuvos sostinėje.
Spektaklyje iš esmės nėra antraeilių vaidmenų: visi personažai svarbūs, ryškūs ir labai įdomūs. Pradedant Jemeljanu Pugačiovu (Pavelas Badrachas) ir imperatore Jekaterina II (Jelena Kalašnikova / Anželika Zarjeva) ir baigiant Belogorsko tvirtovės kapitonu Mironovu bei jo atsidavusia žmona Vasilisa Jegorovna.
Ką jau kalbėti apie jauną karininką Piotrą Griniovą (Jevgenijus Petišas) ir apie tai, kaip jis per pūgą sutiko garsiausią Rusijos maištininką, kuris saugiai išvedė jį su tarnu į keliautojų užeigą, ar apie kapitono dukterį Mašą Mironovą (Irina Jelisejeva). Visi A.Puškino sukurti personažai ir jų santykiai išsiskiria savybėmis, kurių pastaruoju metu taip trūksta: kaip išsaugoti garbę ir savigarbą, kaip gyventi ir išgyventi permainų epochoje bei puoselėti meilę, kai aplinkui vien melas ir išdavystės?
Taigi atvira pamoka, kurią ketina surengti teatro "Na Basmanoj" aktoriai Vilniuje, tikrai bus daug įdomesnė nei mokykloje. Juolab kad reginį režisavo ir organizavo puiki teatro meno vadovė ir režisierė Žana Terterian. Ji pavertė spektaklį įspūdingu reginiu, nuo kurio negali atplėšti akių. O arijų ir duetų melodijas žiūrovai niūniuos ir išėję iš salės.