Operos solistei E.Šidlauskaitei išbandymu scenoje taps ir dviratis

2013 m. spalio 1 d. 19:25
“Laukia geras trenažas scenoje po operacijos - dainuodama Olgą važiuosiu dviračiu, leisiuos rogėmis nuo kalniuko, lakstysiu”, - juokavo dainininkė Eglė Šidlauskaitė, trečiadienį debiutuojanti “Eugenijuje Onegine” Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT).
Daugiau nuotraukų (1)
30 metų kaunietė gerą pusmetį gydėsi po kojos traumos, kurią patyrė rengdama Kompozitoriaus vaidmenį “Ariadnėje Nakse” Freiburgo teatre Vokietijoje. Ši nelaimė stipriai sujaukė daug žadančio mecosoprano planus. Bet, kita vertus, ji parvedė Eglę į Lietuvą. Kaupdama jėgas ateities iššūkiams tėvų namuose Kaune artistė prisistatė net kelių gimtinės festivalių publikai, o šią savaitę debiutuos svarbiausiose sostinės scenose.
Spalio 2 d. LNOBT ji kurs Olgos vaidmenį, šeštadienį Nacionalinėje filharmonijoje dainuos mecosoprano partiją Edwardo Elgaro kantatoje “The Music Makers” su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojamu prancūzo Olivier Grangean’o.
- Daugelis lietuvių jūsų pavardę pirmą kartą išgirdo vasarą, kai tapote pasaulinio dainininkų konkurso Kardife finalininke. Kur slėpėtės iki tol? – paklausiau solistės.
- Aš visada buvau Kaune, rengiau ten koncertus net ir studijuodama Milano konservatorijoje. Netupėjau kaip pelytė po šluota ir studijų Kaune metais – dalyvaudavau nacionaliniuose konkursuose, nors ne visada sėkmingai. Be to, mano mama dirba Kauno muzikiniame teatre, tad jo kolektyvas mane žino.
Turiu Kaune savo gerbėjų. Jie net surengė man išleistuves į Italiją, surinko pinigų studijoms Milano konservatorijoje.  Tai buvo verslininkės Alinos Pacevičienės sumanymas. Ji prisidėjo ir prie to, kad pernai debiutavau Kauno filharmonijoje, o dabar seka mano žingsnius operoje. Kauno gerbėjai atvyks manęs palaikyti ir Vilniuje.
Taip jau susiklostė, kad pirmuosius savo teatrinius vaidmenis sukūriau užsienyje. Norėjau mokytis Italijoje, todėl nedvejojau gavusi pasiūlymą vykti ten pagal “Erasmus” studijų programą. O po to likau Milane magistro studijoms. Tik Italijoje galima suvokti, ką reiškia bel canto dainavimo technika ir išmokti taisyklingai dainuoti italų kalba.
- Tačiau jūsų repertuaras toks įvairus!
- Tvirtai jaučiuosi ir dainuodama vokišką muziką, nes dirbau Kaselio ir Freiburgo teatruose Vokietijoje. Ištisus metus kūriau nedidelius vaidmenis spektakliuose, tapusi Kaselio operos studijos nare. O Freiburgas mane pakvietė dainuoti Feneną “Nabuke” ir Kompozitorių Richardo Strausso operoje. Be to, rengiausi debiutui “Valkirijoje” Diuseldorfe, bet vietoje to teko gulti į ligoninę.
Su įtvaru, dar prieš kojos raiščių operaciją spėjau sėkmingai padainuoti Kardifo konkurso pusfinalyje. Deja, trauma mane išsekino, ir finale negalėjau parodyti aukšto lygio.
- Kokie įdomiausi buvo jūsų karjeros darbai?
- Keista, bet man teko dainuoti Aidą spektaklyje pagal Giuseppe Verdi operą. Tai buvo jaunai publikai skirtas Kaselio operos studijos eksperimentas: Aidą dainavo mecosopranas, o ne sopranas, kuriam parašyta ši partija; itališkas operos libretas buvo išverstas į vokiečių kalbą ir perkurtas, o G.Verdi muzikos panaudoti tik atskiri fragmentai.
Sakytum, šedevro sudarkymas, bet iš tikrųjų išėjo gražus, kūrybiškas darbas. Tada pirmą kartą sukūriau pagrindinį operos personažą, daug dirbau su režisieriumi. Jaučiau didžiulį pasitenkinimą.
Dar anksčiau man teko dalyvauti italų ir austrų kompanijų organizuotoje “Trubadūro” turnė po Vokietiją, Prancūziją ir Austriją. Pusantro mėnesio rengėme spektaklius ir koncertus beveik kasdien. Dainavau “Trubadūre” senutę Azučeną! Toks buvo pirmasis mano scenos vaidmuo. Nuo tada žinau, kad opera yra mano pašaukimas.
Išskirčiau ir Kompozitoriaus vaidmenį “Ariadnėje”, tik, aišku, ne dėl to, kad jį repetuodama išsisukau koją, nes turėjau griūti ant staliuko. Aš dievinu R. Strausso muziką. Kai gerai žinai vokiečių kalbą, tiesiog nardai po šios muzikos emocingą stichiją, mėgaujiesi kūrinių tekstais. Mane traukia tai, kas dar nenučiupinėta.
- Ar ateitis žada tokių darbų?
- Kitąmet turėčiau dainuoti R.Strausso “Rožių kavalieriuje” Rygoje ir naujoje Onutės Narbutaitės operoje “Kornetas”. Brandinu ir kitų planų. Aš nuolatos ieškau galimybių, informacijos apie naudingus projektus, bandau į juos patekti, važinėju į perklausas. Dėl to atsisakiau darbo Freiburge, kuris mane visapusiškai ribojo.
Semiasi patirties iš žvaigždžių
E.Šidlauskaitė studijavo vokalą Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kauno fakultete ir G.Verdi konservatorijoje Milane. Ji taip pat tobilinosi pas pasaulines scenos žvaigždes K.Te Kanawą, Th.Quasthoffą, S.Keenlyside‘ą .
Solistė yra G.Cobelli konkurso Italijoje nugalėtoja, „Competizione dell Opera“ konkurso Maskvoje prizininkė, pasaulinio dainininkų konkurso Kardife (Didžiojoje Britanijoje) finalininkė.
Užsienio scenose E.Šidlauskaitė dainavo Feneną „Nabuke“, Azučeną „Trubadūre“, mažesnius vaidmenis „Užburtojoje fleitoje“, „Parsifalyje“, „Ledi Makbet iš Mcensko apskrities“ ir kitose operose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.