Tarptautinio teatro instituto („International Theatre Institute“) surengto šiuolaikinio muzikos teatro konkurso žiuri nariai – operų kompozitorius ir festivalių vadovas Martinas Baueris (Argentina), teatro režisierius Brettas Bailey (Pietų Afrikos Respublika), muzikos teatro prodiuserė Beth Morrison (JAV), šiuolaikinio muzikos teatro specialistas Rolandas Quittas (Vokietija), teatro režisierius Danny Yungas (Kinijos Liaudies Respublika) – apdovanojo ir kitus tris „Music Theatre NOW“ finalininkus. Australų kūrėjos Elizabeth Dunn tarpdisciplininis projektas „Flyway“ (prodiuseris – "Aphids") pakviestas prisistatyti Roterdamo operos dienose.
Olandų kompozitoriaus Michelio van der Aa projektas „Up-Close“ (prodiuseris – "European Concert Hall Organization") bus parodytas Argentinoje, Buenos Airių operos teatre "Colón". O prancūzų muzikos teatro projekto „Homework“ (prodiuseriai – "Kunst aus der Zeit" ir "Bregenzer Festspiele") kompozitorius François Sarhanas pakviestas bendradarbiaujant su "Teatro Argentina de la Plata" eksperimentinio meno centru TACEC sukurti naują operą.
Konkursas „Music Theatre NOW“ šiemet vyko antrą kartą. Išaugęs iš trisdešimtmetį gyvuojančių Tarptautinio teatro instituto rengiamų šiuolaikinio muzikos teatro kūrybinių dirbtuvių, pirmą kartą jis buvo surengtas 2008 metais Berlyne. 2016 metais Roterdame konkursas vyks trečią kartą.
„Music Theatre NOW“ – projektas, apžvelgiantis pasaulio šiuolaikinio muzikos teatro padėtį, suteikiantis galimybę vos per keletą dienų susipažinti su ryškiausiais pasaulio muzikos teatro įvykiais. Ttai kūrėjų, prodiuserių, festivalių kuratorių, meno kritikų, leidėjų susitikimų vieta, kurioje inicijuojama šiuolaikinio muzikos teatro projektų tarptautinė sklaida. Lietuvių autorių opera „Geros dienos!“ taip pat sulaukė dėmesio iš įvairių pasaulio festivalių prodiuserių.
„Geros dienos!“ – tai kūrinys apie vartojimo neišvengiamumą. Siužeto pagrindas – prekybos centro kasininkių mintys, tai, kas slypi anapus mechaniško „Laba diena“, „Ačiū“, „Geros dienos!“. Slaptos pardavėjų mintys, jų CV išklotinės čia tampa trumpa, individualia drama. Žiūrovui suteikiama ne tik šnipinėjimo privilegija – galimybė patekti į kiekvienos pardavėjos vidinį pasaulį, bet ir atpažinti save: neišvengiamo „uždirbti-pirkti“ rato dalyvį.
Opera sukurta 10 balsų, elektronikai ir pianinui. Operos kūrėjai atsisako klasikinio dainavimo: kasininkių arijos neretai skamba kaip pasikartojančios banalios melodijos, primenančios monotonišką, nesibaigiantį prekių keliavimą konvejeriu. Minimalistinė operos muzika sukurta komponuojant kasdieninės aplinkos ir prekybos centrų akustinę garsų įvairovę.
Daugiau informacijos: