Buvęs aktorius, Latvijos nacionalinės operos vadovas A. Žagaras nuo
2003-ųjų reškiasi kaip režisierius garsėdamas drastišku kūrybos
stiliumi. Tarkime, Wolfgango Amadeaus Mozarto „Don Žuaną“ jis perkėlė į
kruizinį laivą, kuriame herojai talžosi gesintuvais, šmėžuoja nuogybės.
Jo „Karmen“ veiksmas rutuliojasi Kuboje.
„Anksčiau man patiko „action“ scenoje, kunkuliuojančios aistros. Bet su
amžiumi pradedu kitaip žvelgti į pasaulį, kitaip dirba vaizduotė, -
prisipažino menininkas. - Dabar į savo pasaulį mane įtraukė
R. Wagneris. Jo muzika užburia, skleidžia magišką energiją“.
Vis dėlto „Lohengrinui“ A. Žagaras taip pat numatė kupiną neįprastų
posūkių veiksmą. Mat operą sumanyta perkelti iš žilos senovės į XX
amžiaus 4-ojo ir 5-ojo dešimtmečių sandūrą, o konkrečiau - į lietuvišką
realybę.
„Mano tikslas - suprantamai papasakoti istoriją, įtikinti ja publiką ir
solistus“, - dėstė menininkas.
Kol kas A. Žagaras neabejoja dėl vieno: vokalines užduotis artistai
įveiks. „Visų solistų balsai geri, - džiaugėsi režisierius. - Abu
Lohengrinai bus stiprūs“.
Tiesa, vokiečių solistas Ferdinandas von Bothmeris dar tik pradeda
dainuoti R. Wagnerį. Bet jis gerai išmano kompozitoriaus stiliaus
subtilybes.
O Marijos teatro tenoras Leonidas Zahožajevas yra sukūręs
dešimtis Tanhoizerių ir Zygfridų visame pasaulyje. Lohengriną rengia ir
Vytautas Kurnickas.
„Mane maloniai nustebino Dainiaus Stumbro balso kokybė - jis atliks
Telramundo vaidmenį. Elzės vaidmeniu puikiai atsivėrė Sandra Janušaitė.
Stiprų Ortrūdos personažą kuria Inesa Linaburgytė“, - vardijo
A. Žagaras.
„Mažiausiai galvoju apie publiką, - prisipažino menininkas. - Mano
užduotis - ne jai patikti, o ją įtikinti savo istorija“.