Į Vilniaus užeigą „Čiop čiop“ dainininkus pakvietė teisininkas,
melomanas, italų kalbos specialistas ir kulinaras viename asmenyje Jonas
Stonkus. Išmokęs italų kalbą jis susidomėjo opera, o kartu ir
kulinarijos menu, o dabar sėkmingai derina profesinius įgūdžius ir
pomėgius.
Baltijos kamerinio operos teatro artistams jis pasiūlė kepti blynus. Tai
simboliška: juk seniai žinoma, kad pirmasis būna prisvilęs. O kaip
seksis kepti naujo teatro blyną?
Tobulinosi studijoje
Į Baltijos kamerinį operos teatrą susibūrė septyni jauni dainininkai.
Vieni jų publikai jau pažįstami, kiti dar tik pradedantieji, bet visus
juos sieja viena: kūrybiškumas, noras rasti savo vietą scenoje ir
dirbti Lietuvoje, o ne ieškoti laimės užsienyje.
J. Sakalausko paskatinti Algirdas Bagdonavičius, Julija Karaliūnaitė,
Vytautas Vepštas, Raimundas Juzuitis, Viktoras Gerasimovas, Tomas
Pavilionis savo meistriškumą tobulino Vilniaus operos studijoje, kur su
jais dirbo dirigentai ir režisieriai iš Italijos, Norvegijos, Didžiosios
Britanijos, Lietuvos.
Ko jie išmoko, publika galės sužinoti ketvirtadienį Šv. Kotrynos bažnyčioje
Vilniuje rengiamame koncerte su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru bei
dirigentu Donatu Katkumi.
Kartu tai bus studijos uždarymas ir įžanga į Baltijos kamerinio operos
teatro erdves.
Unikalių balsų ansamblis
„Apmaudu, kad Lietuvoje tiek gerų pasaulinio lygio dainininkų, kurie
neranda savo vietos. Norime padaryti proveržį. Esame jauni, dirbsime
išradingai“, - žadėjo J. Sakalauskas, bandydamas apversti blyną.
Jam, kaip ir kai kuriems kitiems kolegoms , tai nelabai sekėsi, todėl visi
prie keptuvių užtraukė Cerlinos ir Don Žuano duetą iš Wolfgango Amadeaus
Mozarto operos „Don Žuanas“.
Čia jie buvo kur kas tvirtesni. Mini koncerto klausę kulinarai ir
žiniasklaidos atstovai galėjo įsitikinti naujosios trupės universalumu:
čia yra ir tenorų, ir baritonų, ir sopranas, ir unikalių vyriškų balsų
kontratenorų.
„Kaip manote, kodėl trupėje tik viena moteris?“ - bandė provokuoti su
trupe dirbantis dirigentas Vytautas Lukočius.
Bet operos meną šiek tiek išmanantys klausytojai nesutriko: juk iš
septynių dainininkų net du dainuoja itin aukštais vyriškais balsais. O
baroko epochoje, kurios muzikai Baltijos kamerinis operos teatras ketina
skirti itin daug dėmesio, moterų partijas atlikdavo kontratenorai.
Viktoras vaidins Margaritą
Naujoji trupė publikai prisistatys Charleso Gounod opera „Faustas“ kovo
mėnesį.
Kol kas dainininkai nenorėjo atskleisti visų kortų, kuo ketina
nustebinti publiką, bet viena jų vis dėlto prasprūdo: Margaritos
partiją rengia itin aukštu vyrišku balsu dainuojantis sopraninas
V.Gerasimovas.
Kontratenoro gabumus atrado ir iš TV projekto „Triumfo arka“ publikai
pažįstamas tenoras A. Bagdonavičius. Jis laukia vaidmenų barokinėse
operose, kurių Lietuvoje niekas nestato. Šią nišą tikisi užpildyti
naujoji trupė.