Po daugiamečio darbo spaudoje (A. Barzdžius – ilgametis dienraščio „Lietuvos rytas“ fotografas. – Red. past.) menininkas prisipažino dalykus matantis kitaip. „Matau daugiau grožio“, – portalui lrytas.lt prisipažino kūrėjas.
Vietoje pigios reprodukcijos
Menininkas siūlo originalias fotografijas naudoti interjere vietoje nuvalkiotų reprodukcijų, kurios kabo kas antroje kavinėje bet kur pasaulyje. „Net ir besąlygiška klasika, sutinkama bare Italijoje, Prancūzijoje ir dar poroje Vilniaus užeigų, tampa nyki“, – parodos idėją dėstė menininkas.
„Bet kokios estetinės fotografijos, nebūtinai mano, gali papuošti bet kokį namų interjerą ar biurą. Jos neįpareigoja ir nevargina galvos, o yra tiesiog gražus vaizdelis, savotiškas jaukas svajonėms“, - savo kūrybą apibūdino A. Barzdžius.
Užfiksuotuose kadruose – abstrakcijos, šešėliai, detalės iš viso pasaulio kraštų. „Kroatija, Malaizija, Vokietija, Didžioji Britanija, Gana, Švedija, Belgija, Marokas, Ispanija, Belgija, Italija, Olandija, Amerika“, - žvelgdamas į iškabintas nuotraukas vardijo daug keliaujantis menininkas. Nuotraukose užfiksuota ir Lietuva, nors abstrakčių fotografijų vietą nuspėti sunku.
Priminė ir emigracijos skaudulį
Paroda pavadinta „Važiuok, fiksuok, neemigruok“. Kaip sako pats autorius, emigracijos temą jis įpina sąmoningai. „Kiekvienas žmogus gali rinktis, kur gyventi, bet kur bebūtume, mūsų šaknys yra čia“, – mano menininkas.
„Labai norėčiau, kad lietuviai visur važiuotų ne kaip emigrantai, bet kaip pilnateisiai pasaulio bendrijos nariai. Kad užsidirbtų čia kelionėms ir naujiems įspūdžiams, po kurių visai naujom akim pamatytų ir pačią Lietuvą“, – dėl nemažėjančios emigracijos rūpinosi A. Barzdžius.
Tačiau šiandien A. Barzdžius kuria ne vien taikomąjį meną, skirtą interjerui. Šalia estetinės fotografijos kūrėjas tebefiksuoja ir įvykius bei bando socialinės fotografijos galimybes. Tiesa, rodyti skaudančius dalykus menininkas sako dar nepribrendęs. „Nenoriu groti jautriausiomis stygomis, vien parodyti sopulį neužtenka, fotografas turi suprasti, kam tai daro“, - požiūrį į fotografiją aiškino A. Barzdžius.