„Operomanų vasaros kūrybinės dirbtuvės“ – šiemet penktąjį kartą Neringoje vykęs projektas, nuolat pritraukiantis virš trisdešimt skirtingų sričių menininkų iš įvairių šalių bei tampantis puikia platforma naujų kūrybinių idėjų išbandymams. Stovykloje kasmet yra sukuriamos būsimų operų, tarpdisciplininio meno projektų eskizai, menininkai atranda tinkamus partnerius savo sumanymų realizacijai.
Vienas iš šiųmetinių kūrybinių dirbtuvių vaisių – rugsėjo 28 d., penktadienį, 19.00 ir 20.30 val. Menų spaustuvės Kišeninėje salėje pristatomas elektroakustinis vokalinis ciklas „Raidės“. Šis aštuonių dalių kūrinys, sukurtas kompozitorės Ritos Mačiliūnaitės, yra inspiruotas Jono Meko poezijos, jos turinio bei grafinio pateikimo knygose. „Vokaliniame cikle Jono Meko eilėraščiai pateikiami po raidę, skiemenį ir žodį, beveik taip, kaip ir jo knygose. Raidės jungiasi su raidėmis, taip susikuria skiemenys, kurie virsta žodžiais. Solistų balsai raides paverčia muzika“, – mintimis dalinasi kompozitorė R. Mačiliūnaitė.
„Raidės“ pratęsia „Operomanijos“ kūrėjų domėjimosi įvairių meno sričių sinteze tendenciją. Todėl tarsi dažniau statiškai koncertų salėse suskambanti vokalinio ciklo forma šį kartą yra perkeliama į teatro erdvę, kur muzikos atlikimas papildomas įvairiomis teatro priemonėmis. Vokalinį ciklą taip pat kuria režisierė Loreta Vaskova, dalyvavusi „Operomanijos“ vasaros kūrybinėse dirbtuvėse, o šiuo metu studijuodama teatro režisūrą Maskvos V. Mejerholdo centre, konsultuojanti kūrybinę „Raidžių“ komandą virtualiai. Vokalinį ciklą atlieka solistai Nora Petročenko (mecosopranas) ir Vytautas Vepštas (baritonas).
Spalio 9 d., antradienį, 19.00 ir 20.00 val. „Operomanija“ toliau okupuoja Menų spaustuvę: kompozitorius Mykolas Natalevičius ir videomenininkas Rimas Sakalauskas pristatys dar praeitame sezone sukurtą ir sėkmingai gyvuojantį audiovizualinį projektą „Balsas yra gausmas“.
Audiovizualinis sumanymas „Balsas yra gausmas“ – tai elektroninio gausmo (drone) ir trijų dimensijų projektavimo nustatytose ribose (3D mapping) junginys. Prieš tris metus pirmą kartą bendradarbiavę kuriant postindustrinį videodarbą „Sinchronizacija“, veržliai migravusį po pasaulio festivalius ir gavusį keliolika tarptautinių apdovanojimų, dabar reginio iniciatoriai Menų spaustuvės Kišeninėje salėje pristato projektą, sudarytą iš specialiai salės interjerui pritaikytų 3D efektų bei vamzdynų gaudesio, išgauto neatpažįstamai keičiant žmogaus balsą.
Projekto „Balsas yra gausmas“ atspirties taškas – žmogaus balsas, jo garso „molekulės“, kurios jungiasi, telkiasi, moduliuoja ir tampa gausmu. Kompozicinių M. Natalevičiaus manipuliacijų metu balsas transformuojamas į urbanistinį dūzgesį, tuščių infrastruktūros įrenginių ertmių ar didelių atvirų industrinių plotų ūžesį arba tai, ką eksperimentinės elektronikos entuziastai pavadintų drone muzika, o patys menininkai – vamzdžio gausmu. Pagautas industrinio gausmo sukeliamų vizijų, videomenininkas Rimas Sakalauskas, naudodamasis 3D mapping technika, sukūrė savitą vizualinę išraišką.
Lapkričio pabaigoje „Operomanijos“ rudens sezoną vainikuos 5-asis šiuolaikinės operos festivalis NOA (Naujosios operos akcija), perkeltas iš pavasario, įvyksiantis neįprastu publikai laiku, naujo formato ir pristatysiantis visą puokštę naujų kūrėjų ir atlikėjų vardų.