2004-aisiais žinomo smuikininko V.Čepinskio suburtas keliolikos jaunų
stygininkų ansamblis nuo šiol vadinsis „Camerata Palatina Vilnensis“ -
Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmų orkestru.
Šią savaitę šis kolektyvas ir jo vadovas surengė Valdovų rūmų didžiojoje
renesansinėje menėje inauguracinį koncertą, kuriame griežė Antonio
Vivaldi ir Vidmanto Bartulio kūrinius. Sostinės publika svetingai sutiko
buvusį uostamiesčio ansamblį.
Gaivins senas tradicijas
Jau nuo XVI amžiaus Lietuvos didžiųjų kunigaikščių rūmuose muzika buvo
neatsiejama švenčių ir kasdienybės dalis. Čia gyvavo iškilių
menininkų vadovaujamos kapelos, buvo rengiami koncertai ir statomi
muzikiniai spektakliai.
V.Čepinskio vadovaujamas orkestras „Camerata Palatina Vilnensis“ bandys
atkurti LDK Valdovų rūmuose senąsias tradicijas.
„Man patiko ši idėja. Valdovų rūmų erdvės puikiai tinka koncertams.
Jos įkvepia imtis muzikos, kokios iki šiol negrojome, - pripažino
V.Čepinskis. - Dar nebuvome nukeliavę iki renesanso, nors baroko
muzikos esame atlikę daug“.
Tačiau maestro patikino neketinąs apsiriboti senąja muzika - tai
reikalautų ilgų studijų metų.
„Mes jaučiame senąjį stilių savaip, sulaukiame savo interpretacijomis
pačių geriausių atsiliepimų, - teigė Vilhelmas. - Aišku, dabar bus
proga labiau pasirausti praeityje. Kai rūmai bus pastatyti, tikiuosi,
koncertuosime juose dažnai“.
Gelbėjo kolektyvą
Smuikininkas neslėpė, kad kol kas jo vadovaujamą orkestrą su Valdovų
rūmais tesieja pavadinimas - veiklos kontūrai išryškėsią ateityje.
„Mums reikėjo kažko imtis, kad kolektyvas neužgestų, - aiškino vadovas.
- „Camerata“ kontraktas su Klaipėda jau prieš pusantrų metų nutrūkęs,
o bendraminčiai nori tęsti veiklą - iki šiol nebuvome jos nutraukę,
koncertavome senuoju vardu.
Tai, kad „Camerata“ artistai iki šiol neišsiskirstė, - fenomenalu. Tai
įrodo, kad net šiais laikais ne viskas matuojama pinigais. Kaip galima
neišsaugoti tokio kolektyvo?“
Jautėsi įsibrovėliai
V.Čepinskis spėjo, kad ne tik krizė kalta dėl „Camerata Klaipėda“
bėdų: „Daliai kolegų Klaipėdoje mes buvome įsibrovėliai“.
Jau „Camerata“ atsiradimas uostamiestyje sukėlė kai kurių klaipėdiškių
nepasitenkinimą ir net priešiškumą. Jis neišnyko kolektyvui
sėkmingai vykdant ar netgi viršijant savo įsipareigojimus miestui.
„Camerata“ surengė daugiau kaip 200 koncertų garsindama uostamiesčio
vardą Lietuvoje ir užsienyje, išleido kompaktinių diskų. Tačiau
sunkmečiu Klaipėda neatnaujino sutarties su veržliu ansambliu.
„Man atrodo, orkestrų Lietuvoje niekada nebus perdaug, - įsitikinęs
V.Čepinskis. - Tokiai mažai šaliai svarbiausia - rūpintis savo
kultūra, kitaip ji bus pasmerkta išnykti“.
Orkestro ateitis neaiški
Tačiau realybė kitokia - Vilhelmo suburtas, pripažinimo sulaukęs
orkestras jau pusantrų metų gyvas tik jo artistų entuziazmu.
„Mane džiugina tai, kad „Camerata“ kolektyvas groja iš idėjos. Tačiau
amžinai tuo gyvi nebūsime, - pripažino V.Čepinskis. - Kol kas
neturime net minčių, iš kur galėtume gauti pinigų orkestrui - tik naują
pavadinimą ir vieną Valdovų rūmuose sugrotą koncertą“.