Dešimtmetį švenčiantis „Žinovų klubas“ žada staigmenų

2021 m. gruodžio 14 d. 14:51
Kiekvieną trečiadienį smalsius, kultūra ir literatūra besidominčius, pasauliui atvirus žmones susitikti kviečiantis intelektinis žaidimas „Žinovų klubas“ švenčia gyvavimo dešimtmetį. Knygynų tinklo „Vaga“ inicijuotame žaidime dalyviai iš visos Lietuvos kovoja dėl turtingiausią žinių bagažą turinčios komandos titulo bei prizų. Nors šiomis dienomis „Žinovų klubas“ persikėlęs į internetinę erdvę, jo ištakos siekia kur kas senesnius laikus ir tradicijas.
Daugiau nuotraukų (1)
Gruodžio 15 d. – „Žinovų klubo“ rudens-žiemos sezono finalas
Žaidėjų laukia puikūs prizai: stalo žaidimo „IQ ringas“ rinkiniai, „Neakivaizdinio Vilniaus“ rinkinys, „Depeche coffee“ rinkinys, ESET antivirusinės programos lincencija ir rinkinys, naujausios leidyklos „Vaga“ knygos, žurnalo „Stilius“ metinė prenumerata, 50 eurų knygynų tinklo „Vaga“ dovanų čekis. Finalui artėjant peržvelkime kaip žaidimas keitėsi bėgant laikui ir kas lemia jo sėkmę?
Nors nūdienoje nestinga įvairių protmūšių, viktorinų, raginančių domėtis mokslu, kultūra, varžytis žinių plotmėje ir siekti sužinoti daugiau, „Žinovų klubas“ šioje gausoje nestokoja išskirtinumo. Tai laiko patikrintas ir skaitytojų simpatijas jau spėjęs pelnyti žaidimas, skatinantis atkurti ir plėtoti malonų ir laisvą santykį su rašytiniu tekstu bei kultūra, ieškoti reikiamų atsakymų žymių Lietuvos ir užsienio autorių knygose, istorijoje (asmenybių biografijose), pavelde, mene.
Žaidimo siekis – įrodyti, kad skaitymas smagus bei įtraukiantis užsiėmimas. Knygynų tinklo „Vaga“ vykdomoji direktorė Asta Mikelionytė-Čechovskienė dalijasi mintimis, kad šis žaidimas išskirtinai orientuotas į literatūrą, menus, kultūrą, suteikia galimybę kiekvieno žaidimo metu pažinti skirtingas pasaulio kalbas, literatūrą, kraštus. Tokia žaidimo kryptis daro jį išskirtiniu kitų viktorinų, protmūšių kontekste.
„Žinovų klubo“ ištakos siekia 2011 metus. Tąkart jis tapo pirmuoju žaidimu Lietuvos radijo istorijoje, kai interaktyviame radijo žaidime vienu metu dalyvavo daugiau kaip 250 knygynuose „Vaga“ registruotų žaidėjų. Iš pradžių protmūšiai vyko 7 knygynuose penkiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose.
Įveikęs karantino išbandymus ir persikėlęs į internetinę erdvę žaidimas siūlo puikiai praleisti laiką ir išbandyti savo jėgas neiškėlus kojos iš namų. Žaidimą veda charizmatiškas rašytojas, žurnalistas Giedrius Drukteinis, o komandos kiekvieną savaitę apdovanojamos Knygynų tinklo „Vaga“ prizais.
Ne vienerius metus gyvuojančio žaidimo klausimai orientuoti į istoriją, geografiją, menus ir (ypač) literatūrą. Populiariosios kultūros klausimų čia mažiau, taip pat nėra muzikinio turo. Žaidime klausiama įdomių ir svarbių faktų – juos žaidėjai gali ir žinoti, bet dažno klausimo formuluotės padeda faktus atspėti, įminti pasitelkus logines sąsajas.
Žaidimą sudaro 4 turai, po 7 klausimus kiekviename ture. I turas – Lietuva, II turas – literatūra, kalbos, kultūra, dailė, menas, paveldas, III turas – istorija, geografija, religija, IV turas – įvairūs klausimai. Kiekvieną kartą dalį klausimų rengia žaidimo svečiai – istorijos, menotyros, sociologijos, istorijos, architektūros, filosofijos, literatūrologijos bei kitų sričių – specialistai.
Pasak protmūšių žinovų, šis žaidimas ypač turėtų patikti žmonėms, kurie domisi literatūra, istorija, geografija, nemėgsta muzikinių turų ir klausimų, nori jėgas išbandyti vieną kartą ar nereguliariai, nemąstydami apie bendrą įskaitą ar finalą, nori nemokamo renginio ir žaisti tiesiog neišeidami iš namų.
Dalyvauti „Žinovų klubo“ veiklose galima ne tik tiesioginio eterio metu „Kahoot“ ir „Twitch“ platformose, bet ir sprendžiant naujienų portale Lrytas.lt pateiktus testus. Remiantis „Žinovų klubo“ žaidimų klausimais leidykla „Vaga“ yra išleidusi net tris klausimų knygas su kompaktiniais laidų įrašų diskais.
Nors žaidimo formos varijavo, tačiau dalyvių skaičius nemenko. Paklaustas apie žaidimo idėją ir sėkmės receptą „Žinovų klubo“ iniciatorius, knygynų tinklo „Vaga“ generalinis direktorius Vytas V. Petrošius dalijosi mintimis, esą žaidimo atsiradimas ir poreikis susiformavo labai organiškai, atsižvelgiant į laikmečio dvasią. Anuomet protmūšiai nacionaliniu mastu įgyvendinami nebuvo, todėl atsirado poreikis sutelkti ne tik vietos bendruomenes, bet ir skirtingas žaidėjų komandos iš įvairių Lietuvos vietų.
Kadangi žaidimo organizavimo ėmėsi knygynų tinklas „Vaga“, natūralu, kad didesnė dalis klausimų jau tada buvo orientuota į kalbas, literatūrą. Pasak jo, nepertraukiamas žmonių dalyvavimas yra geriausias žaidimo pripažinimas ir įvertinimas, juolab knygų skaitytojas ir yra labiaus apsiskaitęs ir intelektualiai išprusęs žmogus, kuriam tokie ir Lietuvoje išpopuliarėję bei iki šiol vis dar žaidžiami protmūšiai yra patraukli, prasminga laisvalaikio leidimo forma.
Pozityvų žaidimo vertinimą bei populiarumą atliepia ir laimėtojų mintys. Žaidėjas Sigitas dalijosi mintimis, esą: „Žinovų klubas yra puiki proga prisiminti tai, kas jau žinoma, sužinoti tai, ko nežinojai, bei, žinoma, puiki galimybė turiningai praleisti laiką!“.
Jam antrino įvairių protmūšių dalyvė Rita, teigusi: „Man ypač patinka spręsti Žinovų klubo testus, kadangi klausimai yra labai įvairūs, todėl spręsdama ne tik pasitikrinu žinias, bet ir praplečiu akiratį naujomis. Visada su nekantrumu laukiu testų, džiugu dar ir tai, kad galima laimėti puikių prizų. Projektas reikalingas bei tikrai prasmingas, ačiū!“.
knygynas Vaga^Instantprotmūšis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.