Žaidimą veda charizmatiškas rašytojas, žurnalistas Giedrius Drukteinis, o komandos kiekvieną savaitę apdovanojamos knygynų tinklo VAGA ir partnerių prizais. Nuo rugsėjo 15 d. žaidimas vyks kiekvieną trečiadienį, 19:00 val., „Kahoot“ ir „Twitch“ platformose, esamuoju laiku galima stebėti portale lrytas.lt.
Nors nūdienoje nestinga įvairių protmūšių, viktorinų, raginančių domėtis mokslu, kultūra, varžytis žinių plotmėje ir siekti sužinoti daugiau, „Žinovų klubas“ šioje gausoje nestokoja išskirtinumo. Tai laiko patikrintas ir skaitytojų simpatijas jau spėjęs pelnyti žaidimas, skatinantis atkurti ir plėtoti malonų ir laisvą santykį su rašytiniu tekstu bei kultūra, ieškoti reikiamų atsakymų žymių Lietuvos ir užsienio autorių knygose, istorijoje (asmenybių biografijose), pavelde, mene.
Žaidimo siekis – įrodyti, kad skaitymas smagus bei įtraukiantis užsiėmimas. Knygynų tinklo „VAGA“ vykdomoji direktorė Asta Mikelionytė-Čechovskienė dalijasi mintimis, kad šis žaidimas išskirtinai orientuotas į literatūrą, menus, kultūrą, suteikia galimybę kiekvieno žaidimo metu pažinti skirtingas pasaulio kalbas, literatūrą, kraštus. Tokia žaidimo kryptis daro jį išskirtiniu kitų viktorinų, protmūšių kontekste.
Ne vienerius metus gyvuojančio žaidimo klausimai orientuoti į istoriją, geografiją, menus ir (ypač) literatūrą. Žaidime klausiama įdomių ir svarbių faktų – juos žaidėjai gali ir žinoti, bet dažno klausimo formuluotės padeda faktus atspėti, įminti pasitelkus logines sąsajas. Žaidimą sudaro 4 turai, po 7 klausimus kiekviename ture. I turas – Lietuva; II turas – literatūra, kalbos, kultūra, dailė, menas, paveldas; III turas – istorija, geografija, religija; IV turas – įvairūs klausimai.
Ar kada susimąstėte, kokia figūra šachmatų žaidime gali padaryti karjerą? Prisiminkite Mažylį ir Karlsoną, kuris gyveno ant stogo. Ir freken Bok. Kas yra freken? Atsakymų į šiuos ir daugiau klausimų ieškoma „Žinovų klube“. Užduotis „Žinovų klubui“ rengia įvairių sričių – istorijos, menotyros, literatūros, kalbos, religijos, geografijos bei kitų – specialistai.
Praėjusiais metais prie žaidimo komandos prisijungė charizmatiškas žaidimo vedėjas, rašytojas, žurnalistas Giedrius Drukteinis. Žaidimo metu ne tik pateikiami teisingi atsakymai į klausimus, bet ir platesnis istorinis, kultūrinis vieną ar kitą reiškinį atspindintis, paaiškinantis kontekstas.
„Žinovų klubo“ ištakos siekia 2011 metus. Paklaustas apie žaidimo idėją ir sėkmės receptą „Žinovų klubo“ iniciatorius, knygynų tinklo „Vaga“ generalinis direktorius Vytas V. Petrošius dalijosi mintimis, esą žaidimo atsiradimas ir poreikis susiformavo labai organiškai, atsižvelgiant į laikmečio dvasią. Anuomet protmūšiai nacionaliniu mastu įgyvendinami nebuvo, todėl atsirado poreikis sutelkti ne tik vietos bendruomenes, bet ir skirtingas žaidėjų komandos iš įvairių Lietuvos vietų. Kadangi žaidimo organizavimo ėmėsi knygynų tinklas „Vaga“, natūralu, kad didesnė dalis klausimų jau tada buvo orientuota į kalbas, literatūrą. Pasak jo, nepertraukiamas žmonių dalyvavimas yra geriausias žaidimo pripažinimas ir įvertinimas.
Praėjusiais metais, dėl pandemijos sąlygotų pokyčių žaidimas persikėlė į internetinę erdvę ir tapo atgaiva žaidėjams karantino metu. Ne vienas dalyvis dalijosi mintimis, esą šis žaidimas tapo vienu laukiamiausių bendro šeimos laisvalaikio vakarų, kassavaitinėmis žinių varžytuvės su draugais, kolegomis. Kiekvieną kartą žaidime dalyvauja kelios dešimtys komandų iš įvairių Lietuvos miestų.
Daugiau informacijos knygynų tinklo „Vaga“ internetiniame puslapyje ir socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje.