„Ji“ prasideda kraupiai: pagrindinę heroję, sėkmingos videožaidimų kompanijos direktorę, išprievartauja į namus įsiveržęs kaukėtas vyras. Tačiau užuot skambinusi policijai, moteris ima pati ieškoti šaltakraujo užpuoliko. Filmas tampa provokuojančiu psichologiniu trileriu, su netikėtais juodosios komedijos elementais. Po premjeros Kanuose dalis žiūrovų buvo šokiruoti, filmą pavadino „ypač trikdančiu“.
Filmą režisavo olandas Paulas Verhoevenas, išgarsėjęs mokslinės fantastikos hitais „Robotas policininkas“ („RoboCop“, 1987) ir „Viską prisiminti“ („Total Recal“, 1990), erotiniu trileriu „Esminis instinktas“ („Basic Instinct“, 1992).
„Ji“ – per šviesmečius nuo tokių filmų. Pagrindinę šios juostos heroję įkūnijo prancūzų aktorė Isabelle Huppert, pažįstama iš Michaelio Heneke filmų „Pianistė“ („The Piano Teacher“, 2001), „Vilko valanda“ („Time of the Wolf“, 2003) ir „Meilė“ („Love“, 2012). Vaidmuo psichologiniame trileryje „Ji“ laikomas vienu geriausių aktorės karjeroje. Sausį I.Huppert už jį buvo įteiktas amerikietiškas „Auksinis gaublys“. Tikimasi, kad ji triumfuos ir „Oskarų“ ceremonijoje.
„Isabelle Hupper yra filmo „Ji“ varomoji jėga“, – neabejoja „Kino pavasario“ meno vadovė Santa Lingevičiūtė. – Ši talentinga aktorė atkreipė režisieriaus dėmesį į knygą, pagal kurią buvo parašytas filmo scenarijus, ir sukūrė Michelės Leblanc personažą, suteikdama jam ypatingų savybių.“
Kritikai filmą jau vertina kaip naujųjų laikų kino šedevrą, o pati I. Huppert jį vadina post-feministiniu. „Sutikčiau su tokiu požiūriu. Filmas dekonstruoja tradicinį feminizmą ir moters, kaip aukos poziciją“, – aiškino S. Lingevičiūtė.
„Auksinių gaublių“ ceremonijoje „Ji“ buvo išrinktas geriausiu užsienio filmu. Šią juostą įvertino ir prancūzų kritikų gildija: tai vienas išskirtinių atvejų, kai geriausio metų filmo apdovanojimas atiteko ne prancūzų režisieriaus darbui. Savaitgalį vykusiuose „Goya“ apdovanojimuose, vadinamuose ispaniškaisiais „Oskarais“, „Ji“ pripažintas geriausiu Europos filmu.
„Tai tikrai geriausias praėjusių metų prancūziškas filmas“, – pritarė „Kino pavasario“ vyriausiasis programos sudarytojas Edvinas Pukšta. – Netradicinis trileris, sulaužantis įsivaizduojamus žanro standartus. Šokiruojanti juodojo humoro satyra apie aistrą, intymumą ir visuomenės reakciją į smurtą.“
Atidarymo filmas „Kino pavasaryje“ tradiciškai tampa ir vienu ryškiausių festivalio filmų. Pernai festivalį atidarė senojo cirko žiaurumą demaskavusi islandiška dokumentika „Viskas dėl šou“ („The Show of Shows“, rež. Benedikt Erlingsson), kuriai muziką sukūrė grupės „Sigur Ros“ nariai. Užpernai atidarymo filmu tapo Xaviero Dolano drama „Mamytė“ („Mommy“), sulaukusi didžiausio žiūrovų susidomėjimo.