„Prieš keletą metų kažkas iš „Cinematheque Francaise“ paprašė manęs detaliau papasakoti apie garsiąją sceną su sviestu. Pasakiau, bet, matyt, nevisiškai suprantamai, jog mes su Marlonu Brando nutarėme neįspėti Marios, kad bus panaudotas sviestas. Norėjome jos spontaniškos reakcijos“, – paaiškino režisierius.
Pasak jo, per nesusipratimą susidarė nuomonė, kad aktorė nežinojo apie būsimąją išprievartavimo sceną. „Tai melas! Maria žinojo viską, nes perskaitė scenarijų, kuriame visa tai aprašyta. Vienintelė naujovė buvo sviestas“, – patikino režisierius.
Kaip rašo „La Repubblica“, vėl grįžęs prie pasakojimo apie garsiosios scenos filmavimą, B.Bertolucci prisiminė, kad mintis panaudoti sviestą kilo pusryčiaujant su M.Brando, kai aktorius atsainiai užtepė sviesto ant prancūziško batono.
„Ir guodžia, ir liūdina, kad iki šiol yra tokių naivių žmonių, kurie mano, kad viskas, ką mato ekrane, vyksta iš tikrųjų. Kad yra tokių, kurie nežino, jog seksas kine visada imituojamas. Ko gero, jie mano, kad kai Johnas Wayne’as šaudo į priešus, kas nors iš tikrųjų žūva“, – samprotavo B.Bertolucci.
M.Schneider mirė nuo vėžio 2011-aisiais būdama 58 metų. Prieš mirtį ji vėl užsiminė apie skandalingąją sceną ir pakartojo, kad jautėsi pažeminta ir tarsi išprievartauta. „Po filmavimo Marlonas nebandė manęs guosti ar atsiprašyti. Laimė, tebuvo vienas dublis“, – sakė ji.
Prisimindamas aktorę, „Paskutinio tango Paryžiuje“ režisierius prisipažino: „Ji mirė per anksti, anksčiau, negu aš galėjau ją vėl švelniai apkabinti ir bent kartą pasakyti, kad labai apgailestauju.“
Baigus kurti filmą, M.Schneider vengė bendrauti su B.Bertolucci.
„Maria mane kaltino tuo, kad atėmiau iš jos jaunystę, ir tik dabar savęs paklausiau, ar čia nėra dalies tiesos. Ji išties buvo per jauna (19 metų. – Red.), kad atlaikytų nenuspėjamą ir žiaurų šio filmo pasisekimo smūgį“, – prisipažino jis.
Filmas pelnė B.Bertolucci dvi „Oskaro“ nominacija, tarp jų – už režisūrą, jis užėmė 48 vietą geriausių melodramų šimtuke.
Parengė Milda Augulytė