„Renkant istorinius siužetus buvo sunku įsivaizduoti, kad juose perteikiamos karo nuotaikos, netektys, skirtingos migrantų patirtys šiandien taip skausmingai susisies su karu Ukrainoje ir iš jos plūstančių migrantų išgyvenimais“, – sakė projekto vadovė Baltijos regiono istorijos ir archeologijos instituto mokslo darbuotoja dr. Raimonda Nabažaitė.
„Migrantas“ – pusantros valandos trunkanti patyriminė kelionė laiku.
Joje veikiančiais asmenimis tampa visi ekskursijos dalyviai. Visi jie pasirenka lagaminus, gaudami naują tapatybę ir nežinomo žmogaus istoriją.
Tai Vokietijos, Prancūzijos, Lietuvos, Sovietų Sąjungos kariai, skirtingu metu gyvenę raudonosiose kareivinėse, vilko vaikai, tremtiniai, į Klaipėdą po Antrojo pasaulinio karo atvykę naujakuriai, regėję Šv.Jono bažnyčios liekanas, valę uostamiesčio griuvėsius, įsikūrę buvusių gyventojų paliktuose namuose su visais baldais ir indais.
Prisimenami ir Sąjūdžio laikai, kareivinių virsmo universitetu istorija. Atskiriems įvykiams skiriamos atskiros ekskursijos stotelės.
Stabtelėjus svarstoma, kokios priežastys nulėmė žmonių migravimą, ką jie išgyveno traukdamiesi ar kurdamiesi.
Istorijos faktus ir tų laikų pasakojimus visi ekskursijos dalyviai girdi per ausines, atėjus eilei kiekvienam jų tenka atidaryti savo lagaminą ir ištraukti to laiko atributą – seną laikraštį, kavos malimo mašinėlę, muzikos instrumentą, inkilą, pionieriaus kaklaraištį, akmenukus, iš kurių sudėliojamas kryžius, baltas pirštines.
Kūrybinė komanda rėmėsi švedišku „Time Travel“ („Kelionės laiku“) metodu, kuris Lietuvoje gerokai pasikeitė.
Projektą įgyvendinti padėjo daugiau kaip šešios dešimtys Klaipėdos krašto ir Vakarų Lietuvos gyventojų – jie dovanojo savo senus lagaminus, su kai kuriais jų keliavo į Sibiro tremtį ir atgal, įgarsino migrantų istorijas.
Kalbinę ir kultūrinę Klaipėdos krašto įvairovę perteikė dabar čia gyvenantys ar trumpam užsukę italai, prancūzai, ukrainiečiai, vokiečiai, rusai, žydai, dzūkai, žemaičiai, aukštaičiai, lietuvininkai.