Pirmą kartą organizuojamas renginys suburs žymiausius Lietuvos bei Europos kūrėjus, lektorius, meno rinkos ekspertus, kurie kvies diskutuoti apie dirbtinio intelekto ir meno sąveiką. Programoje – net 7 nemokamos paskaitos ir daugiau nei 15 parodų bei meno instaliacijų.
Anot IPMA sumanytojos ir vadovės Svetlanos Baturos, idėja suorganizuoti fotografijos bei medijų festivalį kilo pastebėjus, kad Kaune panašaus pobūdžio renginių nebeliko.
„Nebeturime „Kaunas PHOTO“ festivalio, neatsirado ir kitų šio renginio alternatyvų. Norime edukuoti visuomenę, papasakoti apie šiuolaikinės fotografijos tendencijas, aktualinti ir populiarinti medijų meną. Festivalio lankytojai galės išvysti ir senosiomis, klasikinėmis fotografijos technologijomis sukurtus darbus ir novatoriškų kūrėjų projektus bei instaliacijas, atspindinčias naujausias šios srities kryptis. Šiandien dažnai girdimas teiginys, kad dėl naujų technologijų „fotografija mirė“, „fotografų nebereikia“ – tačiau šio festivalio kontekste gali nustebinti fotografijos ir kitų medijos dimensijų sąveikos spektras“, – pasakoja S. Batura.
Spalio 1 d. prasidėsiantis, Kauno kolegijos organizuojamas IPMA festivalis, šiais metais gilinsis į dirbtinio intelekto ir meno sąveiką. Ar menas gali būti politiškas ir nesenstantis vienu metu? Kaip monetizuoti kūrybą? Kaip keisis meno suvokimas ir kas bus jo autorius tobulėjant dirbtiniam intelektui? Diskutuoti apie naujas ir aktualias fotografijos, medijų bei dirbtinio intelekto galimybes kvies bei savo kūrybą pristatys virš 20 kultūros lauko profesionalų.
Vienas laukiamiausių festivalio svečių – skandalingasis Vokietijos menininkas Boris Eldgasen. Šių metų balandžio mėnesį, B. Eldgasen atsisakė „Sony World Photography“ (Open Category / Creative) apdovanojimo prisipažinęs, kad konkursui pateikė dirbtinio intelekto sukurtą fotografiją. Pasauline naujiena tapęs įvykis įžiebė diskusiją apie šiuo būdu kuriamus vaizdus ir jų panaudojimą fotografijoje. Kaune B. Eldgasen pristatys pasaulinę premjerą – eksperimentinę instaliaciją „Trauma Porn“, tyrinėjančią traumuojančias karo pasekmes ir sudėtingus paties menininko tėvo prisiminimus.
Savo kūrybą pristatys ir dalyvauti paskaitoje taip pat kvies Suomijos medijų meno kūrėjas Jukka Hautamäki, dirbantis su dirbtiniu intelektu, foto medija, garsu ir elektronika. Nagrinėdamas dirbtinio intelekto ir vizualiųjų menų sąveikos ateitį, jis kels klausimus apie tai, kaip ateityje atrodys menininkų kūryba, kas bus jos autoriai ir kokios bus jos pristatymo formos.
Programoje – ir Trondheimo elektroninio meno praktikė Zane Cerpina bei Stahl Stenslie (Norvegija), dirbantys su pažinimo ir suvokimo manipuliavimo projektais, meno ekspertė Ornela Ramašauskaitė (Lietuva), menininkių grupės „Cooltūristės“ narė tyrėja Dalia Mikonytė (Lietuva), Užupio Respublikos kultūros ir inovacijų ministras, išradėjas Gleb Divov (Lietuva), fotomenininkė, dizainerė, lektorė Vėtrė Antanavičiūtė (Lietuva) ir daugelis kitų.
Tuo tarpu įvairiose miesto erdvėse veiksiančios parodos ir meno, virtualios realybės, fotomontažo instaliacijos visą mėnesį skatins apmąstyti reklamos, vartotojiškumo keliamus iššūkius, traumines karo patirtis, kūrybiškumo sąvoką ir gamtos transformacijas.
Festivalis IPMA vyks spalio 1–31 d. Parodos bus eksponuojamos Laikinojoje M. K. Čiurlionio galerijoje, Nacionalinio Kauno dramos teatro parodų erdvėse, kino centro „Romuva“ vestibiulyje; paskaitos vyks „Žalgirio“ arenos amfiteatre ir Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus patalpose. Festivalį organizuoja „Kauno kolegija“. Daugiau informacijos ir pilna renginio programa – www.ipmafestival.lt